A harmadik generációs Qashqai bevezetése óta eltelt picivel több, mint három évben, több mint 350 000 darabot értékesítettek Európában, és úttörőként továbbra is mércét állít a crossover modellek számára. Az új verzió átfogó esztétikai frissítést és technológiai fejlesztéseket kapott!
A külső formavilág merész változtatásaitól a fedélzeti infotainment és a kapcsolt szolgáltatások átfogó frissítéséig a Qashqai változtatásainak filozófiája az, hogy megőrizze a fogyasztók által a Qashqaiban szeretett dolgokat, fokozza azok erősségeit, és még több intuitív és kényelmes technológiával egészítse azokat ki.
Megújult külső – merész, jellegzetes és sportos megjelenés
Az megújult Qashqai fürge és modern lendületet sugároz. A hűtőrácsot alapoktól fogva újra gondolták, hogy még markánsabb benyomást keltsen. Az ősi japán páncélok pikkelyeinek mintái által ihletett, háromdimenziós, magasfényű fekete festékkel festett vessző alakú elemek tucatjaiból áll, amelyek azt a látszatot keltik, hogy a motorháztető pereme és a rendszámtáblatartó közötti térben lebegnek. A központi rész oldalán, a „vesszők” háromszöget alkotnak az új lámpától indulva, az új rendszámtábla tartójának oldaláig, amiket a legmagasabb felszereltségnél „szatén króm” forró fóliabélyegzővel látnak el.
A lökhárítók oldalsó paneljei a karosszériával megegyező színűek, és a rendszámtábla alatt a lökhárító alsó sarkai között egy magasfényű fekete csík fut. A hűtőnyílás alatt egy vékony, karosszériaszínű “állszíj” található, amely határozott megjelenést kölcsönöz a gépkocsi elejének.
Az új fényszórók tekintélyes megjelenést és még határozottabb kiállást biztosítanak. Mostantól az adaptív távolsági fényszóró modult egy kisebb egység is támogatja, a szélesebb fényeloszlás érdekében, ami segítséget nyújt a ködös időben és rossz látási körülmények között. A főlencse alatt a nappali menetfény öt kis lencséből áll, melyek formája megegyezik a hűtőrácson szereplő „vesszőkkel”. A nappali menetfény körbe öleli a fényszórókat, csatlakozva a fényszórók fölötti apró lámpához, ami hasonlít az előző generációs Qashqai fő egységére, de most a külső szélén egy kivilágított „Nissan” felirat látható. A felső nappali fény látja el aktiváláskor az irányjelző feladatot is, ráadásul most először, bizonyos felszereltségi szintek esetén, szekvenciális kanyarvilágítással is rendelkezik.
A kocsi hátulján a világítótestek alakja változatlan maradt, viszont a lámpák belső összetételét az egységen belül áttervezték. A piros világítóelemek mostantól négy különálló elemből állnak, amelyek az első hűtőrács “vesszőinek” formáját idézik. Úgy tűnik, mintha lebegnének a lámpatestben és jellegzetes piros, úgynevezett „szuper piros” színben pompáznak. A lencsék kristálytiszták, így tökéletesen rá lehet látni a megvilágítás elemeire. A vékony bumeráng világítási elem, ami bekeretezi a lámpák felső oldalát, és folytatódik a hátsó lámpán, most már a dinamikus irányjelzőt is tartalmazza.
Az új, 18”-os gyémántcsiszolású könnyűfém keréktárcsa már alapfelszereltség a középkategóriás felszereltségű Qashqai-nál. A magasabb felszereltségi szinteknél az új 19”-os könnyűfém és a 20”-os gyémántcsiszolású könnyűfém keréktárcsa választható. Ez a széles keréktárcsa választék tovább erősíti a megújult Qashqai egyébként is figyelemfelkeltő megjelenését.
Három új szín csatlakozott a Qashqai palettájához. A gyöngyház fehér új, színtiszta árnyalata bizonyos megvilágításnál olyan, mintha ragyogna. Az új gyöngyház fekete fényezés váltja a régebbi fekete színt, amely mélyebb fekete árnyalatot ad, ami élesebbé teszi a Qashqai domborulatait.
Az óceán kék szín egy új, szemet gyönyörködtető árnyalat. A fényviszonyoktól függően a sötétkék és a fémes kékeszöld között helyezkedik el. Biztosan felvetődik a kérdés azokban, akik mellett elhalad „Ez a Qashqai vajon kék, vagy zöld?”.
A Qashqai színeiből ötöt – gyöngyház fehér, tenger zöld, naplemente vörös, élénk kék és gyöngyház szürke – kéttónusú kivitelben is lehet rendelni, fekete tetővel, a még különlegesebb megjelenés érdekében.
