Az új i7 M70 xDrive 3,7 másodperc alatt sprintel százra.
A végsebesség sem átlagos a tisztán elektromos autók között: 250 km/h. Mi kell ahhoz, hogy a menetkészen 2,7 tonnás elektromos 7-es ilyen dinamikát mutasson? Elöl hátul egy-egy elektromotor együttesen 485 kW, azaz 660 LE teljesítménnyel és 1100 Nm nyomatékkal. Csak összehasonlításul: az alap i7 motorjainak együttes teljesítménye 400 kW, azaz 544 LE, a nyomatéka 745 Nm. És nem is akármilyenek azok a villanymotorok!
A BMW szokásának megfelelően külső gerjesztésűek, azaz a forgórészben nem állandó mágneseket találunk, hanem rézhuzal tekercselést, amelybe kívülről áramot vezetve elektromágnesként működik. Ám nem is ez benne a legnagyobb varázslat, így működik ugyanis a Renault-Nissan szövetség számos elektromos autójának a motorja is, hanem az, hogy az állórész nem fázisonként egy (azaz összesen három) gerjesztőtekercset tartalmaz, hanem fázisonként kettőt, azaz összesen hatot. Ez a megoldás javítja a hatásfokot és kis tömeg mellett nagy teljesítményt garantál.
A két motor közül természetesen a hátsó teljesítménye nagyobb, 360 kW, azaz 485 LE, 13 000/perces fordulatnál. A legnagyobb nyomaték 650 Nm, ami 0 és 5000/perces fordulat között áll rendelkezésre. Az első motor képességei is bőven elegendőek lennének egy átlagos autóba. Legnagyobb teljesítménye 190 kW, azaz 258 LE 8000/perces fordulatnál, miközben a nyomaték csúcsa, 365 Nm szintén 0 és 5000/perc között érhető el. A két motor együttesen szolgáltatja a más említett 485 kW-ot (660 LE), míg a legnagyobb nyomaték 1100 Nm lehet. Igaz ahhoz, hogy ezeket a csúcsértékeket kihozzuk az i7 M70-esből, előbb be kell kapcsolnunk az M Launch Control-t, azaz a rajtprogramot, vagy az M Sport Boost funkciót.
A villanymotorokat tápláló akkumulátor azonos az alap i7-esével. A 400 voltos (azaz egészen pontosan 376,4 voltos) lítium-ion telep kihasználható áramtároló képessége 101,7 kWh, amivel akár 560 kilométert is elmegy egy töltéssel. Ehhez persze az kell, hogy a 20,8 és 23,8 kWh/100 km közötti fogyasztás inkább a kisebb érték közelében alakuljon. Amikor kifogy a töltés, egyenáramról legfeljebb 195 kW teljesítménnyel tölthetünk, ekkor 10 százalékról – a BMW ígérete szerint – 34 perc alatt érhetjük el a 80 százalékos töltöttséget. Komoly fegyvertény, hogy váltóáramról az általános 11 kW helyett 22 kW-tal is lehet tölteni az akkut, ami látványosan csökkenti a töltőkábelen töltendő időt.