Veterán Autó és Motor

P20-as szerelem

Nem gyakran kapunk meghívást egy motorkerékpár-gyűjtő születésnapjára, azonban néha mégis előfordul. Hatvankilencedik születésnapján köszöntöttük Simon Imrét. Írta és fotók: Taskó Miklós Imre műhelyében csak kapkodjuk a fejünket, amikor új állapotú

Kerti díszből garázsdísz

Érden láttuk ezt a Pannónia-öszvért, amely egy különleges világra emlékeztet, amikor a talicska és a szekér (esetleg téesztraktor) között nem volt köztes áruszállító a falvakban. Írta: Ocskay Zoltán Fotók: Papp

Csak őszintén!

Valószínűleg már minden fontosat megírtak a közelmúltban hatvanadik születésnapját ünneplő Ford Mustangról, ne is szaporítsuk a szót fölöslegesen. A sok jelző közül a legfontosabb talán az egyéniség – ennek a Fastbacknak bőven jutott belőle. 

Stopperek, méterek, századmásodpercek

Különleges világ a veteránautósoké. Ha ugyanis azt mondjuk: autóverseny, a második fogalom szinte kivétel nélkül a sebesség lesz. Pályaversenyek hosszú sora, F-1-től a Nascarig, rally, tereprally, Dakar, Le Mans-i 24

A legkisebb többszörös

Rákívánni egy SS50-re teljesen normális. Perverz cucc ugyan, de mindenkiben ott vannak a titkos vágyak, igaz, ezt nem csak otthon, a négy fal között lehet átélni, hanem az utcán is,

Csúcsra járatva

Kompresszoros motorja, gyönyörű karosszériája és elegáns műszerfala van. Nagy (üzleti)siker mégsem lett a Wanderer W 25 K, pedig már a látványa is lakoma a szemnek. Ez az egyik legelragadóbb Wanderer.

A korrózióvédelem csúcsa, de hogyan pótolható?

Az autógyártásban bevett szokás a karosszéria és főleg a futóműalkatrészek mártó festéses, KTL korrózióvédelme, amely a jelenleg ismert legjobb módszer a fémfelületek megőrzésére. De mi a helyezet a veteránautók felújításánál,

Űrtechnika a veteránautózásban

Ki ne szeretne méretpontos, roncsolásmentes, környezet- és anyagbarát tisztítási technológiát alkalmazni a veterán autók egyedi és olykor pótolhatatlan alkatrészein? Ráadásul olyat, ami tökéletesen tiszta felületet ad. A jó hír, hogy

Csodára nem képes, de számos előnye van

A szinterezés – hivatalos nevén porfestés –, éppúgy esztétikai eljárás, mint a fényezés, azonban sokkal ellenállóbb felületet hoz létre. Futóműalkatrészek, felnik esetében bevett szokás a szinterezés, de akár teljes karosszériára

A szürke zóna

Hogyan kerül fólia egy veteránautóra? Pontosan ugyanúgy, ahogyan egy újra, a tulajdonos szeretné megóvni a fényezést, akár a teljes karosszérián, akár csak egy részén. A mai korszerű fóliák képesek rá,

Veteránjárművek szakszerű tárolása

A legtöbb hobbiautó, illetve veterán szerencsére nem a szabad ég alatt tölti ideje java részét, főleg azt az időt nem, amikor használaton kívül parkol. Írta: Felkai Gábor Azt gondolom, hogy

Ugyanaz az olaj a Minibe és a

Igen, vagyis pont, hogy nem! A kérdést úgy is fel lehetne tenni, hogy miben hasonlít a klasszikus Minibe és egy veterán Ferrariba való motorolaj. A válasz egyszerű: mind a kettő

A legszexibb kétütemű – Scott TT2 (1928)

Az orromba furakodott finom olajszag hamar elmarad, ahogy kilő. Már rég el kéne váltanom egyesből, de még mindig erőlködés nélkül gyorsul. A markolat elég feszes, ezért csuklóból visszaengedem; kuplung be,

A szocializmus szépségei – Wartburg 311 és

Eisenach városa Türingia tartomány egyik gyöngyszeme, kicsi, ám világhírű városka. Legfőbb nevezetessége Wartburg vára, amely számunkra azért kedves, mert a XIII. században néhány évig itt élt II. András gyermeke, a

Hullámvonallal emelt eleganciaszint – Adler M 250

Nehéz elfelejteni az oldalkocsi legnagyobb hátrányát, hogy egy motorkerékpár helyét foglalja el a garázsban, de akinek ez nem számít, ne hagyja ki. Írta: Ocskay Zoltán Fotók: Papp Zoltán Adler 250

Kezdjük az alapoknál – Ferrari Mondial T

Sok embernek lehetne Ferrarija, mégis kevesek annyira bátrak, hogy vegyenek is egyet. Sok embernek kellene egy Ferrari, hogy a Világ egy kicsivel jobb hely legyen. „Hát ez szegény meghülyült”, sóhajt