Nyáron érkezik az új BMW 5, és annak tisztán elektromos változata, az i5, de a gyártó máris fellebbentette a fátylat az új generáció néhány titkáról.
A futómű és a vezetői segédrendszerek finomhangolásával a célegyenesbe érkezett a BMW i5 fejlesztési folyamata. Alig néhány héttel a típus világpremierje előtt máris egyértelművé vált, hogy az új BMW 5-ös sorozat szedánjának tisztán elektromos hajtású változata – a többi változathoz hasonlóan – kiemelkedő vezetési élményt nyújt majd. Az innovatív Vertical Dynamics Management még magasabb szintre emeli a sportosság és a menetkomfort összehangolását, amelyről a BMW 5-ös sorozat mindig is híres volt. Az autó automatizált vezetési képességei is új dimenzióba emelkedtek az Highway Assistant révén, amely először ellenőrzi a vezető szemével aktiválhatóan az előttünk haladó járműtől való távolságot, elvégzi a kormányzás beállítását és a sávváltást.
Több mint egy év alatt a BMW i5 egy rendkívül változatos tesztprogramot teljesített – a svédországi Arjeplog téli tesztközpontjának havas és jeges felületeitől a szélsőségesen meleg és száraz körülmények között, városi és vidéki utakon, autópályákon és kézzel kiválasztott tesztpályákon. A vezetési élményben részt vevő összes egység finomhangolását ezután a BMW Group dél-franciaországi Miramas mellett található tesztpályáján végezték el. Ennek során többek között gondoskodtak arról, hogy a hőszivattyú funkcióval ellátott integrált fűtő- és hűtőkör, a nagyfeszültségű akkumulátor és a BMW i5 belseje bármikor az igényeknek megfelelően szabályozható legyen. A nagyfeszültségű akkumulátor előrejelző hőkezelési képessége előkészíti az utat a gyors és hatékony töltéshez az egyenáramú gyorstöltő állomásokon.
Az új BMW 5-ös sorozat által kínált rugalmas hajtásrendszer-technológia – amely mostantól a klasszikus belsőégésű motorok, a plug-in-hibrid megoldások és a teljesen elektromos hajtásrendszerek közül választhatnak az ügyfelek – miatt az egyes járművek tömege jelentősen eltérhet. Ezt szem előtt tartva a modellspecifikus, eseti futómű-hangolás és az összes vezérlőrendszer megfelelő alkalmazása a BMW jellegzetes vezetési élményét nyújtja, függetlenül az adott hajtáskoncepciótól.
A BMW i5 M60 xDrive (elektromos fogyasztás kombináltan: 21,2-17,9 kWh/100 km; CO2-kibocsátás: 0 g/km a WLTP-ciklusban [előzetes adatok]) szériafelszereltségként az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal is ellátott Adaptive Suspension Professional felfüggesztéssel. Ez a futóműrendszer opcionálisan a BMW i5 eDrive40 (elektromos fogyasztás kombináltan: 19,7 – 16,0 kWh/100 km; CO2-kibocsátás: 0 g/km a WLTP-ciklusban [előzetes adatok]). A BMW Vertical Dynamics Management innovatív formájának köszönhetően a sportos teljesítmény érzékelhető növekedését kínálja, olyan menetkomfort-szinttel kombinálva, amely szintén egyértelmű előrelépést jelent elődjéhez képest.
A BMW Vertical Dynamics Management legújabb, immár kilencedik generációs változata az új BMW 5-ös sorozat limuzinban debütál. Ez a technológia egy újonnan kifejlesztett, széleskörűen hálózatba kapcsolt vezérlési logikán alapul, és az összes rendelkezésre álló bemeneti változót – például a kerékfordulatszámot, a kormányszöget, a derékszöget és a gyorsulást – figyelembe véve határozza meg az ideális csillapítást. A rendszer már nem matematikai modellek segítségével számítja ki a szükséges csillapítóerőket, hanem az aktuális vezetési állapotra vonatkozó adatok fizikai számítását részesíti előnyben. Ez minden vezetési helyzetben egyértelműen meghatározott karosszériakontrolt és pontos rugózási hangolást biztosít.
Az Adaptive Suspension Professional az új BMW 5-ös sorozat szedán valamennyi változatához elérhető (modelltől függően alapfelszereltségként vagy opcionálisan), biztosítva a BMW-től megszokott vezetési élményt. Az üzleti szedán új generációja így a BMW 7-es sorozat szintjét megközelítő menetkomfortot a BMW 3-as sorozatból ismert sportos agilitással ötvözi.
Az új BMW 5-ös sorozat szedán az automatizált vezetést és parkolást segítő rendszerek széles skálájával szintén magasra teszi a lécet a szegmensben. A nagy felbontású kamerák, a nagy pontosságú radarérzékelők és a BMW Group legújabb technológiai eszköztárából származó vezérlőegységek, valamint a számtalan tesztkilométeren át finomított szoftveralkalmazás biztosítják a biztonságot és a kényelmet tovább fokozó, innovatív csúcspontokat felvonultató automatizált vezetési élmény összetevőit.
Az Egyesült Államokban és Kanadában, valamint mostantól Németországban is az új BMW 5-ös sorozat limuzinhoz opcionálisan rendelhető Driving Assistant Professional az autópálya-asszisztenst foglalja magában, amely akár 130 km/h (85 mph) sebességnél is használható. Aktiválását követően a rendszer gondoskodik a távolságtartásról és a sávtartáshoz szükséges kormánymozdulatokról, így a vezető keze kényelmes pozícióban maradhat, és teljes mértékben a jármű körüli terület és a forgalmi helyzet felmérésére összpontosíthat.
Egy belső kamera segíti a vezető éberségi szintjének ellenőrzését, és egy másik újdonságot is lehetővé tesz: a világon elsőként az új BMW 5-ös sorozatú limuzinban a Driving Assistant Professional és az Highway Assistant részeként elérhető automatikus sávváltás a szem aktiválásával is vezérelhető. Ez a kényelmi funkció az ember és az autó közötti interakció új szintjét eredményezi. A külső tükörbe pillantva az autó akár 130 km/h sebességig (85 mph) kezdeményezi a sávváltást, és elvégzi a szükséges kormánymozdulatokat és sebességbeállításokat, amint a vezető megerősíti, hogy ezt szeretné, és a forgalmi helyzet lehetővé teszi. A tisztán vizuális gesztus kiegészíti a korábbi, alternatívaként szintén elérhető irányjelzőkar használatát.
Az új, nyolcadik generációs BMW 5-ös sorozat limuzin gyártása 2023 nyarán kezdődik a BMW Group bajorországi Dingolfingi üzemében. Az autó piaci bevezetése 2023 októberében veszi kezdetét.