Az első tömeggyártású elektromos autó a Nissan Leaf volt, és ennek örökségét próbálja tovább vinni a cég. Az autóMAGAZIN az elsők között próbálhatta ki az újdonságot!
Nézzük a megjelenést! Az új Leaf karcsú, aerodinamikus crossover formát kapott. A légellenállási együtthatója mindössze 0,25, ami segíti a jobb teljesítmény elérése és persze a nagyobb hatótáv megtételében. Az autó tervezése a Nissan Japánban, Atsugiban található stúdiójában történt, de a bemutatón hangsúlyozták, hogy rengeteg európai is részt vett a munkában, ami látszik is!. Kompakt külső méretei ellenére tágas belső teret kínál, amely egy modern család mindennapi igényeit is kielégíti, de azért a forma némi kompromisszummal is jár. A csapott tetővonal ugyanis elvesz a fejtérből hátul. Hogy ez a mindennapokban mennyit számít, az majd az első hosszabb teszt alatt derül ki. A csomagtartó térfogata 437 liter, és jól variálható, ezért dicséretet érdemel a Nissan. Választható motoros csomagtérnyitás és tetősínek is elérhetők bizonyos felszereltségi szinteken.

A belső tér ergonomikus, tiszta vonalakkal. A két kijelző szinte egybecsúszik, hála az ügyes grafikának a megjelenítésre, a sebességre nem lehet panasz. Google beépített szolgáltatásokkal rendelkezik, beleértve a Térképeket, Asszisztenst és Play Áruházat, közvetlenül az autó iker 14,3 colos képernyőin. A NissanConnect Services alkalmazás távoli hozzáférést biztosít a töltéshez, az utastér előkondicionálásához és az utazástervezéshez. BOSE® Personal® Plus prémium hangrendszerrel van felszerelve. A rendszerfrissítések vezeték nélküli kapcsolaton keresztül érkeznek. Az én személyes kedvencem a középkonzolra kitett fokozatválasztó gombsor. Életem első járműve amiben automata váltót láttam, az egy BKV-s Ikarus busz volt, azon csodálkoztam rá valami hasonlóra. Bevallom, nosztalgikus emlékeket ébresztett, de azt hiszen nagyon praktikus ez a kialakítás. Hétféle külső szín közül lehet választani, beleértve a LEAF egyedi türkiz színét, a Luminous Teal-t. A belső kárpit fekete vagy fehér, lila árnyalatokkal. A kárpitanyag kifejezetten kellemes tapintású. Újrahasznosított és nem tagadja a származását, de jól is áll neki.

A keréktárcsák persze aerók, a természetesen levélmintával álcázott autón nem mutatták meg igazi karakterük, de a kék festésben pompázó demó autónak jól állt. Az opciók között szerepel 18 colos könnyűfém keréktárcsa 195-ös abroncsokkal , 18 colos könnyűfém keréktárcsa szélesebb 215-ös abroncsokkal magasabb felszereltségi szinten, és a csúcs a 19 colos könnyűfém keréktárcsa 235/45R19-es abroncsokkal .
Két akkumulátor opció áll rendelkezésre. A standard kivitel kapacitása 52 kWh, WLTP hatótávolsága akár 436 km. A nagyobb teljesítményű akkumulátor kapacitása 75 kWh, WLTP hatótávolsága akár 604 km16. Az egyenáramú gyorstöltés akár 150 kW is lehet, ami 30 perc alatt akár 417 km hatótávot is A bemutató többször is hangsúlyozták, hogy ez autópályán 130 km/h sebességnél több mint 330 km hatótávot biztosít. Ez fontos, és új adat, legalábbis más gyártó még nem adott meg ilyet. Az érdekességét az adja, hogy pont ilyen tempónál kezd erősen megnőni a légellenállás, vele együtt a fogyasztás, ami az addig városban-országúton számolt még megtehető kilométerek számt drasztikusan csökkenti, a vezető vérnyomását pedig megemeli, és jön a jaj, hol fogunk mi utántölteni frász. Persze az ígéret szép szó, de ezt majd ellenőrizni fogjuk az első tesztünknél.

Az intelligens akkumulátor-hőmérséklet-szabályozás gyors és egyenletes töltést biztosít. A Google Térképbe integrált útvonaltervező automatikusan optimális hőmérsékletre állítja az akkumulátort gyorstöltőhöz közeledve. Az autó Vehicle-to-Load (V2L) funkcióval rendelkezik, ami lehetővé teszi külső eszközök töltését közvetlenül az autóból, akár 3,6 kW teljesítménnyel. Az új LEAF Vehicle-to-Grid (V2G) kompatibilis is, ami a jövőben lehetővé teszi a tárolt energia visszatáplálását az elektromos hálózatba.
A CMF-EV moduláris platformra épül az új Leaf. MacPherson első futóművel és multilink hátsó futóművel rendelkezik. A legendás millbrook-i tesztpályán tudtuk kipróbálni élőben. Fél óra, hegynek fel, hegynek le, pár éles kanyar, a körforgalomba szigorúan balra, hogy véletlenül se találkozzunk szembe a hadsereg által szintén ott próbált új Boxer lövészpáncélosokkal. Jól irányítható, jól fékező, kezes autónak tűnt az új Leaf, de hogy a magyar utakkal miként birkózik majd meg, az csak egy késöbbi tesztből fog kiderülni.
Vezetőtámogató rendszerekkel bőven fel van szerelve., van benne ProPILOT Assist Navi-linkkel, az e-Pedal Step és állítható rekuperatív fékezés, a 3D 8 pontos körkörös monitor és valós idejű útfelületi megjelenítés, a láthatatlan motorháztető-nézet és első széles látószögű kamerakép. Alapfelszereltség részét képező biztonsági rendszerek az intelligens sebességtartó automatika, a sávtartó asszisztens és vezetőfigyelő rendszer.
Az új LEAF a Nissan Sunderlandi gyárában, az Egyesült Királyságban készül, ahol szintén jártunk már, és a hírek szerint jövő év elején érkeznek az első darabok a vásárlókhoz.