Aktuális e-autó 2023. június 13.

Máris rendelhető a Honda vadonatúj villany SUV-ja

Ugyan átvenni majd csak ősszel lehet, de megvan az ára, így máris megrendelhető a Honda 412 km-es hatótávú, vadonatúj, kisautó kategóriás elektromos SUV-ja az E:Ny1.

Az e:Ny1 a Honda újonnan kifejlesztett e:N Architecture F elnevezésű orrmotoros, elsőkerék-hajtású platformjára épül, amely három alapvető tulajdonságra összpontosít. A kifejezetten nagy merevségű karosszériaszerkezetre, az alacsony súlypontra és a gondosan kezelt padló alatti aerodinamikára. Mindezt azért, hogy a kis SUV szórakoztató és bizalomgerjesztő vezetést nyújtson.

A kifejezetten az akkumulátoros elektromos járművek számára kifejlesztett teljesen új padlólemez biztosítja a jobb torziós merevséget – ennek kulcsa a nagy szakítószilárdságú acél, amelyet az e:Ny1 karosszériájának 47 százalékánál (tömeg szerint mérve) alkalmaznak. Az új platformmal és hajtáslánccal együtt ezek együttesen biztosítják azt a dinamikus teljesítményt, kivételes kényelmet és kifinomultságot, amelyet a vezetők a Honda legújabb elektromos járműveitől is minden bizonnyal ugyanúgy elvárnak, mint a belső égésű motoros modellektől.

A platform része a nagy teljesítményű, kis tömegű, három az egyben erőátviteli egység, amely a villanymotort, a lassító áttételt és az invertert foglalja magában. A rendszer maximális teljesítménye 150 kW, nyomatéka 310 Nm. A lítium-ion akkumulátort a padló alá építették be, amely egy töltéssel akár 412 km (WLTP) hatótávolságot biztosít. Egyenáramú gyorstöltéssel mindössze 45 perc alatt lehet 10 százalékról 80 százalékra feltölteni.

Az elektromos hajtásrendszer elemeinek ésszerű elhelyezése elősegíti, hogy az e:Ny1 figyelemre méltó belső teret és kényelmet kínáljon. A teljesen új középkonzol egyszerű elrendezésű, rajta könnyen elérhető gombokkal, többféle tárolási lehetőséggel és vezeték nélküli mobiltöltővel, míg a kimondottan nagyméretű, 38 centi átlójú érintőképernyőn keresztül az információs és szórakoztató, valamint a számos vezetőtámogató és biztonsági rendszert lehet kezelni. A rendszeren az AndroidAuto és az Apple CarPlay szolgáltatás is elérhető. A kormány mögötti, többféleképpen konfigurálható digitális műszeregység sem kicsi, átlója 26 centi. Az E:Ny1-hez járó My Honda+ alkalmazás lehetővé teszi, hogy a vásárlók a birtokbavételt követő első 8 évben az ingyenesen járó „Core Connectivity” csomag részeként mobiljukról, a távolból ütemezzék a klímaberendezés működését, valamint a töltést.

A Honda átfogó, SENSING elnevezésű, aktív biztonsági rendszereket magában foglaló csomagját az e:Ny1 összes változata megkapja. A vezetőt egyebek mellett vészfékező, holttér-figyelő, sávelhagyásra figyelmeztető, táblafelismerő rendszer, sávtartó asszisztens, valamint első-hátsó parkolási érzékelő, illetve tolatókamera segíti.

A belépő felszereltségi szint az Elegance nevet viseli, amelyben szériatartozék egyebek mellett az elektromosan állítható, szintetikus bőr kárpitozású vezetőülés, az első ülésfűtés, az automatikusan elsötétedő belső visszapillantó-tükör, a kétzónás, automatikus vezérlésű klímaberendezés, a vezeték nélküli telefontöltés, az utastér több pontján elhelyezett USB-csatlakozó, a Smart Entry rendszer és a nyomógombos indítás. Sőt, fűtött külső visszapillantó tükrök, szekvenciális irányjelzők és sötétített hátsó ablakok is szerepelnek a tartozéklistán.

A 20 730 000 forintos bevezető áron azonban nem az Elegance kivitel, hanem az e:Ny1 leggazdagabban felszerelt változata, az Advance érhető el, amely modellváltozat az Elegance felszereltségi szinthez képest, sok-sok további prémium szintű, kényelem fokozására hivatott tételt sorakoztat fel. A belső térbe – külső színtől függően – fekete vagy világosszürke, prémium minőségű, szintetikus bőr üléskárpitot kérhetnek a vásárlók, és felár nélkül kerül az autóba a panoráma-üvegtető, a fűthető kormány, valamint a prémium audiorendszer. A nagyméretű és/vagy nehéz tárgyak poggyásztérbe helyezését és kivételét motoros mozgatású csomagtérajtó könnyíti meg.

Az Advance kivitelnél a több irányú oldalérzékelőkkel kiegészített Honda Parking Pilot rendszer is az alapfelszereltség része. Ha a vezető bekapcsolja, a vezérlőegység felismeri a jármű számára ideális parkolóhelyeket, és a parkolás idejére átveszi a vezetőtől a kormányzás, a fékezés, valamint a sebességváltás feladatát. A Honda Parking Pilot hatféle parkolási művelet elvégzésére alkalmas, így önműködően állítja be a járművet például a merőleges, a párhuzamos, valamint az úthoz mérten 45 fokos szögben a kijelölt parkolóhelyekre.

VÉGE

Kapcsolódó cikkek