Új N-Design felszereltségi szint
A Qashqai választék új tagja az N-Design kivitel. Ez a változat azoknak készül, akik szeretnék, hogy az ő autójuk merészséget sugározzon az egyedi külsejével. Az N-Design kivitel esetében az ajtók és a kerékjárati ívek alatti rész a karosszéria színére fújtak. Az új és egyedi 20”-os könnyűfém felnik is növelik az autó tekintélyét az utakon.
Továbbfejlesztett belső kivitel
A magasabb felszereltségi szinteknél új Alcantara® borítást használnak fel a műszerfalnál, az ajtóbéléseknél, az ajtó kartámaszoknál, a középső tárolókonzol fedelén és még a térdpárnákon is, amelyek együttesen magasabb szintre emelik a belső tér minőségi érzetét. Új mintázatú anyagok díszítik a középkonzolt a sebességváltó körül, valamint a felső műszerfal és a kesztyűtartó közötti dekorációs betétet, kiemelve a japán kézművesiparra jellemző alaposságot.
A Qashqai három legmagasabb felszereltségi szintje esetében új üléskárpitok találhatóak. A legfigyelemreméltóbb a fekete, részben steppelt prémium bőr a Qashqai csúcsmodelljén. Az eggyel alacsonyabb felszereltségi szint esetében steppelt szintetikus bőr található, amelyet „vöröses barna” szín gazdagít az ülőlapon, valamint az ülés váll részén.
Az N-Design felszereltségnél az ülések fekete bőrből készülnek, steppelt bőrrel és Alcantara® betétekkel, és a fejtámla alatti részt egy „Qashqai” dombornyomott felirat díszíti.
Az N-Connecta, az N-Design és az e fölött lévő felszereltségi szint esetén a belső tér világát gazdagítja az új hangulatvilágítási rendszer. A diszkréten elhelyezett piros/zöld/kék LED fények segítségével a sofőr (vagy utas) a saját hangulata szerint állíthatja a belső világítás színét. A két legmagasabb felszereltségi szint esetében LED világítás került a hátsó ülésekhez is, így az összes utas élvezheti a belső hangulatvilágítást. A hangulatvilágítás beállításai a középső infotainment kijelzőjén vezérelhetőek.
Továbbfejlesztett technológia
A 360 fokos kamerát (Around View Monitor), ami a Qashqai egyik leggyakrabban használt funkciója, jelentősen továbbfejlesztették. Az Around View Monitor [AVM] a Nissan egyik jellegzetes technológiája, amely 2007-ben jelent meg. A tolatás kiválasztásakor a négy külső kamera látószögét kombinálva madártávlatból látja a járművet, így a parkolási manőverek maximális biztonsággal végezhetőek el. A megújult AVM technológia négy tűéles kamerát használ fel, hogy bármilyen fényviszony estén tökéletes látást biztosítson.
A továbbfejlesztett 360 fokos kamerarendszer most már rendelkezik egy 3D-s funkcióval is, aminek segítségével a sofőr már nem csak felülről láthatja a járművet, hanem a nyolc külső kameranézetből választva a kocsit szemből, hátulról, oldalról vagy a sarkairól is láthatja, hogy felismerhesse a nem látható potenciális veszélyforrásokat. Az AVM rendszer együttműködik a Nissan mozgásérzékelő rendszerével, ami hangjelzést ad le, amikor mozgó tárgyat érzékel a Qashqai közelében.
Ezeken túl a “láthatatlan motorháztető” néven ismert funkció lehetővé teszi a vezető számára, hogy úgy lássa az első kerekek helyzetét, mintha csak hátulról nézné azokat, ami lehetővé teszi a pontos manőverezést szűk helyeken, például többszintes parkolókban, ahol a beton szegélyek kárt tehetnének a kerekekben. Ez a nézet gépi tanulást használ a kép megalkotásában, az alapján, amit az elülső kamera lát elöl, a kerekeket pedig a perspektíva érzékeltetése érdekében helyezi a képbe.
Egy másik új AVM funkció a „parkolóhely memória”, ami segítségével a Qashqai vezetője elmentheti a gyakran használt parkolóhelyeket, így az autó automatikusan a GPS segítségével felismerheti a helyeket. Amikor ezt használjuk, a kocsi elmenti a pontos pozíciót, így tűpontosan tud beparkolni minden egyes alkalommal, ami kifejezetten nagy segítség szűk parkolóhely esetén.
