Az új jelzésekkel a belső égésű motoros és az elektromos típusokat különítik el.
Más márkákkal összevetve az Audi viszonylag gyakran változtat a típusjelzésein. Az ugyan már kicsit régebben történt, hogy a számokat (pl. 80, 100, stb.) betű és szám párosokra cserélték (pl. A3, A4, stb.), de az már a közelmúlt eseménye, hogy új betűk jelentek meg a jelzésekben (Q, R). Csakúgy, mint az a változtatás, hogy a motor lökettérfogatára utaló számot a teljesítményszintre utalóra cserélték. Utóbbi módosítás magyarázata a turbófeltöltéses motorok általános elterjedése, amelyeknél ugyanakkora lökettérfogatból sokkal szélesebb határok közé eső teljesítmény csikarható ki. Ezért végül logikusnak mondható a döntés, hogy akkor inkább a teljesítményt jelöljék valahogy.

A thedrive.com oldal által megszellőztetett újabb módosítást szintén a technika változása hozza magával. Az Audi egyre több elektromos típust hoz forgalomba, ezért úgy gondolják, hogy praktikus lenne az elektromos autóikat egyértelműbben elhatárolni a hagyományos hajtásláncú, azaz dízel- és benzinmotoros típusoktól. Az elképzelés szerint a különbséget nem újabb betűkkel, hanem inkább azzal jelölnék, hogy az elektromos típusok páros, a belső égésű motorosak pedig páratlan típusszámot kapnának – míg a betű továbbra is a jármű-, illetve karosszéria fajtájára utalna. Vagyis az A betű továbbra is a hagyományosabb karosszériaformákat, a Q pedig a SUV-kat jelölné.

A változtatás részben már meg is valósult, vagyis ha bevezetik, az lényegében egy már megkezdett folyamat folytatása lenne. Ilyen jelzés például a Q4 e-tron, amiből csak elektromos létezik. Ám hamarosan követheti őt a Q8, amiből előbb-utóbb leveszik a palettáról a belső égésű kiviteleket. Szintén illik a képbe a márka hamarosan érkező új típusa, a Q6, amely szintén kizárólag elektromos hajtással lát napvilágot. Vagy épp a jelenlegi A3 utóda, amely előre láthatóan A4 jelzéssel érkezik majd, mivel már az is tisztán elektromos típusként gördül ki az utcára.

Az A6-nál valószínűleg azért nem lesz gond, mert legközelebb az is elektromos autóként születik újjá, és a 2025-ben esedékes generációváltás egybeesik az új elnevezések bevezetésével. Az új hajtásmódot az Audi egy tanulmány formájában (A6 e-tron) már meg is előlegezte. Ez a forgatókönyv amúgy annál is hihetőbb, hiszen az Audi bejelentése szerint a márka 2030 után már csak elektromos típusokat kíván forgalomba hozni.

Azoknak a páros számú típusoknak az átnevezése lehet majd számunkra furcsa 2025 után, amelyeket belső égésű motor hajt még akkor is. Ilyen lehet például az A4-es, amit – ha meg nem szüntetik – A5-ösre keresztelhetnek át. Ezt viszont annál is inkább megtehetik, mert az A5-ös szinte biztosan megszűnik, mire az új elnevezések életbe lépnek. Az A8 átszámozására egyelőre nincs tippünk. Ha fennmarad a típus, akkor talán A9 lesz a jele?