- Gyártási hely: Német Szövetségi Köztársaság
- Gyártási idő: 1978
- Motor: 4474 cm3, V8, 237 LE
- Végsebesség: 228 km/h
- Futott kilométer: –
- TulajdonoGs: Turai András
Az 1970-es években a Porschénál úgy gondolták, hogy a 911-es farmotoros műszaki koncepciója a személyautók túlnyomó többségéhez hasonlóan elavul. Ezért orrmotoros, hátsókerék-hajtású típusok fejlesztésébe kezdtek. A munka első gyümölcse a 924-es volt 1975-ben, amit két évvel később követett a nagyobb teljesítményű, elegánsabb 928-as. A nagyobb teljesítmény záloga a négy és fél literes, 90 fokos hengerszögű és 90 fokos főtengely elékelésű (crossplane) V8-as benzinmotor, amelynek legnagyobb teljesítménye közelítette a 240 lóerőt. Különlegesség volt az erőátvitel is. A kéttárcsás tengelykapcsolót a motornál helyezték el, azonban a sebességváltót a hátsó tengelyhez helyezték a kedvezőbb tömegelosztás érdekében. Nem utolsó sorban a különleges technikai megoldásaira tekintettel a Porsche 928-as elnyerte az 1978-as Év Autója díjat az akkor szintén új BMW 7-es és Ford Granada előtt.