Itthon is bemutatkozott és a hazai vásárlók számára is elérhető a BYD nagy teljesítményű, elektromos, középkategóriás SUV kupéja, a Sealion 7, amellyel a kínai márka a Škoda Enyaq Coupénak, a Tesla Model Y-nak, és a VW ID.5-nek lesz méltó ellenfele.
A SEALION 7 már a BYD hatodik, tisztán elektromos hajtású modellje a magyar piacon, és egyben az óceán sorozat negyedik tagja a DOLPHIN, a SEAL és a SEAL U után. 4,830 mm-es hosszával, 2,930 mm-es tengelytávjával, és akár 502 km-es (WLTP ciklus szerinti) hatótávjával és kiemelkedő menetteljesítményeivel (215 km/h-s végsebesség és mindössze 4.5 s 0-100 km/h-ra) a SEALION 7 azokat a vásárlókat célozza, akik tiszta üzemű, sportos családi autóra vágynak.

A BYD vezető formatervezője, a német Wolfgang Egger által irányított fejlesztőgárda az óceán sorozat stíluselemeiből (ide tartozik a DOLPHIN és SEAL is) kiindulva igazi sportos SUV megjelenést alkotott. A Sealion 7 erőteljes és dinamikus, miközben vonalai áramvonalasak, így az alacsony légellenállás jelentősen hozzájárul a nagy teljesítménysűrűségű Blade akkumulátorból kinyerhető hosszú hatótávolsághoz.

A Sealion 7 a BYD kifejezetten elektromos hajtásokhoz tervezett, csúcstechnológiás e-Platform 3.0 jelű padlólemezére épül, és a márka Blade akkumulátorát használja. A Blade akkumulátorok katódjának anyaga lítium-vasfoszfát (LFP). Ez a szerkezet tartósságában és biztonsági jellemzőivel is jobban teljesít, mint a hagyományos lítiumionos akkumulátorok, ugyanakkor teljesen kobaltmentes. Az LFP akkuk a hagyományos lítiumionos szerkezetűeknél jobban tűrik az extrém hőterheléseket, kevésbé érzékenyek a hőingadozásra és több töltési-kisütési ciklust viselnek el kapacitáscsökkenés nélkül.

A BYD mérnökgárdája különleges villanymotorokra bízta a Sealion 7 mozgatását. A kiváló, 29 százalékos térkitöltési mutatójú, V alakú mágnesekkel megszerkesztett forgórészű és a lapos keresztmetszetű tekercseléssel megépített állórészű villamos gépek akár 23,000/perces fordulatszámra is képesek, s ezzel a legmagasabb fordulatszámú sorozatgyártású villanymotorok közé tartoznak a piacon. Ez a kialakítás teszi lehetővé, hogy a Sealion 7 egyszerre legyen dinamikus és rugalmas, ugyanakkor nagy végsebességű; fix áttételű kihajtása ellenére. A Sealion 7 prémium technológiákat kínál elérhető áron.

A hátsókerék-hajtású Sealion 7-esek (hátsó) villanymotorja 230 kW teljesítményű, és 380 Nm leadására képes. Egymotoros hajtásláncával a hátsókerék-hajtású Comfort modellváltozat 6.7 s alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra, végsebessége pedig eléri a 215 km/h-t. Az összkerékhajtású Design AWD és Excellence AWD kivitelekben a 230 kW-os hátsó motor mellett egy 160 kW teljesítményű első motor is dolgozik. A két gép kombinált teljesítménye 390 kW, össznyomatékuk 690 Nm. Ezek a változatok szintén 215 km/h-ra képesek, gyorsulási szintidejük (0-100 km/h) ugyanakkor mindössze 4.5 s.

A Sealion 7 valamennyi kivitele 11 kW-os, háromfázisú fedélzeti töltővel készül, ugyanakkor egyenáramú gyorstöltési teljesítményből többféle is választható. A Comfort és a Design modellek 150 kW-tal tölthetők, ezzel az akku 32 perc alatt 10-ről 80 százalékra telíthető. Az Excellence AWD 230 kW-os egyenáram vételére is képes, így a 10-80 százalékos töltés akár 24 perc alatt is megvan. Az egymotoros, hátsókerék-hajtású változat (Comfort) hatótávja egy feltöltéssel WLTP szabvány szerint mérve 483 km, a szintén 82,5 kWh-s akkumulátorú összkerékhajtásosé (Design AWD) 456 km, a nagyobb akkumulátorú (91,3 kWh), összkerékhajtásos kivitelé (Excellence AWD) 502 km.

A Sealion 7 csomagtartójának alapmérete 520 liter, a hátsó üléseket lehajtva 1,789 literre nő a hasznos térfogat. Az autó orrában kialakított 58 literes első csomagtartó (frunk), kiválóan alkalmas például a töltőkábelek tárolására, de egy-egy táska is elférhet itt. Az utastérben több mint 20, könnyen elérhető pakolóhely várja az úti holmikat, a műszerfal alsó részén kialakított telefontároló vezeték nélküli töltő is egyben.

A BYD már nevet szerzett Európában magas szintű utastéri technológiáival, és a Sealion 7 még tovább megy ezen a területen is. A középkonzoli érintőképernyő átlója 15.6 col, a kijelző, a BYD-tól megszokott módon motorosan elfordítható, és két állásban rögzíthető.

A fejlesztések eredményeként mostantól a korábbinál még teljesebb az okostelefonok fedélzeti integrációja az Android Auto-n és az Apple CarPlay-en keresztül; így a felhasználók közvetlenül az autó fedélzeti rendszerén át érhetik el streamelt zenéiket, és a navigációt, s a zenékre vonatkozó információk is a Sealion 7 vezető előtti, 10,25 colos kijelzőjén jelennek meg. Sőt, az Excellence AWD kivitelekben akár a head-up kijelzőn is, ahol a sebesség, a sebességhatár, az adaptív tempomat adatai és a vezetéstámogató rendszerek információi (holttérfigyelő, sávtartó) is megjeleníthetők.

Valamennyi Sealion 7-ben alapfelszerelés az első-hátsó parkolóradar, a 360 fokos panorámakamera rendszer, az adaptív tempomat, a táblafelismerő, az intelligens sebességszabályozás, az első-hátsó ütközésre figyelmeztető, az automata fékezéssel is kiegészített első-hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, a sávelhagyásra figyelmeztető, az intelligens, adaptív távény-szabályozás, a holttérfigyelő, az automata vészfék, a vezető fáradtságfigyelő, az ajtónyitás-figyelmeztetés, az autót a sáv közepén vezető asszisztens, és a vezető figyelmetlenségére figyelmezető elektronika is.

A 20 046 600 forinba kerülő, belépő Sealion 7 Comfort is fűthető és szellőztethető első ülésekkel, hátsó ülésfűtéssel, kulcsnélküli nyitással és indítással, kétzónás légkondicionálóval, 15.6 colos, elektromosan elfordítható központi érintőképernyővel, 10.25 colos vezető előtti kijelzővel, vezeték nélküli telefontöltővel, egy pár első és hátsó USB csatlakozóval, és külső elektromos fogyasztók (kisebb hűtőszekrény, vagy kávéfőző) táplálására akár 3.3 kW teljesítményig alkalmas V2L rendszerrel érkezik Európába. A Comfort és a Design kivitel (21 979 600 Ft) közötti legfontosabb különbség az, hogy utóbbihoz 20 colos, előbbihez pedig 19-es könnyűfém keréktárcsák járnak alapáron. Az Exellence változat (23 057 800 Ft) fontos többletfelszerelése a vegán helyett nappabőr üléshuzat és a head-up kijelző.