Aktuális e-autó Újdonságok 2023. május 04.

Itt a megújult Peugeot 2008!

Az új arculat és gazdagabb felszereltség mellett a hajtásláncokat is átdolgozták.

A megújult 2008-as új orr-részt kapott, amelyen már az új PEUGEOT-jelvény látható. E mellett szélesebb, a fényszórókhoz csatlakozó oldalsó díszítést kapott, amely hangsúlyosabbá teszi a típus kiállását. Az ACTIVE változat elejét fényes fekete színű, vízszintes dísz ékesíti. Az ALLURE és a GT verziókon ezzel szemben egy függőleges dísz található a karosszéria színében, amely vékony sötét betétekkel egészül ki, hogy megerősítse az orr függőleges jellegét. A karosszéria színéhez illeszkedés azt is lehetővé teszi, hogy a hűtőrács jobban integrálódjon a lökhárítóba, ami robusztusabb megjelenést eredményez.

Belül feltűnő újdonság, hogy minden 2008-as, a felszereltségi szinttől függetlenül alapfelszereltségként megkapja a 10 col, azaz 25,4 centi átlójú központi érintőképernyőt (az előző modellsorozat két alsóbb felszereltségi szintjén ez 7 colos volt). Ezen keresztül vezérelhetők a rádió- és telefonfunkciók (ACTIVE változat), illetve a legújabb generációs PEUGEOT i-Connect® és PEUGEOT i-Connect® Advanced infotainment rendszerek. Az ALLURE és GT változatokban a központi képernyő HD technológiájú. A központi képernyő alatt megmaradtak a zongora stílusú gombok a fő funkciók gyors eléréséhez. Az ALLURE és a GT változat alapfelszereltségként három USB-C csatlakozót (kettő elöl, egy hátul) és egy USB-A csatlakozót (hátul) kap. Az ACTIVE változatban megmarad az első USB-C csatlakozó, míg az E-2008 szintén egy USB-C aljzatot és egy USB-A aljzatot kap hátul.

Az új 2008 GT felszereltségű kivitelének utasterében nyolc különböző színű hangulatvilágítás közül lehet választani, amelyek közül néhányat összehangoltak a központi érintőképernyő színeivel, és így illeszekedik a kiválasztott vezetési módhoz. A hatfokozatú kézi sebességváltó változatok új sebességváltó gombot kaptak a jobb fogás érdekében. Az automata sebességváltóval szerelt új 2008-asokban megmarad a 2022 tavaszán bevezetett elegáns, praktikus és diszkrét fokozatválasztó kapcsoló.

A 2008-hoz az elektromoson kívül továbbra is választhatók hagyományos hajtásláncok. Ezek között nemcsak benzines, hanem dízel is rendelkezésre áll, és hamarosan egy hibrid is érkezik. A PureTech 100 változat háromhengeres, turbófeltöltős, 1,2 literes, 100 lóerős, Stop & Start rendszerrel felszerelt benzinmotort és hatfokozatú kézi sebességváltót kap. A PureTech 130 szintén 1,2 literes, háromhengeres, turbófeltöltős benzinmotorja már 130 lóerős, amelyhez szériafelszereltségként nyolcfokozatú EAT8 automata sebességváltó jár. A BlueHDi 130 EAT8 kivitel motorja másfél literes, négyhengeres, 130 lóerős turbódízel motor, Stop & Start rendszerrel, amihez szintén nyolcfokozatú EAT8 automata sebességváltót párosítanak.

Alaposan átdolgozták a tisztán elektromos 2008, azaz az E-2008 hajtásláncát. Pontosabban az E-2008 megkapta azt az elektromos hajtást tokostól-vonóstól, amit a konszern más típusai mellett az E-208, az E-308, vagy például az Év Autója 2023 címet elnyert új Jeep Avenger is. Az új hajtásláncban alkalmazott új elektromotor maximális teljesítménye 15 százalékkal, 136 lóerőről (100 kW-ról) 156 lóerőre (115 kW-ra) nőtt, az akkumulátor áramtároló képességét pedig 50 kWh-ról 54 kWh-ra emelték. A hajtáslánc hatásfokán is több lépésben javítottak, így a motor nagyobb teljesítménye ellenére a hatótávolság 406 kilométerre nőtt a korábbi 345 km-hez képest (WLTP kombinált ciklusban mérve).

Az Új PEUGEOT E-2008-hoz kétféle fedélzeti töltő áll rendelkezésre, amelyek minden felhasználási célra és töltési megoldásra alkalmasak: alapfelszereltségként egy 7,4 kW-os egyfázisú töltő, opcionálisan pedig egy 11 kW-os háromfázisú töltő. A becsült töltési idő nyilvános egyenáramú töltőn (DC – 100 kW) 20 százalékról 80 százalékra 30 percet , AC Wall Boxból (az alapfelszereltséget képező 7,4 kW-os fedélzeti töltővel) 4 óra 40 percet, korszerűsített konnektorból (3,2 kW teljesítmény) pedig 11 óra 10 percet vesz igénybe.

Kapcsolódó cikkek