Veterán Autó és Motor
Szakma(szeretet) és nevelés
Sokszor halljuk, hogy nincs utánpótlása az igazi kézműves munkát igénylő szakmáknak. Erre azonban a Fém Harkály Kft. műhelyében rácáfoltak. Ha hiszik, ha nem, több olyan fiatallal is találkoztunk, akik éppúgy
Csendes elegancia
Az automobilizmus korai időszakában gőzmobilok, benzinmotoros járművek és számos elektromos autó osztozott a világ egyes számú autós nemzetének, az Egyesült Államoknak útjain. A villanyautókat bolondbiztosnak és felettébb kényelmesnek tartották. Arról,
Méhsejt vagy cikk-cakk
Akár már egy youngtimer esetében is problémát okozhat a meghibásodott, megsérült, vagy éppen elöregedett hűtő pótlása. A kilencvenes évek előtt gyártott autókhoz szinte lehetetlen eredeti vagy utángyártott alkatrészt beszerezni, de
Egyszerűbb, mint gondolnánk
Első hallásra elég rizikósnak és macerásnak tűnik az Egyesült Államokból autót vásárolni, amit a több mint hétezer kilométeres távolság tovább nehezít. Szolga Attila, az Americargo vezetője szerint azonban sokkal egyszerűbb
Bonhams-sztár magyar gyűjteményben
Senki többet? Harmadszor! – a kalapács koppanása azt jelezte, hogy gazdát cserélt a tavaszi Bonhams aukció egyik legérdekesebb darabja, az 1924‑es Brough Superior. A tekintélyes, öt számjegyű fontösszeget magyar vevő
Svéd Fulvia
A Saab 900 legendája sokak elől elrejti, hogy az alapjául szolgáló 99 mennyire jó autó. Manapság azonban egyre többen fedezik fel benne a kellemes, használható, vezetésre termett veteránt. Írta és
Ne vitorlát, ponyvát
A veteránautók tárolásának, de akár a sima parkolásának is sarkalatos kérdése, hogyan óvjuk meg a féltő gondoskodással felújított, vagy éppen eredeti állapotban megőrzött karosszériát. A megoldás: tegyünk rá ponyvát. De
Hátul izgalmasabb, mint elöl
Kevesen szeretnek hátul ülni az autókban, ám akadnak olyan típusok, amelyekben kimondottan ott érdemes. Ez leginkább akkor fordul elő, ha ezzel egy híresség helyére telepedhetünk. Mint például ennek a Daimler
A fehér elefánt
Cagiva Elefant 900ie Lucky Explorer (1990) Annak ellenére, hogy vérbeli terepjáró kalandor, szíve egy sportgépből származik és a kor legjobb technikáját kapta. Harminc éve népszerű, pedig alig ezer darabot gyártottak
Aronde porondon
A Simca mint márka sokak számára ismeretlen, vagy jóval kevésbé hallott francia autógyártó a mindenki számára ismert világmárkákhoz képest. A céget 1934-ben alapította a Fiat, leányvállalatként. Az Oldtimer Automobil Kft.
Megfordultak utána az utcán
Németország nyugati felében először 1973-ban lehetett Pannóniát venni, három típust. Nem kétséges, hogy ezek voltak az utolsó időszak legjobb gépei. Írta és fotók: Ocskay Zoltán MIközben a Csepeli Motorkerékpár‐ gyár
Padlógázon az AMG-hez
Egész mást jelent a 6:3 a futball rajongóinak, mint az autók szerelmeseinek. Mi ez utóbbiak kedvében járunk most. Írta és fotók: Ács Tibor, Mercedes-Benz Classic Ma már senki sem lepődik
Magyar motor, amit kevesen ismernek
A Rákosi-korszak a magyar történelem egyik legsötétebb periódusa: gáncsolták a tehetséget, elfojtották a tudást, visszanyesték az emberséget. Mindezek ellenére még ez az éra is kitermelt olyan dolgokat, amikre ma elhűlve,
Nosztalgia mindenáron!
Bambinónak, azaz babának becézték Németországban. Lengyelországban Maluch, azaz kisgyerek nevet használták előszeretettel, nálunk leggyakrabban Kispolszki, vagy Kispolák nevet kapta. De bárhol és bárhogy is becézték, ugyanazt a kisautót értették alatta,
Pojáca úr robogóz – Vespa PK50XL Elestart
Csodálkozol, hogy a japánok lenyomták a világot, de ki beszél róluk? Stílus vagy pojácaság? Nézőpont kérdése. Ezzel a Vespával nem lősz ki a zöldnél, de az egyetlen leszel, akit megnéznek.
A kelet-európai Porsche
Aligha akad olyan ember, akinek ne dobogtatná meg a szívét a Škoda 130 RS látványa. A raliszurkolók pedig azt is tudják, hogy a „Zebra“ egy egyedi, eredeti gyári versenyautó. A