• 2025. június 23.
  • Legutóbbi frissítés: 2025. június 23. 15:59

A Skoda 130 éve

  • A Skoda 130 éve

    A Skoda 130 éve

    4990 Ft

    Kedves barátaink, kedves olvasónk!

    Egy szerkesztőségi értekezleten egyszer csak szóba került, hogy 2025-ben milyen jelentős autós évfordulók lesznek, és gyorsan kiderült, hogy idén 130 éves a Skoda! Valahogy mindannyiunknak volt vele valamilyen története, szép emléke, vicces sztorija – így nem volt kérdéses, hogy különkiadványt szentelünk a márkának.

    180 oldalon igyekszünk bemutatni a márka igencsak gazdag múltját. Jártunk Mladá Boleslav-ban, a gyári múzeumban, ahol épp megnyílt a 130 éves évfordulót ünneplő kiállítás, de ennyivel természetesen nem elégedtünk meg. Kedves olvasónk találkozhat a kiadványunkban Laurin és Klement urakkal, akik dacból kerékpárgyárat alapítottak, ami annyira sikeres lett, hogy a kor nagy újdonságával, az autógyártással is megpróbálkoztak. Elmeséljük a modellek és vele együtt az embléma fejlődését, kicsit jobban elidőzünk a korszaknál, amikor a két fent nevezett úr eladja cégét a Skodának, majd végigkövetjük a fejlődést a szocialista rendszeren át a máig.

    Megidézünk legendákat is. Például az Octaviát, az őst, az ugyanezt a nevet kapott 90-es évekbeli első generációt, és a mai változatot is bemutatjuk. Nem maradt ki a Fabia, a Superb több generációja sem.

    Na és a versenyautók. Alaposan megismerkedhetnek a szocialista korszak talán legizgalmasabb versenyautójával, a Skoda 130 RS egy pompás, itthon versenyzett példányával, de bemutatjuk az utódokat, a Fabia RS fejlődését is.

    Apropó fejlődés. A Skodánál mindig is büszkék voltak a különleges és egyedi megoldásokra, mérnöki furfangokra. Így nem maradhatott ki a különszámunkból a Simply Clever dolgok története, az egészen korai 4×4-es technika és a nagyközönség számára szinte teljesen ismeretlen, igazán különleges Skodák bemutatása sem.

    Vannak dolgok, amik szinte elválaszthatatlanok a Skodától – például a kerékpár. A cég ennek a sportágnak hosszú ideje elkötelezett támogatója, és különleges járművek is születtek a kapcsolatból – természetesen ezek sem maradhattak ki a különszámból.

    Kerékpár – Valter Attila – Skoda. Igen, a legjobb magyar országúti biciklis is ezt a márkát használja, és megkérdeztük őt is a tapasztalatairól. Vogel Adriennt pedig arról, miért Fabiát választott versenyezni, Magyarósi Csabát pedig arról, milyen volt elektromos Skodákkal bejárni Európát.

    És ezzel elérkeztünk a mába. Elmeséljük, hogy jutott el az autórádió helyétől a modern AI-val támogatott infotainmentig a cég, a Skoda aktuális kínálatából pedig jó pár modellt alaposabban is kipróbáltunk és bemutatunk.

    Kosárba teszem