- Gyártási hely: Olaszország
- Gyártási idő: 1928
- Motor: 990cm3, soros négyhengeres, 22 LE
- Végsebesség: 80 km/h
- Futott kilométer: –
- Tulajdonos: Autosport Szilágyi (SK)
Az I. világháború után az 501-es volt a Fiat első sikermodellje, amelyet 1925-ben váltott fel az 509-es. Egészen 1929-ig gyártották és összesen 90 ezer darab készül belőle. Ekkorra már világszerte ismertté vált a Fiat, amely egy robusztus alapmodellel szerette volna megerősíteni piaci helyzetét. Ezért maradtak az acél létra alváznál. A karosszériát fából készítették, arra hajtogatták rá a külső fém borítást. Fából készült az autó padlózata is.
Az 501-eshez képest kisebb, mindössze 990 cm3-es, négyhengeres soros SOHC motorral szerelték, amelynek teljesítménye kiviteltől függően 22 és 30 lóerő között mozgott. Az autó megállításáról négy dobfék gondoskodott, amit huzalokkal üzemeltettek. Az autó érdekessége, hogy a gázpedál középen kapott helyet, míg a fékpedál a jobb oldalon. A közel négyméteres autóra nem szereltek külön csomagtartót, és hátul mindössze egy lámpa világított. A fa kormánykerék mögött a műszerfal egyszerű, bár még mai szemmel is tetszetős. A sebességmérő mellett egy óra is található, amelyet a kor követelményeinek megfelelően még fel kell húzni.