Bemutatta a Volvo régóta ígért kisméretű elektromos SUV-ját. Az EX30 háromféle hajtáslánccal érkezik, a legerősebb változat a Porsche 911-est is képes faképnél hagyni.
Végre megérkezett a Volvo régóta várt, a belső égésű motoros XC40-nél és tisztán elektromos változatánál, az XC40 Recharche-nál kisebb SUV-ja. Az újdonság a keresztségben az EX30 jelzést kapta, ebből a 30-as szám a kisebb méretre, az EX betűpárosból az E betű a teljesen elektromos hajtásra, míg az X a SUV karosszériaformára utal. Az EX30 valóban kisebb az XC40-eseknél, hossza 423,2 centi, szélessége 183,6 centi, magassága 155 centi, míg az XC40-ek megfelelő adatai: 440 cm, 186,3 cm, 162,5 cm.
Az EX betűjelzés egyben arra is utal, hogy a Volvo új kis SUV nem egy már meglévő típus elektromos átirata, mint például az XC40 Recharge, hanem teljesen új, kimondottan elektromos típusok számára kifejlesztett padlólemezre épül. Ennek megfelelően a mára általánossá vált módon az akkumulátort a padló alá, az első és a hátsó tengely közé építik be. Az EX30-hoz kétfélét kínál a Volvo, egy 51 kWh és egy 69 kWh tárolóképességűt. Az alacsonyabb ár miatt a kisebbik LFP, azaz lítium-vasfoszfát kémiájú, míg a nagyobbik már NMC, azaz nikkel-molibdén-kobalt technológiával készül.
Elektromos hajtásláncból is kétfélét építenek be. A két hátsókerék-hajtásos modell elektromotorjának teljesítménye egyaránt 200 kW, azaz 272 LE. A különbséget közöttük az akkumulátor jelenti, az egyik a kisebbet, a másik, az Extended Range, azaz hosszú hatótávú modell a nagyobbat kapja. A két modell hatótávolságát összehasonlítva az elnevezés nem túlzás. Míg a kis akkumulátoros kivitel szabvány szerint mért 15,5 kWh/100 km-es fogyasztással mért hatótávja 345 km, az azonos teljesítményű, de nagy akkumulátoros modell akár 480 kilométert is megtesz egy töltéssel.
A harmadik változat az elejébe is kap egy elektromotort, amivel az összteljesítmény 315 kW-ra azaz 428 lóerőre emelkedik. Ez természetesen csak a nagyobbik akkumulátorral kapható, amivel az elméleti hatótávja 460 km, vagyis nem sokkal marad el az egymotoros, nagy akkumulátoros változattól. Ami nagy különbség, az a gyorsulóképesség. A kétmotoros EX30 0-100 km/h közötti sprintideje 3,6 másodperc, ami jobb idő, mint számos Porsche 911-es modell ideje.
A kétféle akkumulátor váltóáramról egyformán 11 kW teljesítménnyel tölthető, az egyenáramú töltés azonban már nem egyezik. A kisebbik, 51 kWh-s akkumulátor legfeljebb 134 kW-tal tölthető, a nagyobbiknál azonban 153 kW-ig is el lehet menni. A gyár ígérete szerint ez mindkét esetben azt jelenti, hogy a 10 és 80 százalék közötti töltés nem vesz igénybe többet 25 percnél.
Az EX30 utasterének egyik legfőbb látványossága a 31 centi átlójú, álló formátumú központi érintőképernyő, beépített Google-funkciókkal és vezeték nélküli okostelefon-integrációval az Apple CarPlay segítségével. Emellett Harman Kardon prémium audiorendszer is jár hozzá, amely a műszerfal teljes szélességében átívelő új hangsávval rendelkezik. A kétzónás klíma tisztítja a levegőt, fűtésre az EX30 energiatakarékos hőszivattyút használ. Télen a az árammal spórolást fűtött első ülések és a kormánykerék segíti. A hátsó kamera, valamint az első és hátsó parkolószenzorok segítenek a vezetőnek biztonságosan manőverezni a szűk helyeken, a Pilot Assist pedig adaptív sebesség- és sávtartó automatikát kínál azért, hogy az autó biztonságosan a sávjában maradjon.
A Volvo márka a biztonságosságáról közismert, és ez alól nem kivétel természetesen az EX30 sem. Minden ma létező vezetéstámogató és biztonsági rendszer elérhető hozzá, olyan újdonságokat is beleértve, mint az első és hátsó keresztirányú forgalomfigyelő rendszer, amely érzékeli és figyelmezteti a vezetőt a váratlanul közeledő más járművekre, és automatikusan fékez, ha fennáll az ütközés veszélye. Ajtónyitás-figyelmeztető rendszert is kapott az EX30, amely látható és hallható jelzéssel figyelmeztet arra, hogy a kiszállni szándékozó vezető vagy utas ne nyissa rá egy kerékpárosra vagy más, hátulról közeledő közlekedő útjába.
VÉGE