Veterán Autó és Motor
Chevrolet Camaro Convertible
1964-ben a Ford Mustang elsöprő sikerét látva a General Motors rohamtempóban kezdett bele egy teljesen új alapokra épülő „pony car” fejlesztésébe. Két év megfeszített munka után 1966 szeptemberében hatalmas marketing
Škoda 1000 MB Deluxe (1966)
A Škoda vezetősége az 1950-es évek végén megkapta az állami engedélyt az Octavia/Felicia páros leváltására. A vezetés már 1955-ben kijelölte a főbb paramétereket: négy személy számára legyen kényelmes, 700 kiló
Fiat 1500 L
A Fiat cég a karosszériát a Fiat 1800/2100-as autókra tervezte. 1963-ban 1500 L márkajelzéssel jelent meg az autó négyhengeres motorral, L azaz lunga (hosszú) típusjelzéssel. Ez a kocsi 1965-ös gyártású,
Chevrolet Impala
A General Motors Chevrolet divizíója 1958-ban mutatta be az afrikai állat kecses formájáról Impalának elnevezett típust. A IV. generácó 1965-ben mutatkozott be, az utolsó változatát 1970-ben gyártották. A IV. generáció
Auto Union 1000S Coupé De Luxe
Eredetileg 1932-ben egyesült a négy autómárka, az Audi, a Horch, a DKW és a Wanderer, Auto Union név alatt, bár az utcai típusaikat továbbra is a saját márkanevük alatt forgalmazták.
Porsche 356B/1600S roadster
A Porsche 356 B Roadster az 1955-ben bemutatott Porsche 356 A Speedster folytatása. 1959-ben az A modellt továbbfejlesztették és Speedster D néven hozták forgalomba, 1960-ban pedig a Porsche 356 B
Lincoln Continental Mark V
A Lincoln a Continental modellcsaládot kilenc évtizeden át, kisebb megszakításokkal 55 éven keresztül gyártotta. Jellemzően a márka zászlóshajójaként, a legnagyobb méretekkel és felszereltséggel rendelkező típus volt. Jelen példány egy teljesen
Edsel Corsair
A Henry Ford korán – még apja életében – elhunyt fiáról elnevezett Edsel márkát a Ford Motor Company hozta létre és forgalmazta 1958-tól, azzal a céllal, hogy további piaci részesedést
Citroën Traction Avant 11BL
A Traction Avant volt világ első olyan elsőkerék-hajtású autója, mely teljes egészében fémből készült, önhordó karosszériával készült. Elöl független, keresztlengőkaros, torziós rugós, hátul Panhard-rudas felfüggesztésű a futómű. A világon először
Triumph Dolomite Roadster Coupé
Háromféle motorral árusították a Dolomite szériát, közülük a V6-os volt a legnagyobb. Újdonságnak számított a négyfokozatú váltó, melynek felső három fokozatát szinkronizálták. Összesen nagyjából 200 példány készült a kupéból, ebből
Talbot Le Mans
Antony Lago által épített első versenyautó, melynek karosszériáját Henri Chapron műhelye készítette, és eredetileg a híres 24 órás Le Mans-i versenyre készült. A versenykiírások változása miatt azonban végül a Francia
Mercedes-Benz Nürburg
A Mercedes-Benz Nürburg 460 (W08) a párizsi Motor Show-n debütált, mint a Daimler legelső soros nyolchengeres modellje. Két évvel a Benz-el történt cégegyesítés után, egyetlen évvel a nagy gazdasági világválság
Bugatti Type 46
A Type 46 jelzésű túrakocsiból, amelyet „Kis Royale” néven ismernek (a nagy Royale-k máig a világ egyik legdrágább és legritkább autói), mintegy 350 példány készült 1929 és 1936 között. A
Cord L-29 Roadster
Errett Lobban Cord az amerikai autóipar egyik kiemelkedő alakja volt; több mint százötven, főleg a közlekedésben érdekelt céget tartott ellenőrzése alatt az 1920-as évek végétől, a Cord mellett az Auburn,
Citroën Type C 5 HP
Az 1920-as évek elejének egyik legsikeresebb típusa volt az 1922 és 1926 között gyártott gazdaságos kiskocsi, amelyből ez idő alatt 83 ezer darab talált gazdára. Ez volt a második autó,