A Toyota minden hazai márkakereskedésébe ellátogat a rendezvény, ahol nem csak az új C-HR mutatkozik be, hanem a cég által használt technológiákat, a hibrid hajtást, a tisztán elektromos üzemet és a hidrogén üzemanyagcellát reprezentáló modelleket is láthatnak az érdeklődők.
Az új C-HR bemutatására a Toyota egy látványos, Toyota Ikonok Premierje névre keresztelt, 22 állomásból álló roadshowt szervez, szeptember 18. és november 18. között. Itt a hangsúly természetesen az új modellen lesz, de egyben megismerkedhetünk a Toyota multitechnológiás stratégiájával, amely mindig a felhasználó számára legpraktikusabb, és az infrastrukturális feltételeknek leginkább megfelelő környezetbarát meghajtást kínálja. Ez a csodás mondat azért magyarázatra szorul. Élethelyzettől, lakhelytől-munkahelytől, a használat módjától erősen függ, milyen a számunkra ideális autó. Míg pár éve ez a dízel-benzines, kis motor-nagy motor koordináta rendszerben eldönthető volt, ma sokkal nagyobb a választék. A Toyota kereskedésekben meg lehet nézni a világ legfejlettebb, ötödik generációs öntöltő hibrid elektromos, harmadik generációs plug-in hibrid elektromos, második generációs hidrogén üzemanyagcellás elektromos meghajtásáról, vagy épp a világ leghatékonyabb akkumulátoros elektromos meghajtásáról, vagyis, név szerint a látogatók megismerkedhetnek a vadonatúj Priusszal, bZ4X-el, és Miraival is, emellett látványos installációkon tudhatnak meg többet ezekről a technológiákról, és a Toyota motorsport sikereibe is bepillantást nyerhetnek a TOYOTA GAZOO Racing tematikájú kiállításon.
A főszerep viszont az új C-HR-é. Ez a modell a bevezetésétől fogva csak hibrid hajtásokkal lesz elérhető. Az ötödik generációs hajtások a korábbinál nagyobb teljesítményt nyújtanak változatlan fogyasztás mellett. Az 1,8-as alapkivitel 140 lóerős, a 2,0 literes 197 lóerős (választható i-AWD hátsó hajtómotoros összkerékhajtássel), a csúcsot a hálózatról tölthető hibrid hajtás jelenti 223 lóerővel. Utóbbi 13,6 kWh kapacitású akkumulátort kap, az elektromos hatótávolsága 66 km, a Priushoz képest kétszer nagyobb (6,6 kW) a fedélzeti töltő, így 2,5 óra alatt feltölthető a telep. Az elődhöz képest 850 000 Ft-tal nő az alap vételár, de ezért többet is ad az új változat. A Comfort felszereltségű C-HR induló ára 12.350.000 Forint, míg a legmagasabb felszereltségi szintet képviselő plug-in hibrid elektromos GR Sport Premiere Editionért 20.180.000 Forintot kell fizetni. Ezeken felül a négy meghajtás és hat felszereltségi szint különböző kombinációjából választhatnak az ügyfelek. Az öntöltő hibrid elektromos meghajtású modellek már november végén – december elején, míg a plug-in hibrid elektromos meghajtású változatok jövő tavasszal érkeznek a márkakereskedésekbe, illetve az autójukat már most előrendelő ügyfelekhez.
A C-HR fontosságát jól mutatja, hogy Európában az első generációból több, mint 1 millió darab (idehaza közel 11.000) talált belőre gazdára, és a Toyota európai értékesítéseinek 13%-át (Magyarországon 14%-ot) teszi ki. Európában az idei év első félévében 65.000 darabot, míg idehaza 1425 darabot szállítottak le az ügyfeleknek.
Azoknak sem kell bánkódni, akik a jelenleg futó C-HR-re vágynak. Az új bevezetésével párhuzamosan a készlet erejéig még a jelenlegi generációs modell is megvásárolható 11.500.000 Forintos induló ártól.