Sikeres akar lenni ma egy autógyártó? Akkor muszáj SUV-okat is gyártania, méghozzá több méretben, sokféle igényt kielégítve. Ezért született meg a Seal U, aminek a hazai premierjén jártunk.
Fontos tudni, hogy a BYD Seal és a Seal U egészen más autó. Az előbbi egy szélsebes sportos limuzinféle, aminek a bemutatójáról itt írtunk, az utóbbi pedig egy kényelemre hangolt SUV. És hogy miért kapta mégis a Seal nevet? Azért, mert az már jól hangzik szerte Európában…
A műszaki alapok is eléggé eltérőek. A Seal U alapja a Kínában 2020-ban bemutatott Song Plus nevű modell, amiből benzinmotoros és plug-in változat is készült. Ebből kiszervezték a benzinmotort, megkapta a teljesen elektromos hajtásláncot, mindazzal, amit a BYD tud, tehát a nagyon korszerű Blade akkumulátorokkal, saját oprendszerrel, rendszer integrációval, megspékelték a Seal formai elemeivel, és már el is készült a Seal U. A benzinmotoros örökségnek ugyan vannak nyomai a motortérbe nézve, de az utastérben már semmi, sík a padló, nagyok a fej és lábterek.
A kezelőszervek a többi BYD modellből ismerősek, a hatalmas elfordítható középső kijelzővel együtt. Viszont, ahogy a rövid próbából kiderült, finomítottak a vezetéstámogató rendszereken, például a sávbantartó sokkal barátságosabb kormányzási erőkkel próbál minket a helyes irányba terelni. Úgy tűnik a kínai gyártó figyel a vásárlói visszajelzésekre, és folyamatosan fejleszti az autó szoftvereit.
Az autó könnyen irányítható, kellemesen, de kontrolláltan ringott végig Budapest nem éppen makulátlan minőségű aszfaltjain a rövid próba alatt. A beltér is a kényelemre fókuszál, a fűthető-szellőztethető első ülések kényelmesek, hátul is van bőven tér, a felhasznált anyagok is minőségiek.
A BYD Seal U kétféle változatban rendelhető. Nem csak a felszereltségi szintben van eltérés, de az akkumulátor kapacitása is más. A BYD Seal U Comfort 71,8 kWh akkukapacitással, 420 kilométeres WLTP szerinti hatótávval 16 334 110 forint, míg a BYD Seal U Design, 87 kWh akkuval, 500 kilométeres WLTP szerinti hatótávval 17 501 110 forintos indulóáron érkezett meg Magyarországra.
Többre kíváncsi? A márciusi autóMAGAZINban elolvashatja a BYD Seal U menetpróbánkat!
