Veterán Autó és Motor

Rolls-Royce Silver Cloud III.

A Silver Cloud III. az első modell a márka történetében, melyen megjelent a típusjelzés, viszont az utolsó modell a gyár történetében egyrészt a nem „coachbuilt” autók sorában, mely alvázas felépítésű,

Jaguar XJS 1995

A kiálllított autó az 1975-ben bemutatott XJ-S ráncfelvarrott változata, amelynél a gyár úgy is próbálta hangsúlyozni a rengeteg technikai változtatást, hogy nevét kötőjel nélküli XJS-re változtatta. Annak érdekében, hogy tartani

Datsun/Nissan 260Z „Hangyász”

Teljesen egyedi építés. Csőváz, üvegszál karosszéria, saját tervezésű futómű, háztáji aerodinamika. 49 éves alapjai ellenére gyorsabb pályán, mint a Nissan GTR. A 80-as évekig a Japánon kívül árult Nissanokat Datsunnak

Fiat 509

Az I. világháború után az 501-es volt a Fiat első sikermodellje, amelyet 1925-ben váltott fel az 509-es. Egészen 1929-ig gyártották és összesen 90 ezer darab készül belőle. Ekkorra már világszerte

Pontiac Grand Ville Brougham Convertible

A Pontiac Grand Ville Brougham Convertible igen ritka darab. Bár a Grand Ville-t 1971 és 1975 között közel 300 ezer darabos szériában gyártották, a Brougham Convertible darabszáma nem érte el

Rickman Metisse Steve McQueen Desert Replica

A Rickman testvérek, Don és Derek Rickman sikeres terep-motorversenyzők voltak az 1940-es évek végén. Azokban az esztendőkben még nem gyártottak kifejezetten terephasználatra szánt motorokat, hanem az utcai modelleket alakították át.

Pannónia T1 + Duna oldalkocsi

Az oldalkocsis motorkerékpár hazánkban válasz volt a mobilizációt akadályozó személygépjármű hiányra. A megváltozott szokások miatt egyre nagyobb igény jelentkezett az egyéni közlekedési eszközökre (fejlődő Balaton, kis kertek, stb…) Egy ilyen

Norton Manx 30M

A Norton Motorcycle Company vállalatot 1898-ban alapították Birminghamben. A márka 1907-ben aratta első győzelmét a híres Isle of Man TT-n, ez a győzelem indította el a Nortont a versenyzés útján.

Adler Junior MR100

Robogóhoz képest nagy kerekek és jó rugózás jellemzi az elegáns német gépet. Az ötvenes évek végén népszerű robogók közül ha teljesítményével nem is, használhatóságával és stílusával mindenképpen kiemelkedik a két

Gilera B300 Extra

Csak hogy ne legyen egyszerű vele motorozni: a szokásos bal helyett jobb oldalt található a lábváltó, fent az egyes, lent a 2-3-4-es fokozatok, bal oldalt a hátsó pedálfék. Közel két

Adler M200

Ez a típus volt az Adler első soros, kéthengeres típusa. A főtengely két darabból áll, két oldalról kell őket a forgattyúsházba illeszteni és egy különleges kulccsal rögzíteni. A tizennégyezer legyártott

BMW R66

A leggyorsabb háború előtti szériamotor a bajor gyárból, 1669 darab épült csak belőle. Az oldalkocsis versenysportban egészen az ötvenes évek közepéig nem akadt kihívója. Műszaki különlegessége még futóműve, a hidraulikus

Triumph 500

A Triumph németországi, nürnbergi gyárában alig két évig készültek a felülszelepelt motoros, négyfokozatú váltós modellek, összesen mintegy kétszáz-háromszáz példány. Napjainkban nagyjából a tizedük létezik még. A tankon és a motorblokkon

Méray-JAP 600 SV

1928-ra elkészült a Méray legnagyobb motorkerékpárja, amelybe új, 1000 cm3-es, V2 hengeres angol JAP motort építettek. Ahhoz, hogy beférjen, módosítani kellett a vázat. A módosítások egy része megjelent a kisebb

Brough Superior SS100 Pendine

„The Rolls-Royce of Motorcycles” – volt a szlogenje a legendás Brough Superior motorkerékpároknak. Ha valamire igaz, hogy az egész több, mint a darabjainak összessége, akkor egy Brough-ra mindenképpen. Mérnöki kiválóság,