Veterán Autó és Motor
P20-as szerelem
Nem gyakran kapunk meghívást egy motorkerékpár-gyűjtő születésnapjára, azonban néha mégis előfordul. Hatvankilencedik születésnapján köszöntöttük Simon Imrét. Írta és fotók: Taskó Miklós Imre műhelyében csak kapkodjuk a fejünket, amikor új állapotú
Kerti díszből garázsdísz
Érden láttuk ezt a Pannónia-öszvért, amely egy különleges világra emlékeztet, amikor a talicska és a szekér (esetleg téesztraktor) között nem volt köztes áruszállító a falvakban. Írta: Ocskay Zoltán Fotók: Papp
Csak őszintén!
Valószínűleg már minden fontosat megírtak a közelmúltban hatvanadik születésnapját ünneplő Ford Mustangról, ne is szaporítsuk a szót fölöslegesen. A sok jelző közül a legfontosabb talán az egyéniség – ennek a Fastbacknak bőven jutott belőle.
Stopperek, méterek, századmásodpercek
Különleges világ a veteránautósoké. Ha ugyanis azt mondjuk: autóverseny, a második fogalom szinte kivétel nélkül a sebesség lesz. Pályaversenyek hosszú sora, F-1-től a Nascarig, rally, tereprally, Dakar, Le Mans-i 24
A legkisebb többszörös
Rákívánni egy SS50-re teljesen normális. Perverz cucc ugyan, de mindenkiben ott vannak a titkos vágyak, igaz, ezt nem csak otthon, a négy fal között lehet átélni, hanem az utcán is,
Csúcsra járatva
Kompresszoros motorja, gyönyörű karosszériája és elegáns műszerfala van. Nagy (üzleti)siker mégsem lett a Wanderer W 25 K, pedig már a látványa is lakoma a szemnek. Ez az egyik legelragadóbb Wanderer.
A korrózióvédelem csúcsa, de hogyan pótolható?
Az autógyártásban bevett szokás a karosszéria és főleg a futóműalkatrészek mártó festéses, KTL korrózióvédelme, amely a jelenleg ismert legjobb módszer a fémfelületek megőrzésére. De mi a helyezet a veteránautók felújításánál,
Űrtechnika a veteránautózásban
Ki ne szeretne méretpontos, roncsolásmentes, környezet- és anyagbarát tisztítási technológiát alkalmazni a veterán autók egyedi és olykor pótolhatatlan alkatrészein? Ráadásul olyat, ami tökéletesen tiszta felületet ad. A jó hír, hogy
Csodára nem képes, de számos előnye van
A szinterezés – hivatalos nevén porfestés –, éppúgy esztétikai eljárás, mint a fényezés, azonban sokkal ellenállóbb felületet hoz létre. Futóműalkatrészek, felnik esetében bevett szokás a szinterezés, de akár teljes karosszériára
A szürke zóna
Hogyan kerül fólia egy veteránautóra? Pontosan ugyanúgy, ahogyan egy újra, a tulajdonos szeretné megóvni a fényezést, akár a teljes karosszérián, akár csak egy részén. A mai korszerű fóliák képesek rá,
Veteránjárművek szakszerű tárolása
A legtöbb hobbiautó, illetve veterán szerencsére nem a szabad ég alatt tölti ideje java részét, főleg azt az időt nem, amikor használaton kívül parkol. Írta: Felkai Gábor Azt gondolom, hogy
Ugyanaz az olaj a Minibe és a
Igen, vagyis pont, hogy nem! A kérdést úgy is fel lehetne tenni, hogy miben hasonlít a klasszikus Minibe és egy veterán Ferrariba való motorolaj. A válasz egyszerű: mind a kettő
A legszexibb kétütemű – Scott TT2 (1928)
Az orromba furakodott finom olajszag hamar elmarad, ahogy kilő. Már rég el kéne váltanom egyesből, de még mindig erőlködés nélkül gyorsul. A markolat elég feszes, ezért csuklóból visszaengedem; kuplung be,
A szocializmus szépségei – Wartburg 311 és
Eisenach városa Türingia tartomány egyik gyöngyszeme, kicsi, ám világhírű városka. Legfőbb nevezetessége Wartburg vára, amely számunkra azért kedves, mert a XIII. században néhány évig itt élt II. András gyermeke, a
Hullámvonallal emelt eleganciaszint – Adler M 250
Nehéz elfelejteni az oldalkocsi legnagyobb hátrányát, hogy egy motorkerékpár helyét foglalja el a garázsban, de akinek ez nem számít, ne hagyja ki. Írta: Ocskay Zoltán Fotók: Papp Zoltán Adler 250
Kezdjük az alapoknál – Ferrari Mondial T
Sok embernek lehetne Ferrarija, mégis kevesek annyira bátrak, hogy vegyenek is egyet. Sok embernek kellene egy Ferrari, hogy a Világ egy kicsivel jobb hely legyen. „Hát ez szegény meghülyült”, sóhajt