Aktuális Veterán 2023. május 22.

Óriási közönségsiker a Balatonfüred Concours d’Elegance-on

Tizenötezren látogattak el a több mint száz év járműveit átfogó veterán-kiállításra.

Annak ellenére, hogy az időjárás esővel fenyegetett, több mint tizenötezren látogattak el a balatonfüredi Tagore sétányra, hogy sajátos időutazás részesei lehessenek. Az autóMAGAZIN és a Veterán Autó és Motor magazinok szerkesztősége által rendezett, sorrendben immár nyolcadik Balatonfüred Concours d’Elegence veteránjármű szépségversenyen több mint félszáz autó és bő tucatnyi motorkerékpár reprezentálta a járműgyártás elmúlt száz esztendejét.

Éppen száz éves a BMW első közúti járműve, az R32-es motorkerékpár

A nemzetközi szakszövetség, a FIVA által is elismert rendezvényen kiállított legöregebb jármű kivételesen nem négy-, hanem kétkerekű jármű, azaz motorkerékpár volt, méghozzá mindjárt kettő. Ráadásul mindkettő, a Harley-Davidson 17T és az Indian Model O ugyanabban az évben, 1917-ben gördült le a gyártószalagról. Nem sokkal volt fiatalabb náluk egy idén kereken százéves kétkerekű. Egy BMW R32 jelzésű motorkerékpár, a kék-fehér bajor márka legelső közúti járműve. A centenáriumra tekintettel a Balatonfüred Concours d’Elegance 2023 fő támogatója, a BMW Group Magyarország még több történelmi korú BMW motorkerékpárt is bemutatott a márka új autó- és motorkerékpár típusai mellett.

A közönségdíjas Bugatti Type 46 1930-ból. A régi öltözetet viselő hölgy és úr nem az autó tulajdonosai, de jól mutatnak mellette

Az autók közül a látogatók éppolyan lelkesedéssel vették szemügyre a közelmúlt Porsche, Chevrolet, vagy Mercedes típusait, mint a hajlott korú, háború előtt készült veteránokat. Azt, hogy a kor nem feltétlen hátrány, jelzi, hogy a közönség díját épp a Balatonfüred Concours d’Elegance egyik legöregebb autója, egy 1930-ban készült Bugatti Type 46 nyerte el. A show-t azonban mégsem ő vittel el, hanem egy 1960-ban gyártott Lincoln Continental Mark V, amely hatalmas méretei mellett a mai autókét is felülmúló felszereltségével ejtette ámulatba mind a közönséget, mind a szakavatott bírókat. Az autók ismertetésében Bazsó Gábor Karotta és a műsorvezetést is magára vállaló Gábriel segítette az érdeklődőket.

A Best of Show díjas autó, egy Lincoln Continental Mark V 1960-ból

A Balatonfüred Concours d’Elegance támogatásáért és a díjak felajánlásáért ezúton is köszönet a BMW Group Magyarország mellett a többek között klíma és hőszivattyú rendszereket gyártó Panasonic Heating and Cooling Solutions üzletágát, az autóápolási cikkeket árusító Gtechniq Magyarország Kft-t, a veteránjárművek kenőanyagait forgalmazó Millers Oils Hungary-t, a Katti Zoób divatházat, és korántsem utolsó sorban a festői helyszín biztosításáért Balatonfüred városát és Polgármesteri Hivatalát És most jöjjenek a díjazottak, majd a reményeink szerint az Concours d’Elegance hangulatát hűen felidéző képek!

A díjazott autó nevére kattintva rövid ismertető olvasható a típusról.

Best of Show: Lincoln Continental Mark V 1960
1 – BMW különdíj Porsche 356B Roadster 1960
2 – Közönségdíj Bugatti T46 1930
3 – Millers Oils különdíj Talbot Le Mans 1933
4 – Gtechniq különdíj Porsche 930 1989
5 – Panasonic különdíj Honda NSX 1996
6 – Veterán Autó és Motor díja BMW 3.0 CSL 1973
7 – autóMAGAZIN díja Maserati Biturbo 1984
8 – Austro Classic díja Citroen DS 20 Pallas 1969
9 – Valent Classic díja Lancia Aurelia B20 GT 1954
10 – Katti Zoób Divatház díja Alpina B10 Biturbo 1991
11 – Flohr Design díja Citroen Traction Avant 1955
12 – MAVAMSZ díja Porsche 911 SC 1980
13 – FIVA díja Fiat 1500L 1965
14 – Legszebb nyitott autó Chevrolet Camaro Convertible 1968
15 – Legszebb motorkerékpár Indian Model O 1917
16 – Legszebb háború előtti autó Bugatti T46 1930
17 – Legszebb Amerikai cirkáló Edsel Corsair 1959
18 – Legjobb dizájn díja Lancia Aurelia B20 GT 1954
19 – Balatonfüred város díja BMW Z1 1989

A közönség másik kedvence és a Millers Oils díjazottja: Talbot Le Mans 1933
Az ötvenes évek amerikai eleganciája: Edsel Corsair 1959-ből
Szárnyak Porsche módra
És ami alatta van…
Karotta a Talbot Le Mans tulajdonosát faggatja
A jól ismert jel…
…és amiben folytatódik: Mercedes Nürburg 1931
Ez is Mercedes-Benz, csak kicsit későbbről: a W109-es 6,3 literes V8-as motorja
És íme maga az autó, a Mercedes-Benz W109-es
Régi BMW motorkerékpárok bújnak meg az újak mögött
Brit MG-k egymás közt, és biztos, ami biztos, tető alatt
Kadmiumsárga lámpáival hiteles az 1955-ös Citroen BL11 Traction Avant
A volt szocialista tábort egy igényesen restaurált Skoda 1000MB képviselte
Nem ijedt meg az esőtől sem az 1960-as Porsche 356B Roadster, sem a tulajdonosa
Díjat ajánlott fel a Panasonic klímákkal és hőszivattyúkkal foglalkozó ága is
A Panasonic díjazottja a Honda NSX
Túrázáshoz sorakozó!
Chevrolet Camaro LT 1975
Brit gyártású Ford Escort MkI ritkaság: Mexico 1970-ből
Két díjat is elvitt az 1954-es Lancia Aurelia B20 GT
Jaj, de régi! Egy 1928-as Fiat 509 műszerfalát vizsgálja rajongója
A kifejezetten veterán járművekhez való kenőanyagokat forgalmazó Millers Oils kínálata
Akár Corvette is lehetne, de nem az. Opel GT 1900 1970-ből
Ez már Amerika! Chevrolet Camaro Convertible 1968-ból
Egy kabrió Európából: VW Golf Cabrio 1989
Egy magyar motorkerékpár a háború előttről: Méray-JAP 600 SV 1929-ből. (Mögötte az 1917-es Indian Model O.)
Egy BMW-nek látszó autó. Valójában egy Alpina B10 Biturbo 1991-ből, a világ akkori leggyorsabb, Ferrari erejű limuzinja
Amikor még lehetett ilyen dísz (és egyben vízhőfok-mérő) a hűtő tetején: Fiat 509 1928
Jövőre, veletek, ugyanitt! (És reméljük, egy kicsit jobb időben!)

Kapcsolódó cikkek