Charles Leclerc balesete miatt piros zászlóval felfüggesztették a 39. Magyar Nagydíj második szabadedzését pénteken. A pilóta megúszta sérülés nélkül, a Ferrari SF-24 úgy-ahogy, de a Scuderia értékes köröktől esett el, amit a Hungaroringre hozott fejlesztések finomítására fordíthattak volna.
Szöveg: Simon István Képek: Csatlós Norbert
Alig negyedóra telt el a második szabadedzésből a Magyar Nagydíj pénteki nyitónapján, amikor a Ferrari monacói pilóta kövér gázzal kigyorsított a 4-es (Mansell-) kanyarból, az autó hátulját megdobta a külső rázószegély, majd Leclerc egy piruett után közepes erővel nekicsapódott az acélkorlátnak a pálya bal oldalán. Az edzés 15 percig szünetelt piros zászló miatt, és bár Leclerc-nek nem esett baja – az Aston Martin DBX707 orvosi autó F1-es sebességgel vitte körbe a pályán, meg sem állt az ambulanciáig – az autóról ugyanez nem volt elmondható.
Versenymérnök: Vizsgáljuk az autó másik felét is
A Ferrari SF–24 első szárnya összetört, a bal első futómű megsérült az ütődéstől, de Leclerc versenymérnöke, Bryan Bozzi az autóMAGAZIN-nak elmondta, hogy a jobb oldali futóművet is meg fogják vizsgálni. Ilyen erejű becsapódásnál ugyanis előfordulhat, hogy az erőhatások miatt a túlsó oldalon is sérülnek a felfüggesztés bekötési pontjai. A futóműcsere azonban az F1-es szerelőknek rutinmunkának számít, így a Ferrarinak nem okozhat gondot, hogy a szombati 3. tréningre rendbe tegyék az SF–24-est.
Noha a kár ránézésre (F1-es mértékkel) nem túl vészes, a Ferrarinál mégis fejcsóválva nézték monacói pilótájuk vesszőfutását. Amíg Carlos Sainz 23 kört – kerek 100 kilométert – tett meg a második edzésen és a 3. idővel zárt, addig Leclerc mindössze 8 kört (35 km). Mindezt akkor, amikor a Ferrarinak különösen fontos lett volna, hogy az új padlólemezt és a kiegészítő aerodinamikai fejlesztéseket, amikkel a csapat Mogyoródra érkezett, a lehető legjobb „formába” hozzák a vasárnapi Magyar Nagydíjra.
F1 Magyar Nagydíj, a 2. szabadedzés eredménye:
1. NORRIS McLaren-Mercedes 1:17,788 (24 kör)
2. VERSTAPPEN Red Bull-Honda 1:18,031 (20)
3. SAINZ Ferrari 1:18,184 (23)
4. PÉREZ Red Bull-Honda 1:18,255 (23)
5. RUSSELL Mercedes AMG 1:18,294 (20)
6. MAGNUSSEN Haas-Ferrari 1:18,315 (24)
7. HAMILTON Mercedes AMG 1:18,363 (20)
…18. LECLERC Ferrari 1:19,286 (8)