- Gyártási hely: Magyar Népköztársaság
- Gyártási idő: 1963
- Motor: 246 cm3, kétütemű, egyhengeres, 14 LE
- Végsebesség: 110 km/h
- Futott kilométer: 60 353 km
- Tulajdonos: Dr. Farkas Bálint
Az oldalkocsis motorkerékpár hazánkban válasz volt a mobilizációt akadályozó személygépjármű hiányra. A megváltozott szokások miatt egyre nagyobb igény jelentkezett az egyéni közlekedési eszközökre (fejlődő Balaton, kis kertek, stb…) Egy ilyen járművel egy egész család utazhatott! Ez a T1 –es motorkerékpár Duna oldalkocsival szerelt példány, mely azokból az alkatrészekből van összeállítva, amivel kigurult a gyár kapuján 1963-ban (kivétel fényezés, gumiabroncsok, kárpit). Az oldalkocsira használt „csónak” becenév nem véletlen, mivel Vácon a az Alumínium- és Horganyfeldolgozó Vállalat alapjain létrehozott Dunai Hajógyárban készült a vízibuszok, csónakok, kajakok gyártóüzemében alumíniumból. A kiállított motorkerékpár jelenlegi tulajdonosánál állt újra forgalomba 2005-ben.