Az Alfa Romeo új kis SUV-ja 2024 nyarán érkezik – de nem a pletykált Brennero névvel. Az elektromos változat összkerékhajtású is lehet, és valószínűleg nagyobb teljesítményű, mint platformtestvérei.
Az Alfa Romeo bármikor képes meglepetést okozni. Ezúttal az új belépőszintű SUV-ról és a márka első tisztán elektromos meghajtású modelljével tette meg, amely jövőre érkezik. Az új kis Alfa nem Brennero lesz, hanem a Milano nevet kapta. A Stellantis márka ezzel felhagy azzal, hogy SUV-sorozatát alpesi hágókról nevezze el ahogyan az a Tonale és Stelvio esetében történt. Az új jövevényt tehát nem a Brenner-hágóról, hanem Milánó városáról nevezik el, ahol az először A.L.F.A. („Anonima Lombarda Fabbrica Automobili”) néven alapított, majd később Alfa Romeóra átnevezett vállalatot 1910-ben alapították.
Egy teaser videóval az Alfa Romeo egy kicsit félrevezette rajongóit és az újságírókat. A 15 másodperces trailerben az olaszok különböző földrajzi koordinátákat, a márka fontos helyszíneit mutatják be. A 45°33’28 „N 9°02’47 „E az aresei múzeum koordinátája. A 45°27’51 „N 9°11’22 „E mögött a milánói dóm található, a 46°31’45 „N 10°27’11 „E-nél a térkép a Stelvio-hágót mutatja nekünk, a 47°00’06 „N 11°30’21 „E-nél pedig a Brenner-hágót látjuk. Az utóbbi koordináta tehát csapda volt, az észak-olasz metropolisz világhírű temploma viszont a helyes irányba mutatott.
De már képeket is láthatunk az újdonságról. Persze nem hivatalosakat. Akkor mégis milyeneket? Különböző médiaértesülések szerint egy UX (user experience) dizájner készítette őket, aki a pilótafülke kialakításáért felelős.

A képeken a kis Alfa SUV igencsak karakteres orr-résszel látható. A fényszórók keskenyek, a nappali menetfények pedig messze középre nyúlnak. Az első motorháztető erősen kontúros, és előrefelé vonja a tekintetet az Alfa logó és a Scudetto fölött. A kötény alsó részén erősen hangsúlyos légterelőket ismerünk fel.
Az oldalnézetre az enyhén emelkedő alsó ablakvonal és a szélesedő szárnyak jellemzőek. Az első ajtók íves fogantyúkkal, a hátsó társai a C-oszlop ablakháromszögében rejtett kilincsekkel nyílnak. Hátul egy spoiler árnyékolja a keskeny üveget. Az itt elhelyezett lámpák szintén finoman és keskenyre tervezettek, a hátsó ajtó pedig feltűnő gyöngyözést kapott. A belső térbe digitális cockpitet tervezett az Alfa.
A Milano a CMP és az e-CMP platformra épül
Amit még tudunk, hogy a Stelvio és a Tonale után a harmadik SUV már 2024 első negyedévében legördül a lengyelországi, Tychyben található gyártósorról, ahol a platformtestvérek, a Fiat 600e és a Jeep Avenger is készül. A modell ideiglenesen a CMP és e-CMP platformra (Common Modular Platform) épül, amelyet csak 2026-ban vált le az STLA Small.

Műszaki szempontból mire számíthatunk az Alfa Romeo Milanótól? Tisztán elektromos hajtást kaphat, 54 kWh-s akkumulátorral, 400 kilométer körüli hatótávolsággal.. Az első kerekeket hajtó, a motorháztető alatt dolgozó villanymotor a 600e-ben és az Avengerben 156 lóerős – ez a szám a Milano elektromos alapmodelljére is igaz lehet majd.
Performance változat összkerékhajtással
Az új név bejelentésekor az Alfa Romeo vezérigazgatója, Jean-Philippe Imparato elárulta, hogy a Milano a piacra kerüléskor elérhető lesz egy összkerékhajtású, nagyobb teljesítményű változatban is. Ez lenne az első olyan e-CMP modell, amelynek mindkét tengelyén villanymotorok dolgoznak. Nem hivatalos információk szerint a Jeep Avenger 2024 is ilyen elrendezésű lesz. Ezzel a legkisebb Alfa megkapja a Q4-es jelvényt és valószínűleg jóval 200 lóerő fölött teljesít majd. Később egy még erősebb és sportosabb „Quadrifoglio Verde” változat is következhet. Erről azonban még nem született döntés. Hogy jön-e a csúcsmodell, az mindenekelőtt attól függ, hogy a potenciális vásárlók hajlandóak lennének-e kifizetni a valószínűleg borsos árat egy Alfa Romeo Milano QV-ért.

A tisztán elektromos hajtás mellett az Alfa 48 voltos hibrid rendszerrel is elérhető, amely 1,2 literes háromhengeres benzinmotorral párosul, és az 126 lóerőt teljesít. Ez azt jelenti, hogy az olasz egyértelműen felülmúlná a 100 lóerős Jeep társait. A nagyobb teljesítmény tehát egy olyan eszköz lenne, amely megkülönböztetné a Milanót platformtestvéreitől, és valódi Alfaként tűnhetne ki közülük. “Meg kell mutatnunk magunkat, sportosnak és olaszosnak kell lennünk” – mondja erről az olasz márka francia első embere, Jean-Philippe Imparato. „Amikor megérintem az autót, prémium minőségűnek kell lennie, ugyanakkor elérhetőbbnek a vásárlóink számára”.
Drágább, mint a platformtestvérek
Ez elsősorban az árakra vonatkozott, amelyeket 2024 első negyedévének végén határoznak meg, és amelyekről a márkavezér csak keveset árult el. A Milano lesz a legolcsóbb Alfa Romeo, de árban a Fiat 600e és a Jeep Avenger fölé kerül. A Fiat, amely jelenleg csak elektromos változatban kapható, 14 millió forinttól indul, míg a Jeep 10 millió forintot kér a hibrid és 16 milliót az elektromos változatért. A legolcsóbb Alfa Romeo Milano tehát nem lesz nagyon kedvezményes árú, de hát ettől a márkától ezt senki sem várhatja el. Hivatalosan áprilisban mutatják be, és 2024 szeptemberében kerülhet a kereskedésekbe.

