Veterán autó és motor rovat
BMW R66
A leggyorsabb háború előtti szériamotor a bajor gyárból, 1669 darab épült csak belőle. Az oldalkocsis versenysportban egészen az ötvenes évek közepéig nem akadt kihívója. Műszaki különlegessége még futóműve, a hidraulikus
Triumph 500
A Triumph németországi, nürnbergi gyárában alig két évig készültek a felülszelepelt motoros, négyfokozatú váltós modellek, összesen mintegy kétszáz-háromszáz példány. Napjainkban nagyjából a tizedük létezik még. A tankon és a motorblokkon
Méray-JAP 600 SV
1928-ra elkészült a Méray legnagyobb motorkerékpárja, amelybe új, 1000 cm3-es, V2 hengeres angol JAP motort építettek. Ahhoz, hogy beférjen, módosítani kellett a vázat. A módosítások egy része megjelent a kisebb
Brough Superior SS100 Pendine
„The Rolls-Royce of Motorcycles” – volt a szlogenje a legendás Brough Superior motorkerékpároknak. Ha valamire igaz, hogy az egész több, mint a darabjainak összessége, akkor egy Brough-ra mindenképpen. Mérnöki kiválóság,
Coventry-Eagle „Flying-8”
A Coventry-Eagle Cycle and Motor Co. Coventry-ben készítette motorkerékpárjait 1899 és 1940 között. Az 1923-ban bemutatott sportmodell, a Flying-8 a Brough Superior ellenfelének számított ezres JAP motorjával. 1926-tól már nemcsak
BMW R32
Az 500-as R32 volt a BMW legelső motorkerékpárja. Oldalszelepelt és fedett vezérművel készült motorjában alapvetően megváltozott az üzemanyag-áramlás. A 8,5 lóerős teljesítményét egytárcsás száraz kuplung továbbította a kézzel működő, háromfokozatú
Indian O 1917
A fiatal vásárlókat célozta a könnyű, mindössze 85 kilogrammos, 250-es négyütemű motorral szerelt gép, melyet két évig, 1917 és 1919 között gyártottak. Érdekesség az oldalt vezérelt (SV) boxermotor, melyet hosszában
Harley-Davidson 17T
Ez a típus 1917-ig készült szürke színben. Abban az évben lépett be a háborúba az Egyesült Államok, így ezután a katonai zöld színben folytatódott a gyártás 1929-ig. Más színben csak
1954 Lancia Aurelia B20 Gran Turismo
Az egyik leghíresebb ókori római útról, a Rómából Pisába vezető Via Aureliáról elnevezett Lancia típusról regényt lehet írni, volt aki meg is tette. Ennek érzékeltetésére elég talán annyi, hogy a
Mercedes-Benz 190 Azzurro (W201)
Miközben a BMW 3-as sorozata ellen életre hívott “kis Benzből”, a W201-es gyári kódú 190-esből közel kétmillió készült 1984 és 1993 között, ebből csupán 900 mondhatja magáról, hogy az Avantgarde
Mitsubishi Galant Gruppe N
A Galant volt a Mitsubishi első igazán komoly raliautója, amellyel a később sikeressé vált Lancert alapozták meg. Nem csak a top kategóriában, az A csoportban, hanem a szériaautók kategóriájában, az
Lancia Delta Integrale Gruppe A
Az autó 1992-ben épült Pécsen „Gruppe A” kategóriában. Egy kétliteres, 16 szele- pes motor Garrett turbóval, intercoolerrel. A teljesítményt a VEMS motorvezérlővel lehet módosítani, jelenleg csak 240-250 LE a motor
Honda NSX
Középmotoros, hátsókerék-hajtású, alumínium V6 VTEC benzinmotoros sportgép. A Honda célja az volt, hogy jobb legyen minden olasz és német sportkocsinál. A belső tér kialakításánál fő szempont volt a 360 fokos
Alpina B10 Bi-Turbo (E34)
Az Alpina B10 Bi-Turbo összesen 507 darabban készült, az utolsó példány a mai napig az Alpina tulajdona. A modellt a BMW E34 535i alapjain fejlesztették, akkoriban a világ leggyorsabb szériagyártású
Alfa Romeo SZ
Ebből a típusból 1036 példány gördült le a Zagato szalagjairól 1989. decembere és 1991.december 31. között. Ebből 38 darab előszériás, teszt és próbadarab, valamint az 1992- es F1 betétfutamokon induló Trofeo
Volkswagen Golf Cabrio
A kocsi hölgytulajdonosa korábban Nyugat-Berlinben élt, ahol a legdivatosabb autónak számított a Golf kabrió. Mindenképp szeretett volna egyet, végül a férje lepte meg egy óceánkék példánnyal. Hazaköltözése után ismét hiányzott