- Gyártási hely: Egyesült Királyság
- Gyártási év: 1990
- Motor: 3239 cm3, soros, hathengeres, 199 LE
- Végsebesség: 195km/h
- Futott km: 180 000 km
- Tulajdonos: Valker Dávid
Az utolsó modell, melynek születésénél ott bábáskodott a Jaguar legendás alapítója, Sir William Lyons. Maga a tervezés és sorozatgyártásba állítás is legendásan hosszú ideig tartott, az első karosszériatervek modelljeit még kézzel formázták 1972-ben, a legvégső változat modelljét már számítógéppel vezérelt robotkar állította elő 1980-ban. A megbízhatóság érdekében az előszériás gyártás autóit több millió kilométeres nyúzópróbáknak vetették alá, az autóknak ugyanúgy helyt kellett állniuk a kanadai tél -50C°hőmérsékletében a hidegindítási próbák során, mint az ausztrál vadon földútjain nagysebességű teszteken +40C°hőségben.
A bemutatására 1986-ben került sor, digitális műszerfalával, vadonatúj fejlesztésű motorjával óriási sikert aratott. A korai példányok elektronikai kiforratlanságai mellett is rekordszámú eladásokat könyvelhetett el a márkát birtokló British Leyland, ennek a sikernek köszönhetően tudta a patinás nevet értékesíteni a Ford számára.
Az itt látható autó a Ford tulajdoni korszaka első évéből származik, ettől az évtől szerelték hagyományos műszercsoporttal a típust, érdekessége a manuális váltó mellyel csak a modell nagyjából 10%-a készült.