A kaliforniai közlekedési hatóság szerint a GM leányvállalatának önvezető autói nem elég biztonságosak, ezért mostantól kizárólag sofőrrel a kormányuk mögött közlekedhetnek.
A Cruise és a mögötte álló General Motors hosszú ideje dolgozik az önvezető technológián, ezért súlyos csapás lehet számukra a döntés. Már 2016-ban elkezdték a tesztelést, tavaly júliusban pedig a megfelelően átalakított Chevrolet Boltokkal fizetős taxiszolgáltatásra is megkapták az engedélyt. Igaz, korlátozások még voltak, csak este 10 és reggel 6 óra között, és csak San Francisco meghatározott részein közlekedhettek az önvezető autók.
Kisebb-nagyobb fennakadásokról érkezett hír, előfordult, hogy nyolc robottaxi órákra eltorlaszolt egy utcát, Augusztusban pedig azzal került a reflektorfénybe a cég, hogy egyik autója összeütközött egy megkülönböztető jelzést használó tűzoltóautóval, és a baleset során a szállított utas is megsérült.
Ennek ellenére a hír mégis meglepetés, hiszen a folyamatos fejlesztéseknek hála Kalifornia állam közlekedési hatósága időközben a Google-höz tartozó Waymóval együtt engedélyezte a Cruise-nak, hogy egész nap és egész San Francisco területén végezhessék robottaxi szolgáltatásukat. Hogy ez talán némileg elsietett lépés volt, az jelezte, hogy alig egy hónap elteltével arra kötelezték a Cruise-t, hogy felezze meg az üzemeltetett autói számát.
Az új döntés, vagyis a teljes leállítás hátterében az áll, hogy október 2-án, az esti órákban egy sofőr autójával fellökött egy gyalogost, aki egy arra haladó Cruise robottaxi alá esett. Az autó először ugyan lefékezett, de utána ismét elindult, és jó pár métert vonszolta a kocsi alá szorult gyalogost. Az üzemeltető szerint mindez azért történt, mert az autó le akart húzódni az útról, de a közlekedési hatóságot ez nem nyugtatta meg. A nyilatkozatuk szerint a Cruise autói autonóm üzemmódban nem elég biztonságosak ahhoz, hogy Kalifornia útjain közlekedjenek. Sőt, azt is kijelentették, hogy valótlan adatokat közölt velük a vállalat. A Vice magazin cikke szerint például a balesetről készült videónak csak egy részletét mutatták meg, az újraindulást pedig megpróbálták eltitkolni a vizsgálatot végzők elől. A legfrissebb hír pedig az az, hogy a Cruise úgy döntött, az egész USA területén felfüggeszti az önvezető autós tevékenységét, amíg be nem fejeződik a teljes felülvizsgálatuk a rendszerek, eszközök és eljártaik felett.
Vége lenne akkor az önvezetés álmának? Korántsem. A Waymo autói jelenleg is közlekednek, és az információk szerint elkerültek minden olyan balesetet, ami azzal lett volna megelőzhető, ha valaki ül a volánnál.