
Sikeres vonalak: sokan csak a formaterv miatt veszik meg a Cliót, de nemcsak ránézni öröm, hanem vezetni is jó

Bár a tesztautó a négy évszakos gumijaival nem hagyja magát túllépni a határait, pontosan halad kedvenc
körforgalmunkban, és csak későn vált enyhe alulkormányzottságba. Elsősorban a színe, az élénk
valencia-narancs metál szín miatt választottuk

Kellemes élmény az autózás a Clióval. Ha a kormányzás több visszajelzést adna, az élvezet még nagyobb lenne

Nem, nem száguldoztunk: az önellenőrzés során a mutatók egyszer végigpásztázzák a teljes tartományt.

Teli cső: a gyorsan rozsdásodó kipufogók ideje a Renault-nál is lejárt. A problémák inkább az elektronikus perifériákat érintik.

Szégyenlős: különböző szimbólumos matricák hivatottak megakadályozni, hogy óvatlan természetűek a motortérben babráljanak – ami a jelenlegi modellekben található elektronika mennyiségét tekintve tulajdonképpen minden gyártót érint.

Egy kis odafigyelést igényel: a turbófeltöltő ugyanannyi ideig bírja, mint a motor, de allergiásan reagál a brutális hidegindításra, a hanyag olajcserére és a türelmetlen gyorsításra, amíg az olajnyomás nem stabilizálódik.

Hagyományos bosszúság: a rozsdás szélű féktárcsák és a rozsdás fékpofák a Renault-ra jellemzőek, és részben felelősek a TÜV-vizsgák közepes jegyeiért.

Meg lehet bukni a vizsgán, haa nyomtávrudak gömbcsuklói lötyögnek. Nem látható, de szintén gyakran érintett: a keresztlengőkarok gumibakjai. A hátsó tengely viszont teljesen gondmentes.

Meg lehet bukni a vizsgán, ha (a stabilizátor-összekötő rúd lötyög. Nem látható, de szintén gyakran érintett: a keresztlengőkarok gumibakjai. A hátsó tengely viszont teljesen gondmentes.

Meg lehet bukni a vizsgán, ha a lengőkar lötyög. Nem látható, de szintén gyakran érintett: a keresztlengőkarok gumibakjai. A hátsó tengely viszont teljesen gondmentes.

Van hely bőven: az osztályhoz képest tágas csomagtér. A hibridben harmadával kisebb, mert az akkumulátor alatta lakik.

Hiba a műszaki vizsgán: a kézifék egyenetlen vagy elégtelen hatása. Ezt a hátsó tengely dobfékeiben lévő szennyeződések okozzák, amelyeket egyszer-egyszer el kell távolítani.

Sárga veszély: a motorjelző lámpa általában a kipufogógáz-tisztító rendszer hibáját jelzi. Ha további intézkedés nélkül kialszik, a probléma nem feltétlenül oldódott meg, hanem bejegyzésként megmarad a hibamemóriában.

Nincs vétel: a telematikai modullal és általában az infotainmenttel kapcsolatos problémák szinte mindig orvosolhatók az érintett vezérlőegységek frissítésével.

Szórakoztató: mindenféle biztonsági figyelmeztetések szeretik megszakítani a Clio csendjét, itt a nem teljesen feltöltött akkumulátor vetekszik a figyelmünkért.