Veterán Autó és Motor
A nagy rekordvadász
Ernst Henne 1929-ben szerezte meg először az abszolút motorkerékpáros sebességi világrekordot a kompresszoros BMW‑vel. A következő nyolc évben ezt számos rekordkísérletben szerezte több ízben vissza, a táti és a gyóni
Szénporos nyugdíjas – Mercedes-Benz W120 (180) Binz
Sokáig egy német szénbányában szolgált belső mentőautóként, majd holland magánkézbe került. A már hétköznapi használatra átalakított kombi teljes restaurálását pedig Óbudán végezték. Írta: Gergely Béla Fotók: Papp Zoltán Az 1950-es években
Színválasztás bátran, OT-kockázattal
Ha nem akarunk tucatmotort, lássuk el kiegészítőkkel gazdagon, és válasszunk valamilyen egzotikus színt hozzá. Írta és fotók: Ocskay Zoltán Segélykérő telefonhívást minden héten kapok egyet-kettőt, és az érdeklődés fő iránya,
Alacsonyan repül a család
Háromszáz kilométer per óra közelébe tartó családi kirándulás – a teljesítmény iránti telhetetlenség szülte a nyolcvanas években a sportkocsikat megszégyenítő dinamikára képes családi limuzinokat. Az egyik legnagyobb ász közöttük a
Benzin, szikra és a Weber karburátor
Ha valaki Weber karburátort használ Magyarországon, az egészen biztosan járt már a Kacsári testvérek martonvásári műhelyében. Pedig alapvetően nem is a karburátorok, hanem veteránautók restaurálása a fő profiljuk, miközben az
Hogy lesz a roncsból kincs?
Kis motorral is lehet nagyot szívni: a köbcenti nem függ össze sem a munkaórák számával, sem a szekrényből kiforduló hullák mennyiségével. Annak ellenére, hogy sokan legyintenek ezekre a szépségekre, felújításuk
P20-as szerelem
Nem gyakran kapunk meghívást egy motorkerékpár-gyűjtő születésnapjára, azonban néha mégis előfordul. Hatvankilencedik születésnapján köszöntöttük Simon Imrét. Írta és fotók: Taskó Miklós Imre műhelyében csak kapkodjuk a fejünket, amikor új állapotú
Kerti díszből garázsdísz
Érden láttuk ezt a Pannónia-öszvért, amely egy különleges világra emlékeztet, amikor a talicska és a szekér (esetleg téesztraktor) között nem volt köztes áruszállító a falvakban. Írta: Ocskay Zoltán Fotók: Papp
Csak őszintén!
Valószínűleg már minden fontosat megírtak a közelmúltban hatvanadik születésnapját ünneplő Ford Mustangról, ne is szaporítsuk a szót fölöslegesen. A sok jelző közül a legfontosabb talán az egyéniség – ennek a Fastbacknak bőven jutott belőle.
Stopperek, méterek, századmásodpercek
Különleges világ a veteránautósoké. Ha ugyanis azt mondjuk: autóverseny, a második fogalom szinte kivétel nélkül a sebesség lesz. Pályaversenyek hosszú sora, F-1-től a Nascarig, rally, tereprally, Dakar, Le Mans-i 24
A legkisebb többszörös
Rákívánni egy SS50-re teljesen normális. Perverz cucc ugyan, de mindenkiben ott vannak a titkos vágyak, igaz, ezt nem csak otthon, a négy fal között lehet átélni, hanem az utcán is,
Csúcsra járatva
Kompresszoros motorja, gyönyörű karosszériája és elegáns műszerfala van. Nagy (üzleti)siker mégsem lett a Wanderer W 25 K, pedig már a látványa is lakoma a szemnek. Ez az egyik legelragadóbb Wanderer.
A korrózióvédelem csúcsa, de hogyan pótolható?
Az autógyártásban bevett szokás a karosszéria és főleg a futóműalkatrészek mártó festéses, KTL korrózióvédelme, amely a jelenleg ismert legjobb módszer a fémfelületek megőrzésére. De mi a helyezet a veteránautók felújításánál,
Űrtechnika a veteránautózásban
Ki ne szeretne méretpontos, roncsolásmentes, környezet- és anyagbarát tisztítási technológiát alkalmazni a veterán autók egyedi és olykor pótolhatatlan alkatrészein? Ráadásul olyat, ami tökéletesen tiszta felületet ad. A jó hír, hogy
Csodára nem képes, de számos előnye van
A szinterezés – hivatalos nevén porfestés –, éppúgy esztétikai eljárás, mint a fényezés, azonban sokkal ellenállóbb felületet hoz létre. Futóműalkatrészek, felnik esetében bevett szokás a szinterezés, de akár teljes karosszériára
A szürke zóna
Hogyan kerül fólia egy veteránautóra? Pontosan ugyanúgy, ahogyan egy újra, a tulajdonos szeretné megóvni a fényezést, akár a teljes karosszérián, akár csak egy részén. A mai korszerű fóliák képesek rá,