Veterán Autó és Motor

Jaguar XJ-S

Amikor a Jaguar 1975 szeptemberében bemutatta az XJ-S-t, a reklámszöveg a következő volt: „Fekete nap ez Modenának, Stuttgartnak és Torinónak”. Ebből is látszik, nagy reményeket fűztek a típushoz, amit a

Citroën CX

A Citroen CX sorozata a már bemutatásakor legendává vált, ám időközben korossá vált DS leváltására született meg 1974-ben. A CX elnevezés a légellenállási alaktényező (németül cW) francia jeléből ered, és

Chevrolet Corvette C4

Gyártási idő: 1986Motor: 5737 cm3, V8, 282 LEVégsebesség: 254 km/hFutott kilométer: 80 000 kmTulajdonos: Tomozi Balázs A negyedik generációs (C4) Chevrolet Corvette modellt 1984-ben mutatták be, és egészen 1996-ig gyártották.

Maserati Biturbo

A Modenában 1981 és 1994 között készült biturbo sorozat volt a világ első, szériában készült duplaturbós típusa. A számos kivitelben és motorváltozattal elérhető típus népszerű volt, mivel kedvezőbb áron kínálták,

Porsche 911 SC Targa Turbo-look

A Porsche 911 SC és 911 SC Targa modell új fekete fujtatóval ellátott lökhárítókat kapott 1980-tól, továbbá az autó színére festették az első fényszórógyűrűket, elektromosan állíthatók a külső tükrök, feketére

Mercedes-Benz W123 280E

Különlegesen tartós, legendásan elnyűhetetlen típus, példányai még ma is futnak Afrika országaiban. Ez a jármű mintegy 15 év állás után került Magyarországra Ausztriából teljesen eredeti, gyári állapotban. Nem restaurált, csak

Porsche 928

Az 1970-es években a Porschénál úgy gondolták, hogy a 911-es farmotoros műszaki koncepciója a személyautók túlnyomó többségéhez hasonlóan elavul. Ezért orrmotoros, hátsókerék-hajtású típusok fejlesztésébe kezdtek. A munka első gyümölcse a

Chevrolet Camaro Type LT

A Camaro második generációját 1970 és 1981 között gyártotta a General Motors. 1974-ben alapos frissítést kapott a sorozat, az LT modell számos exkluzív kiegészítővel és opcionális felszereltséggel került forgalomba. Háromfokozatú

BMW 2002 turbo

Az 1973 októberétől a BMW 2002 Turbo szerencsés tulajdonosait lenyűgözte autójuk teljesítménye. A sebességmérő 211 km/h csúcssebességet mutatott, ezzel a leggyorsabb szériagyártású autók közé tartozott. A sportos első lökhárító egyik

BMW 3.0 CSL

A BMW 1971-től megalkotta az első 3.0 CSL kupékat a túraautó-versenyzés homologizációs sorozataként. A Coupé Sport Leichtbau elnevezés egyben a program lényege is volt, mivel nem a motor teljesítményét növelték

Bentley T1

Először a Párizsi Autószalonon mutatták be 1965 október 5-én a T-sorozatot. A Bentleyt az egyszerűbb és könnyebb hűtőrácsa és laposabb motorházteteje különbözteti meg a Rolls-Royce Silver Shadow testvérétől. 1965-1971 között

Opel GT 1900

A Havassy Motorsport műhelyében készült egyedi építésű különlegességet „utcai versenyautó” stílusban alakították ki. Mintául az Opel GT 1900 Group 4 versenyautó szolgált, fontos szempont volt azonban eredeti motor meghagyása. Két

Mercedes-Benz W109 6.3

„Nagypapáknak valók az autóitok” – ezzel a megjegyzéssel bőszítette fel egy német autós újságíró Erich Waxenberg fejlesztőmérnököt, aki erre válaszul 1966-ban úgy döntött, hogy a W109 kódjelzésű SE család orrába

Citroën DS20 Pallas

Az 1955-ös párizsi Autókiállításon hatalmas szenzációt okozott a Citroën vadonatúj típusának bemutatója. A futurisztikus külsejű DS, azaz kiejtve Déesse (magyarul: Istennő) nem csupán külsejével, de műszaki megoldásaival is előremutató konstrukció

Ford Escort MkI Mexico

Az első generációs Escortból készült raliváltozatok a világ legsikeresebb raliautói közé tartoznak. Az Escort egyik legnagyobb sikere az 1970-es London–Mexikó futam megnyerése volt. A verseny során a finn legenda, Hannu

Chevrolet Camaro Convertible

1964-ben a Ford Mustang elsöprő sikerét látva a General Motors rohamtempóban kezdett bele egy teljesen új alapokra épülő „pony car” fejlesztésébe. Két év megfeszített munka után 1966 szeptemberében hatalmas marketing