Aktuális e-autó Újdonságok 2023. április 18.

Versenytársat kapott a Rolls Royce Cullinan

Most már a Maybach is kínál óriás elektromos luxus SUV-ot.

A Mercedes EQS SUV tavalyi bemutatkozása megteremtette a műszaki alapját, hogy a típusból megjelenhessen egy még magasabb luxust kínáló Maybach kivitel. A Mercedes-Maybach EQS SUV a márka első teljesen elektromos hajtású modellje. Utasterét magától értetődően bőrkárpit és nemes fa borítja, egyes díszítések pedig vörös arany fényben tündökölnek. A fényűzés magas fokát jelzi, hogy képernyőből nemcsak előre, hanem hátra is jutott, ráadásul a hátsó ülések kényelmes, hűthető-főthető és masszázst nyújtó nyugágyakká dönthetők. A hűtőszekrény és az italtartó sem hiányozhat a fedélzetről.

A technika jelentős részben a Mercedes EQS SUV-tól származik, de korántsem változatlan formában. Az első, illetve a hátsó kerekeket hajtó egy-egy (azaz összesen kettő) állandó mágneses elektromotor együttes teljesítménye a legerősebb Mercedes EQS SUV, az 580 4Matic 400 kW-jával (544 LE) szemben 484 kW, azaz 658 LE. A két motor össznyomatéka is nagyobb, 858 Nm helyett 950 Nm. Bár a Maybach SUV tömege nem ismert, sejthetően három tonna körüli, a mozgatása meg sem kottyan a két villanymotornak, amit a 4,4 másodperces 0-100 km/h közötti gyorsulási idő jelez. A végsebességet viszont ésszerűségi okokból 210 km/órában határozták meg.

A 400 volt feszültségű akkumulátor kapacitása szintén nem ismert, de valószínű, hogy nagyobb, mint a Mercedes EQS SUV akkumulátoráé, amely 108,4 kWh áramot képes tárolni. Ezt az valószínűsíti, hogy hatótávolságra körülbelül ugyanannyit, 600 kilométert ad meg a gyár, miközben a Mercedes EQS SUV 20,2 kWh/100 km-es fogyasztásával szemben a fényűzőbb Maybach kivitel 100 kilométerre 22,5-24,4 kWh áramot igényel. Egyenáramról 200 kW teljesítménnyel lehet tölteni, ezzel a gyár szerint 31 perc alatt lehet 10 százalékról 80 százalékra emelni az akkumulátor töltöttségét. Váltóáramról legfeljebb 22 kW-tal lehet tölteni, amivel kicsit több, mint hat óra alatt tölthető fel az akkumulátor.

A Maybach első elektromos típusának áráról egyelőre nincs információ, de feltételezhetően akár kétszer annyiba is kerülhet, mint a legolcsóbb Mercedes EQS SUV, amelyért 110 658 eurót kérnek. Azaz egyáltalán nem zárható ki a 200 ezer eurós induló ár, ami a mostani árfolyamon átszámolva mintegy 75 millió forintos árat jelentene. Amihez persze még hozzájöhetnek a végtelen számú extrák.

Kapcsolódó cikkek