A Sanghaji autókiállításon a ZEEKR jelentette be érkezését.
Az MG már Magyarországon is árulja autóit, a BYD idén megérkezik hazánkba, és a ZEEKR is begördülhet hamarosan, legalábbis abból következtetve, hogy már az idén megjelenik az európai piacon. Ezt jelentették be ugyanis a kínai autógyártó illetékesei a napokban rendezett sanghaji autókiállításon. Azt is megszellőztették, hogy két típust dobnak elsőként piacra, a ZEEKR 001-et és a ZEEKR X-et.
A ZEEKR márka számára nem teljesen ismeretlen terep Európa, ugyanis ugyanannak a Geely Automobiles Holding Limitednek a része, amelynek a Volvo is. Ezek után nem meglepő, hogy a ZEEKR globális formatervező és kutató fejlesztő részlege Svédországban, Göteborgban működik. Így azt sem kell talán magyarázni, hogy a kínai márka két első piaca miért Svédország, valamint Hollandia. Ebben a két országban már idén ősszel megkezdődik a két ZEEKR típus árusítása.
A ZEEKR 001 nagyméretű shooting brake, a hossza 4970 mm, szélessége 1999 mm, magassága 1560 mm, a tengelytávja pedig 3005 mm. Átalakítás után csomagtere akár 2144 liter poggyászt is képes magába fogadni. Elöl és hátul egy-egy elektromotor hajtja, amelyek összteljesítménye 400 kW, azaz 544 LE, az össznyomaték 700 Nm. A legnagyobb sebesség 200km/h, a 0-100km/h közötti gyorsulási idő 3.8 másodperc.
Kompakt SUV lévén a ZEEKR X már szélesebb közönségnek szól. A 4450 mm hosszú, 1836 mm széles, 1572 mm magas és 2750 mm tengelytávú teljesen elektromos hajtású SUV méreteivel mások mellett a VW ID.4 és ID.5, a BMW iX1, Citroen e-C4 X, Kia Niro EV vetélytársaként érkezik az európai piacra. Teljesítményben sem marad el tőlük, egy elektromotorral 200 kW (272 LE), két motoros összkerékhajtással 315 kW (428 LE) a teljesítménye. A gyengébb változat is 5,8 másodperc alatt teljesíti a százas sprintet, míg kímélő üzemmódban a hatótávja elérheti az 560 kilométert (WLTP szerint).