Ősszel indul az európai értékesítés
Találós kérdés. Ugyanolyan funkcionális, mint elődje, olyan intelligens és személyre szabható, mint még soha – mi az? A Mercedes szerint az új E-osztályos kombija. A tetővonal dinamikusabb kialakítású elődjéhez képest, ugyanakkor az új kombi ismét a funkcionalitással és a raktér térfogatával pontszerző. A ferde hátsó ablakkal kombinálva az összkép progresszív.
Akárcsak a limuzin, a kombi is a klasszikus E-osztály hosszú modelltörténetét folytatja, miközben új dizájnjával hidat ver a Mercedes-EQ avantgárd megjelenésű, stílusban újat mutató autóihoz. A kiegyensúlyozott arányok hozzátartoznak a klasszikus kombi megjelenéséhez. Ezeket a rövid első túlnyúlás, a hosszú motorháztető az erőt sugárzó domborításokkal, a hosszabb tengelytáv határozza meg.
A hűtőrácsot és a fényszórókat fekete felület köti össze. Ez a magasfényű fekete betét vizuálisan a Mercedes-EQ modellekre emlékeztet. A háromdimenziós kialakítású hűtőrács a felszereltségi vonaltól függően változik. Az optikai szálakkal világított, krómkeretes hűtőrács opcionálisan minden felszereltségi vonalhoz (Avantgarde, Exclusive és AMG Line) rendelhető. Az új E-osztály kombi alapfelszereltségként LED High Performance fényszórókkal rendelkezik.
Elődjéhez képest az E-osztály kombi 28 milliméterrel szélesebb lett. Ezáltal a hátsó utasok számára még több hely áll rendelkezésre: Hátul 1519 milliméter a könyöktér – 25 milliméterrel több, mint korábban. A tengelytáv 22 milliméterrel 2961 milliméterre nőtt. Ennek eredményeképpen a hátsó utasok nagyobb térd- (84 milliméter; plusz 9 milliméter) és lábtérrel (934 milliméter; plusz 15 milliméter) rendelkeznek. A csomagtér 615 literről akár 1830 literre is bővíthető. A plug-in hibrid modellben a csomagtartó 460-1675 liter, és a rakodótér itt is síkban van.
Az üléstámlák 40:20:40 arányban oszthatók és lehajthatók. A működtetés két nyomógombbal történik a hátsó üléstámla bal és jobb oldalán. A kombi modell alapfelszereltségként rendelkezik EASY-PACK hátsó ajtóval. A hátsó ajtó kényelmesen, egyetlen gombnyomással nyílik és záródik: a gyújtáskulcson lévő gomb, a vezető ajtajában lévő kapcsoló vagy a hátsó ajtón lévő kioldókar segítségével. A visszahúzható csomagtérfedél és az osztóháló (mindkettő alapfelszereltség) kétrészes kialakítású.
Amennyiben az E-osztály kombi az opcionális első utasoldali képernyővel van felszerelve, az MBUX Superscreen nagy üvegfelülete a központi kijelzőig terjed. Ettől vizuálisan elválasztva a vezető látómezejében található a vezető kijelző. Az utaskijelző nélküli modelleknél a nagyméretű díszítőelem középre nyúlik. Vizuálisan leválasztva a központi kijelző látszólag ennek a díszítőelemnek a homorú felülete felett lebeg.
A szisztematikus villamosításnak és az intelligens downsizingnek köszönhetően már a bevezetéskor elérhető egy plug-in hibrid! A turbófeltöltés mellett mind a dízel-, mind a benzinmotorok intelligens támogatással rendelkeznek az integrált indító-generátor (ISG) által. Ezek tehát mild hibridek. Egy új akkumulátornak köszönhetően az elektromotor teljesítménye 15 kW-ról 17 kW-ra, a gyorsítónyomaték pedig 205 Nm-re nőtt. További mild hibrid modellek követik majd.
Az E 300 e-vel (kombinált üzemanyag-fogyasztás, súlyozott (WLTP): 0,9-0,6 l/100 km, kombinált CO₂-kibocsátás, súlyozott (WLTP): 20-13 g/km, kombinált energiafogyasztás, súlyozott (WLTP): 21,4-19,1 kWh/100 km). Már a piaci bevezetéskor is elérhető egy plug-in hibrid. A 95 kW (129 LE) elektromos teljesítményű és akár több mint 100 kilométeres (WLTP) tisztán elektromos hatótávolsággal rendelkező modell sok napon tisztán elektromosan, a benzinmotor használata nélkül közlekedik majd. További dízel motorral szerelt plug-in hibridek bővítik majd a kínálatot.