Veterán Autó és Motor

Aronde porondon

A Simca mint márka sokak számára ismeretlen, vagy jóval kevésbé hallott francia autógyártó a mindenki számára ismert világmárkákhoz képest. A céget 1934-ben alapította a Fiat, leányvállalatként. Az Oldtimer Automobil Kft.

Megfordultak utána az utcán

Németország nyugati felében először 1973-ban lehetett Pannóniát venni, három típust. Nem kétséges, hogy ezek voltak az utolsó időszak legjobb gépei. Írta és fotók: Ocskay Zoltán  MIközben a Csepeli Motorkerékpár‐ gyár

Padlógázon az AMG-hez

Egész mást jelent a 6:3 a futball rajongóinak, mint az autók szerelmeseinek. Mi ez utóbbiak kedvében járunk most. Írta és fotók: Ács Tibor, Mercedes-Benz Classic Ma már senki sem lepődik

Magyar motor, amit kevesen ismernek

A Rákosi-korszak a magyar történelem egyik legsötétebb periódusa: gáncsolták a tehetséget, elfojtották a tudást, visszanyesték az emberséget. Mindezek ellenére még ez az éra is kitermelt olyan dolgokat, amikre ma elhűlve,

Nosztalgia mindenáron!

Bambinónak, azaz babának becézték Németországban. Lengyelországban Maluch, azaz kisgyerek nevet használták előszeretettel, nálunk leggyakrabban Kispolszki, vagy Kispolák nevet kapta. De bárhol és bárhogy is becézték, ugyanazt a kisautót értették alatta,

Pojáca úr robogóz – Vespa PK50XL Elestart

Csodálkozol, hogy a japánok lenyomták a világot, de ki beszél róluk? Stílus vagy pojácaság? Nézőpont kérdése. Ezzel a Vespával nem lősz ki a zöldnél, de az egyetlen leszel, akit megnéznek.

A kelet-európai Porsche

Aligha akad olyan ember, akinek ne dobogtatná meg a szívét a Škoda 130 RS látványa. A raliszurkolók pedig azt is tudják, hogy a „Zebra“ egy egyedi, eredeti gyári versenyautó. A

Százéves bonyodalmak

Szépen túlélte az elmúlt századot, csak éppen a saját történetét őrzi szorosra zárt szelepekkel ez a klasszikus amerikai kéthengeres. Írta és fotók: Ocskay Zoltán Nehéz idők jártak 1924-ben a Harley-Davidsonnál.

Nézd már, ez beszél!

Nagyon szépen hozza azt a stílust a Renault  korabeli zászlóshajója, amit a franciák a nyolcvanas években a luxusról gondoltak. Írta és fotók: Ács Tibor A legendás autótervező – az ő műve

Steve McQueen tudta, mi a jó

A fajtiszta kutya jól mutat a pórázon, de a keverékek az igazán életrevalók. Derek és Don Rickman is a legjobb elemekből építették motorjaikat, hogy a versenypályán bizonyítsák igazukat. Sikerült: a

A Mexico-i győzelem

Nekem Mexikó az 1986‐os történelmi pillanatot jelenti, amikor a magyar labdarúgás manapság véget érő négyévtizedes agóniája hivatalosan megkezdődött. Az angoloknak, olaszoknak, belgáknak, németeknek, és általában a józan nyugati autósoknak a

Bologna elfelejtett varázslója

Olaszország nemcsak régi épüle- tekben gazdag. Bolognában példá- ul több mint hetven motorkerék- pár-gyártó üzem működött csak 1920 és 1950 között. A Morini márkanév sokaknak lehet ismerős. És a GD?

Korszakalkotó

A BMW 02-es sorozat csúcsmodelljéből két év alatt (1973 és 1975 között) mindössze 1672 példány hagyta el a müncheni gyárat. A turbómotoros kocsi igazi gyűjtői darab, kisebb csoda tehát, hogy

Magashegyi mentés

Ahol egy eladó motorkerékpár van, ott lehet másik. És megtörténhet, hogy a másik érdekesebb, mint az első. Írta: Ocskay Zoltán Fotók: Papp Zoltán Kicsit bonyolult a kezdés, de lassan majd

Kicsi a bors, de nehéz

Amikor a 83 éves megkérdezi, mégis, hogyan működik a mesterséges intelligencia, akkor legegyszerűbb bekapcsolni a számítógépet, és a ChatGPT-n megmutatni, mire képes, ha elég háttéradat áll rendelkezésére. Írta és fotók:

Kombinált vonzalom

Az évszázad üzleteként elhíresült, nagyszabású licencszerződés keretein belül a szovjet autóipar már több mint egy éve ontotta a VAZ 2101 Zsigulikat, amikor felmerült a modellválaszték bővítésének igénye. Írta: Rónai Márton