Aktuális 2023. december 19.

Kínában a Mercedes az első

Önvezető autó tesztelése az éles forgalomban Peking utcáin – erre kapott engedélyt a Mercedes elsőként az autógyártók közül.

Németországban a Mercedes-Benz S-osztálya és az EQS elektromos szedánja már 2022 óta képes a 3. szint szerinti automatikus vezetésre bizonyos paraméterek betartása mellett. Ez nagymértékben automatizált vezetést jelent, amelyben a vezető átadja az irányítást az autónak, de bármikor képesnek kell lennie beavatkozni, autópályákon és autópálya-szerű utakon 60 km/h sebességig lehetséges.

A versenytárs BMW az új 5-ös sorozatban és elektromos társában, az i5-ösben kínál autópálya asszisztenst, amely 130 km/h sebességig nyújt támogatást. A megfelelő külső tükörre vetett pillantással aktiválható sávváltás a 2-es autonómia-szintet képviseli, és a német utakon is engedélyezett.

A fontos kínai piacon a stuttgarti székhelyű vállalat egy lépéssel előrébb jár. A Mercedes-Benz az első autógyártó, amely Pekingben megkapta az engedélyt a nagymértékben automatizált vezetési funkciók 3. szintű tesztelésére. A tesztkilométereket a kínai főváros speciálisan kijelölt autópálya-szakaszain kell gyűjteni.

A helyi körülményekhez igazítva

” A DRIVE PILOT németországi és amerikai bevezetése után a pekingi próbaengedély a következő fontos mérföldkő a nagymértékben automatizált vezetés kínai utakra való alkalmassá tételében” – mondta Markus Schäfer, az igazgatótanács tagja és a Mercedes-Benz Group AG fejlesztési és beszerzési technológiai igazgatója.

A vezetéstámogató rendszer közutakon való tesztelésének engedélyezése annak hatására történt, hogy a Mercedes-Benz már 2021 óta teszteli a rendszereket a Kínában található, kordonokkal elzárt tesztpályákon. A helyszínen a 3. szintű rendszereket a helyi körülményekhez, például a kínai közlekedési táblákhoz, útburkolati jelekhez és útépítésekhez igazítják.

Kapcsolódó cikkek