Veterán Autó és Motor
Bologna elfelejtett varázslója
Olaszország nemcsak régi épüle- tekben gazdag. Bolognában példá- ul több mint hetven motorkerék- pár-gyártó üzem működött csak 1920 és 1950 között. A Morini márkanév sokaknak lehet ismerős. És a GD?
Korszakalkotó
A BMW 02-es sorozat csúcsmodelljéből két év alatt (1973 és 1975 között) mindössze 1672 példány hagyta el a müncheni gyárat. A turbómotoros kocsi igazi gyűjtői darab, kisebb csoda tehát, hogy
Magashegyi mentés
Ahol egy eladó motorkerékpár van, ott lehet másik. És megtörténhet, hogy a másik érdekesebb, mint az első. Írta: Ocskay Zoltán Fotók: Papp Zoltán Kicsit bonyolult a kezdés, de lassan majd
Kicsi a bors, de nehéz
Amikor a 83 éves megkérdezi, mégis, hogyan működik a mesterséges intelligencia, akkor legegyszerűbb bekapcsolni a számítógépet, és a ChatGPT-n megmutatni, mire képes, ha elég háttéradat áll rendelkezésére. Írta és fotók:
Kombinált vonzalom
Az évszázad üzleteként elhíresült, nagyszabású licencszerződés keretein belül a szovjet autóipar már több mint egy éve ontotta a VAZ 2101 Zsigulikat, amikor felmerült a modellválaszték bővítésének igénye. Írta: Rónai Márton
Az aranykorszak
Házigazdánk álláspontja szerint egy BMW‑gyűjtemény ott kezdődik, hogy kötelező jelleggel kell állnia a garázsban egy kocsinak a 02-es szériából és egy E24-es belső kódjelű 6-os coupénak. Kajdi Lajos már fiatal
Nem volt két egyforma
Balassagyarmaton különös, jellegzetes formájú oldalkocsikat készített egy sokoldalú, leginkább fémszobrásznak nevezhető mester. Egyik műve a dömsödi motorkerékpár-múzeumban látható. Ennyi haszna volt a gazdaságilag alultervezett demokráciának. Kevesen engedhették meg maguknak az
Mindenek felett
Nem, természetesen nem ez az első párharc a két szupersportautó között. De egyszerűen nem tudtunk ellenállni a kísértésnek, és ismét összemértünk egy Porsche 959 S-t egy Ferrari F40-essel. A Ferrari
Olasz szív, amerikai lelkesedés – Moto Guzzi
A villamos és az idő után nem futhatunk. Lehagynak, mi pedig kifulladva, levegőt kapkodva nézzük, hogyan maradunk el mögöttük. Kicsit félelmetes a tudat, hogy csikókorunk vágyott motorja, a vérlázítóan szexi
Veteránnal versenypályán – Kakucs Classic
Egyesek szerint egy szép régi autó sok babusgatást és óvatos használatot érdemel, ha már túlélte az évtizedeket. Mások szerint viszont amit vezetésre terveztek, azt kár lenne porosodni hagyni. Azonban veterán
Nyaralás helyett
A komáromi Szűr család nevével nem először találkoznak a Veterán nagyra becsült olvasói. Nevükhöz általában valami matuzsálemi korú ritkaság újraélesztése fűződik. Szűréknek köszönhetően ezúttal egy német kuriózum került vissza az
A lájkbajnok
Ha fiatal felnőtt korunk poszterautói OT-rendszámot kapnak, akkor biztosan tudhatjuk, hogy a B-oldalt tettük fel Tisztázzuk a legelején, ez egy túrakupé, nem pedig sportautó. Honnan tudom? Egyszerű, a feleségem a
Best of Show
Ez a Lincoln Continental teljes joggal nyerte a balatonfüredi Concours d’Elegance 2023-as fődíját. Nem elég, hogy a korabeli USA-kínálat egyik legfelső foka, ráadásul eredeti, megőrzött példány, utánozhatatlan részletekkel. Meg persze
Legyőzné Amerikát a magyar Méray
A Méray család tagjai közül nem egy került a tengerentúlra, de arról, hogy a legendás magyar motorból is gurult volna Amerikában, nem tudunk. Lukács Ottó most megtöri ezt, és JAP
Az elmúlás művészete
A Bugatti és a fehér holló szókapcsolat annyira elcsépelt, hogy inkább le sem írom, de attól tény marad, hogy Magyarország sem az újkori, sem az újkori, sem a klasszikus Bugattikban
Kétszemélyes lassúság
Mindig akadnak aranyrögök a szita alján, csak türelem és szerencse kell. Nézzük ezt a törperobogót! A kétszemélyes Panni igazi nemesfémdarab, sokak szemében talán nagyobb kincs, mint jó pár deka a