Ezeken felül a 360 fokos kamera segítségével a sofőrök biztonságosan tudnak ráhajtani a beláthatatlan utakra. A rendszer egy széles látószögű első kamerát használ, amely a motorháztető elejéről mutatja a kilátást a központi képernyőre vetítve. A „parkolóhely memória” funkcióhoz hasonlóan, a rosszul belátható helyeket is el lehet tárolni az AVM GPS memóriájában, így az automatikusan aktiválódik a csomópont közelében.
A kormány mögött található, TFT-vezetői információs képernyőn megjelenő grafikák is átestek némi dizájnváltozáson. A kijelzőn megjelenő tárcsák pirosra váltanak Sport módban, zöldre Eco módban és szürkére az alapállásban („normál” és „bővített” nézetben egyaránt).
Most már létezik egy „minimal” mód, ami lecsökkenti a vezetőt zavaró tényezőket, és kizárólag a kiválasztott fokozatot, vezetési módot és a sebességet mutatja. Az e-POWER meghajtással felszerelt Qashqai-ok esetében, az energiaáramlás kijelző a „normál” módban is elérhető.
Korszerűsített, fejlett vezetőtámogató rendszerek
A vezetőtámogató rendszerek csomagját jelentősen továbbfejlesztették, az autonóm vészfékezési funkciókat újra kalibrálták, hogy élesebb legyen a veszélyérzékelési rendszerük, és gyorsabban reagáljanak a lehetséges ütközés esetén. Ez vonatkozik az elülső vészfék, a gyalogos elülső vészfék, a kerékpáros elülső vészfék és az intelligens vészfék funkciókra is.
Vészfékezés esetén aktiválódik a vészfékező jelzés. Ez a hátsó féklámpák villogását indítja el, hogy figyelmeztesse a mögöttünk haladó járműveket. A rendszer akkor aktiválódik, ha 60 km/h feletti sebességnél hirtelen fékezünk.
A vészhelyzeti sávtartó rendszer mostantól automatikusan aktiválódik, a Qashqai indításánál. 60 km/h feletti sebességnél pedig beindítja a sávelhagyásra figyelmeztető és a sávelhagyást megelőző rendszer működését. A rendszer kormánykerék rezgésén keresztül jelzi, ha az autó túl közel kerül az elválasztó vonalhoz vagy az út széléhez.
Az intelligens sebesség asszisztens rendszer egy, a sebességkorlátozásokat felismerő kamera segítségével, valamint a GPS adatok összevetésével támogatja a vezetőt, a sebességkorlátok betartásában. Már eddig is egy villogó ikon hívta fel a sofőr figyelmét, ha túllépte a sebességhatárt, de mostantól figyelmeztető hangjelzést is lead, ha a vezető nem csökkenti a sebességet.
A „Vezető Asszisztens Testre szabás” funkció új a Qashqai esetében, aminek segítségével könnyen és gyorsan tudja a sofőr személyre szabni a különböző segítő rendszerek beleavatkozási szintjét. Ez egy kétlépéses folyamat, ami a kormánykerék bal oldalán található gomb és az „OK” gomb használatával működik.
Google built-in
A megújult Qashqai az első olyan jármű a Nissan európai kínálatában, amelybe a Nissan Connect infotainment rendszer részeként beépítették a Google-t, amely szinte zökkenőmentes kapcsolatot teremt az ügyfelek digitális élete és a járműve között.
Mostantól a Qashqai esetében alapfelszeretség része lesz a Google térkép, és miután a felhasználó belépett a személyes Google fiókjába, hozzáférhet a lementett és számára ajánlott helyekhez. Ez csökkenti a mobiltelefontól és mobiltelefon-hálózattól való függőséget. A folyamatos „over the air” frissítések biztosítják, hogy a térképinformációk mindig naprakészek legyenek.
A Google Assistant segítségével a vezető hangvezérlés segítségével kérhet segítséget vezetés közben. A járművezető, mindössze akár a „Hey Google” kimondásával utasítást adhat a szellőzőrendszer, a fűtött ülések és szélvédő vezérléséhez, vagy a navigációnak a következő uticél beállításához. Emellett a vezető telefonálhat és hangalapú utasításokat hallgathat, anélkül, hogy levenné a szemét az útról
A járművezetők hozzáférést kapnak a Google Playen letölthető alkalmazások ökoszisztémájához is. Kényelmesen hallgathatják kedvenc zenéiket, podcastjeiket, hangoskönyveiket és még sok mást közvetlenül a járművükből.
