Akár 700 km-t is megtesz egy töltéssel az új Volkswagen ID.7.
Bemutatta a Volkswagen a korábban csak álcaruhában megszellőztetett új, elektromos hajtású limuzinját. Az ID.7 névre hallgató új modell nem véletlenül kapta az eddigi legnagyobb számot a szokásos ID betűpárossal társítva. Hosszúsága ugyanis öt, tengelytávja három méter, és hogy az utóbbi mennyire jót tesz a hátsó utasok térkínálatának, az a képeken is jól látszik. A felső középosztályba tartozó ID.7-nek azonban nem egyedül a helykínálat a legnagyobb dobása, hanem új technikája, amely a korábbi ID modelleknél jóval hosszabb hatótáv elérését teszi lehetővé.
A többi ID modellhez hasonlóan az ID.7 is alapvetően az MEB elektromos padlólemezre épül, de annak módosított változatára. Az egyik módosítás a hosszú tengelytáv által lehetővé tett nagyobb akkumulátor beépítése, amelynek méretét azonban egyelőre titkolja a márka. A másik a megszokott módon a hátsó kerekeket hajtó, ám teljesen új fejlesztésű elektromotor. A gyári belső kódrendszerben APP550 elnevezésű motor legnagyobb teljesítménye 210 kW, azaz 286 LE, de valójában nem ez benne a legérdekesebb, hanem az, hogy kiemelkedően jó a hatásfoka. Ennek és a nagyobb akkumulátornak köszönhető, hogy WLTP szabvány szerint mérve az ID.7 egy töltéssel akár 700 kilométert is képes megtenni, ami valóban kiemelkedően jó eredmény.
Illetve még egy tényező játszik bele a hosszú hatótáv elérésébe, a kedvező aerodinamika. Az ID.7 alaktényezőjét (cw érték) 0,23-ra szorították le, ami különösen autópályás haladásnál kap különös jelentőséget. A nagy hatótávolság mellett azonban a gyors tölthetőség sem mellékes. A gyár ígérete szerint a töltési teljesítmény elérheti a 200 kW-ot, ami körülbelül félórás töltési időszükségletet jelenthet 10-80 százalék között.
Az ID.7 az ID sorozat csúcsaként számos olyan extrával is gazdagodik, amilyet a család kisebb tagjai nem kaptak meg. Ilyen például a hűthető-fűthető, masszázsfunkcióval is kiegészíthető első üléspár, a nagyméretű, azaz 38 centis átlójú érintőképernyő, a head-up-display vagy az új, a médiarendszerről irányítható klímarendszer. Magától értetődő módon a vezetőt támogató rendszerekből sincs hiány a fedélzeten. Az ID.7 képes önmagától tartani autópályán a sávon belüli helyzetét, ha úgy adódik, 90 km/h felett sávot is vált magától, és ha megérkezünk, önmagától beparkol akár úgy is, hogy nem ülünk benne. Az ID.7 árusítása Európában idén ősszel kezdődik.
További képek az ID.7-ről: