Hatalmas autóalkatrészeket egy darabban előállítani képes, nyomás alatti alumíniumöntő gyártósort mutatott be a Toyota. Az úgynevezett gigacasting elvét a Teslától ismerjük, annak minden előnyével és hátrányával együtt.
A Toyota egy japán technológiai kiállításon többek között egy olyan új gyártási technikát mutatott be, amely rövid idő alatt, alig három alkatrészből képes egy komplett karosszériavázat előállítani. Ezt az úgynevezett gigacasting eljárás teszi lehetővé, amely hatalmas méretű présgépeken egyetlen műveletben állít elő nagyméretű, úgynevezett héjöntvényeket. Ám, ami a gyártás során hatalmas költség- és időmegtakarítást jelent, a vevőnek végül sokba kerülhet. Hiszen ha egy autó teljes hátulja egyetlen alkatrészből áll, akkor egy hátsó ütközés után nem lehetséges a hagyományos módon az egyes kisebb elemeket lehet külön-külön javítani. Vagy a teljes hátsó részt kell újra cserélni és fényezni, vagy az autót totálkárossá kell nyilvánítani.
A présöntési eljárást a Toyota japán Myochi üzemében egy ilyen autó hátsó résszel demonstrálták. Míg a hagyományos autóknál az egyes bonyolult, préselt lemez elemeket hegesztéssel, ipari ragasztókkal és egyéb illesztési technikákkal kötik össze, a gigacasting során az egész egységet egyetlen darabból öntik, és nagy nyomás alatt szilárdítják meg. Az időelőny óriási.Hagyományos eljárással az egyik Toyota típus karosszériájának vázszerkezetét a futószalagon 33 lépésben, 86 egyedi elemből, több óra alatt hegesztik egy egységgé. A bemutató során a vállalat a gigacasting eljárással mindössze három perc alatt gyártott le egy hasonló karosszériát – igaz, hogy javíthatatlan öntött alumíniumból. A Toyota feltételezi, hogy a karosszéria összeszerelési ideje ennek a technológiának köszönhetően autónként 20 óráról 10-re feleződhet.
Az alumínium öntési eljárás korábban a Tesla minőségi problémái miatt vált ismertté. Az amerikaiak akkoriban szállították le az első Model Y autókat, bár közelebbről szemügyre véve még a fény is átsütött a vázak repedésein. Időközben úgy tűnik, a technológia új ipari szabványként kezd meghonosodni, és nem csak a Teslánál. A Volvo is azt tervezi, hogy a jövőben egy darabban gyártja majd a nagyméretű alumínium karosszériaelemeket.