Aktuális Újdonságok 2023. május 18.

Népszerű kategóriában támad vadonatúj típussal a Honda

ZR-V jelű újdonságuk a kompakt SUV-ok között próbál szerencsét.

Már az unalomig ismert közhely, hogy a SUV-ok fogynak manapság a legjobban, közöttük is a kicsik, és a kompaktok. A Honda eddig csak a kicsik között volt érdekelt HR-V típusával, a kompaktot azonban meghagyta versenytársainak. De csak eddig, mert most, vadonatúj, ZR-V jelzésű újdonságuk éppen a kompakt SUV kategória menői, a Ford Kuga, a Kia Sportage, a Hyundai Tucson és a Toyota CH-R ellenében próbál vevőket csábítani magához.

Kinézetében a ZR-V hű marad a Honda sportos stílusához, aminek egyik mérhető jele, hogy két centivel alacsonyabb a márka eggyel nagyobb SUV-jánál, a CR-V-nél. De szintén a sportos kiállást hangsúlyozza a viszonylag hosszú gépháztető és a matt fekete díszítőelemek sora, amelyek között alig csillan meg némi króm a felniken és hátul a kipufogócsöveknél.

Igen, nem tévedés, a ZR-V-nek vannak kipufogócsövei, ugyanis nem teljesen elektromos autó, mint mostanában a legtöbb újdonság, hanem csak részben az. Hajtáslánca ugyanis hibrid, mégpedig a Honda e:HEV elnevezésű rendszere. Sőt, ennél konkrétabb is lehet a meghatározás, mert a ZR-V hibridrendszere egy az egyben egyezik a Honda Civic hajtásláncával. Alapja egy kétliteres szívó benzinmotor, ami főállásban egy nagy teljesítményű generátort hajt, és ennek árama táplálja az ZR-V-t javarészt hajtó elektromotort. A benzinmotor csak nagyobb sebességnél kapcsolódik be közvetlenül – egy kuplung zárásával – az első kerekek hajtásába. A rendszer képességei is egyeznek a Civicével, a legnagyobb teljesítmény 184 lóerő, a nyomaték 315 Nm. Mivel a ZR-V tömege nagyobb a Civicnél, ezért a gyorsulási ideje valószínűleg gyengébb a Civic 7,8 másodpercénél.

Nem csupán a hajtásláncát örökölte azonban a ZR-V a Civictől. Az utastér berendezése is onnan érkezett, a műszerfal pedig teljes egészében. Ennek megfelelően a vezető benne is egy 26 centi átlójú digitális műszeregységgel nézhet farkasszemet, míg a beállításokra és az információk közlésére egy 24 centi átlójú központi érintőképernyő áll rendelkezésére. Természetesen a modern vezetéstámogató rendszerek és a kapcsolódási lehetőségek is elérhetők a fedélzeten, amihez ha hozzávesszük a prémiumszinthez közeli minőségi színvonalat, akkor nem meglepő, hogy a ZR-V várhatóan némileg magasabb áron kerül majd forgalomba, mint riválisai legtöbbje. Ám, mint mondják: valamit, valamiért…

Kapcsolódó cikkek