A nyugodt vezetés érdekében a Nissan Connected Services frissítése a vezető nevében felügyeli a Qashqai-t. Emlékezteti az ügyfeleket, ha elfelejtették bezárni az autót vagy felhúzni az ablakokat, ha azok egy perccel a motor leállása után nyitva maradnának. A tulajdonosok felhúzhatják az ablakokat és bezárhatják az autót az okostelefonos alkalmazás segítségével. Arra is figyelmezteti őket, ha hozzá nyúltak az autóhoz vagy azt elvontatták. Lopásgyanú esetén mozgásképtelenné tehető a kocsi, és a Nissan külső beszállítója segítségével értesítheti a rendészeti hatóságokat az autó visszaszerzése érdekében – akár külföldön is.
Ugyanígy, az adatcsomag-előfizetéssel rendelkező Qashqai-ügyfelek az Amazon Alexa intelligens otthoni rendszerét is használhatják. Az ügyfelek Qashqai-jukon keresztül beszélhetnek az Amazon Alexával. Az Alexa segítségével kérhetnek zenét, hallgathatnak híreket, ellenőrizhetik az időjárást, vezérelhetik az okosotthon eszközöket és még sok más egyebet is.
e-POWER: egyedi és innovatív hajtáslánc
Az eredeti Qashqai-t és a crossover szegmens megalkotását elősegítő úttörő gondolkodásmód, aminek köszönhető az e-POWER egyedi elektromosított meghajtás megalkotása, ami nagy népszerűségnek örvend a vásárlók körében, 2022-es bevezetése óta.
A mérnöki tudományok világában a legegyszerűbb megoldások néha a legjobbak. Az e-POWER pedig tökéletesen tükrözi ezt az elvet. A benzinmotor termeli az elektromos áramot, amely a kerekek meghajtására szolgál. Egy sokkal egyszerűbb megoldást kínál, mint a már piacon lévő számtalan hibrid meghajtás.
Az e-POWER egyedülálló innovatív meghajtásának kulcsa, hogy nincs sebességváltó. A kerekeket mindig csak közvetlenül az elektromos motor hajtja. A tisztán villanymotoros közvetlen hajtás a kerekekre azonnali, nagy nyomatékot és lineáris reakciót jelent. Ez az elektromos autózás érzését jelenti anélkül, hogy aggódni kellene a töltésen, így tökéletes megoldást kínál azon vásárlóknak, akik még nem állnak készen a teljesen elektromos autózásra.
A továbbfejlesztett, változó sűrítési arányú, turbófeltöltős, háromhengeres motor egyetlen szerepe, hogy villamos energiát termeljen, amelyet az inverteren keresztül vagy a 140 kW-os villanymotorhoz, vagy az 1,8 kW-os akkumulátorhoz vagy mindkettőhöz továbbít. A motor a háttérben csendben dolgozik, hogy biztosítsa az akkumulátor és a motor szükséges töltését. Úgy programozták, hogy a jármű sebességéhez viszonyítva szolgáltassa az áramot, hogy elkerülje a háttérzaj és a jármű haladása közötti zavaró különbséget.
A tisztán elektromos járművekhez hasonlóan az e-POWER rendszer is képes kihasználni a lendületet fékezés vagy szabadonfutás közben, hogy visszatermelje az áramot az akkumulátorba. A vezetők az irányváltón a B üzemmódot is választhatják a magasabb szintű fékregeneráláshoz. A Nissan e-Pedal Step funkciója pedig lehetővé teszi, hogy a sofőr csak a gázpedál használatával vezessen – mely esetén jelentős fékezés érhető el a gázpedál elengedésével. Néhány perc múlva az aktivált e-Pedal Step funkcióval való vezetés természetessé válik, különösen városi környezetben.
A fékre továbbra is szükség lehet bizonyos előre nem látható körülmények között. Az e-Pedal Step pedig csak addig fékezi a járművet, amíg az „kúszó” sebességre nem kerül, mint egy hagyományos automata sebességváltónál. Teljes megálláshoz szükség lesz a fékre).
2022 szeptemberi megalkotása óta a Qashqaiból és az X-Trailből több mint 100 000 e-POWER-rel felszerelt modellt értékesítettek Európában, amiket imádtak a vásárlók.
A megújult Qashqai jelenleg a Nissan sunderlandi üzemében készül, ahol az eredeti modell 2007-es bemutatása óta több mint 1,3 millió darabot gyártottak belőle.
Kombinált üzemanyag-fogyasztás WLTP | Kombinált kibocsátás WLTP | |
Qashqai Mild Hybrid | 6,2-7,1 l/100km* | 141-160g/km* |
Qashqai e-POWER | 5,1-5,3 l/100km* | 117-120g/km* |