Veterán Autó és Motor

A szürke zóna

Hogyan kerül fólia egy veteránautóra? Pontosan ugyanúgy, ahogyan egy újra, a tulajdonos szeretné megóvni a fényezést, akár a teljes karosszérián, akár csak egy részén. A mai korszerű fóliák képesek rá,

Veteránjárművek szakszerű tárolása

A legtöbb hobbiautó, illetve veterán szerencsére nem a szabad ég alatt tölti ideje java részét, főleg azt az időt nem, amikor használaton kívül parkol. Írta: Felkai Gábor Azt gondolom, hogy

Ugyanaz az olaj a Minibe és a

Igen, vagyis pont, hogy nem! A kérdést úgy is fel lehetne tenni, hogy miben hasonlít a klasszikus Minibe és egy veterán Ferrariba való motorolaj. A válasz egyszerű: mind a kettő

A legszexibb kétütemű – Scott TT2 (1928)

Az orromba furakodott finom olajszag hamar elmarad, ahogy kilő. Már rég el kéne váltanom egyesből, de még mindig erőlködés nélkül gyorsul. A markolat elég feszes, ezért csuklóból visszaengedem; kuplung be,

A szocializmus szépségei – Wartburg 311 és

Eisenach városa Türingia tartomány egyik gyöngyszeme, kicsi, ám világhírű városka. Legfőbb nevezetessége Wartburg vára, amely számunkra azért kedves, mert a XIII. században néhány évig itt élt II. András gyermeke, a

Hullámvonallal emelt eleganciaszint – Adler M 250

Nehéz elfelejteni az oldalkocsi legnagyobb hátrányát, hogy egy motorkerékpár helyét foglalja el a garázsban, de akinek ez nem számít, ne hagyja ki. Írta: Ocskay Zoltán Fotók: Papp Zoltán Adler 250

Kezdjük az alapoknál – Ferrari Mondial T

Sok embernek lehetne Ferrarija, mégis kevesek annyira bátrak, hogy vegyenek is egyet. Sok embernek kellene egy Ferrari, hogy a Világ egy kicsivel jobb hely legyen. „Hát ez szegény meghülyült”, sóhajt

Az autó, amely maga  a Mercedes-Benz

Közel 140 autógyártásban eltöltött év elegendő idő ahhoz, hogy egy márkáról kiderüljön, mely típusai nemesültek igazi klasszikussá. Leszámítva az igazán ritka és különleges rétegmodelleket, a Mercedes esetében a W111-es sorozat Coupé és

Fantaszínű szárnyas  kevés rozsdával – Flying Merkel

A háború előtti motorok nagydorogi találkozóján idén tavasszal ez a Flying Merkel volt az egyik sztár. És nemcsak a színe miatt tűnt ki a tömegből! Joe, mit kalapálsz már annyit?

Hat vagány kör a szigeten –  Sunbeam

A harmincas évek elején egy 500-as Sunbeam speciálgép maga volt a motorizált ördög. Mint az alábbiakból kiderül, még négyévesen is ütőképes maradt egy lelkes amatőr kezében. Írta: Ocskay Zoltán Fotók:

Felsőbb osztályba lépett – Opel Senator A

Az Opel Rekord E-re épülő Senator A az orr és a far ügyes áttervezésével annál elegánsabb és tartalmasabb megjelenést kapott, s kezdetben kizárólag hathengeres benzinmotorokkal kínálták. Magabiztosan hozta azt, amit

Varázslat az üvegen

Gyűrű, jégkaparó, a lehúzható ablakok záró éle mind-mind az autóüvegek ádáz ellenségei, az igazán brutális munkát végző flexről már nem is beszélve. De mit csináljunk, ha már megvan a baj

A generátorok doktora

A veteránautósok biztosan belefutottak már abba a problémába, hová vigyék a felújításra szoruló generátort, indítómotort. De nem kell ennyire messzire menni, akár még a veterán korba nem érő autó tulajdonosában

Szélvédelem

Egy gépjármű restaurálása nagyon összetett folyamat. A tökéletes végeredmény óriási kreativitást és szakmai kihívások megoldásainak sorozatát követeli meg. A tulajdonos, a restaurátor sokszor kerül olyan helyzetbe, amikor kihalófélben lévő szakmák

Legenda, érték, stílus – Bugatti Typ 44

Aki látta már valaha Mulhouse-ban a Bugatti Múzeumot, tudja, hogy lehetetlen vállalkozás néhány oldalban gyár- vagy akár csak típustörténetet adni. A Bugattival kisebb könyvtárnyi szakirodalom foglalkozott már és bizonyos, hogy

Megágyazott a sikernek – Ducati Paso 907

Az évtizedek alatt egyenszürkévé vált járműhalmazban olyan látvány egy tűzpiros, teljesen burkolt sportmotor, amit muszáj megnézni. A finoman dohogó kéthengeres, a nyolcvanas évek formatrükkjeit megvillantó test a maga korában sem