Négy hét után szállt újra versenybe a Korda Racing csapata a Magyar Rallycross Bajnokságban. A nemzeti mezőny Húsvét után újra a RabócsiRingen mérhette össze erejét.
Benyó Máté és Kovács Sámuel számára számos kihívást és próbatételt tartogatott ez a hétvége, az idén az Európa Bajnokságon kötelezően előírt Hoosier gumikat tesztelték, ami merőben más, mint a korábban használt Avon vagy Cooper abroncsok. Máté két előfutamban is defektet kapott, ennek ellenére a döntőbe a második helyen kvalifikálta magát, ahol fantasztikus csatát követően végül a második helyen ért célba, ennek köszönhetően továbbra is őrzi első helyét a bajnokságban.
Kovács Sámuel nem csak az új gumikkal, a Skoda Fabiaval is ismerkedik még, igyekszik minél jobban belakni a két hét múlva kezdődő Európa Bajnokságig. Mind a négy kvalifikációt a második helyen zárta, a döntőbe a második helyen érkezett, amit a célig meg is tudott őrizni. Három futam után vezeti a Super1600-as kategória értékelését.
Benyó Máté: „A győzelem ugyan elmaradt, de a hasznos információk és tapasztalatok szerzése nem. A hétvége első felében az Európa- és világbajnokság új gumiabroncs beszállítója, a Hoosier rallycross versenyabroncsát teszteltük. Tisztában voltunk vele, hogy ezeken a gumikon lassabb lesz a tempónk, de a szezonnyitó francia európa-bajnoki fordulóra való tekintettel információkat és tapasztalatokat kellett szereznünk a gumiról beállíthatóság és vezethetőség terén. A második előfutamtól használtuk a gyorsabb, de a már nemzetközi szinten nem elfogadott Cooper abroncsokat amiket az elmúlt években is használtunk. A harmadik és negyedik előfutamban is harcban voltunk az első helyért, de mindkét esetben egy defekt hátráltatott minket! A döntőt a második rajtkockából vártuk és egy jó rajttal sikerült az élre állnunk. 4 körig vezettük a versenyt, ám sajnos az utolsó körre ráfordulva a célkanyarban egy pillanatra hagytam nem egész egy autónyi helyet magam mellett, amelyet az ellenfelem a pillanat tört része alatt ki is használt! Átvette a vezetést és mivel a kontakt következtében az autóm kibillent az egyensúlyából és vesztettem vele egy kis időt, az utolsó kör már csak arra volt elég, hogy utolérjem, visszaelőzési kísérletet szabályos kereteken belül már nem tudtam indítani.
Nem vagyok elégedett a második hellyel, győzni szerettem volna. Ennek ellenére remek felkészülés volt ez a verseny is az európa-bajnoki szezonnyitóra, sok hasznos adatot gyűjtöttünk és az engem körülvevő szakmai csapatommal ismét remek volt a közös munka!
A tervek szerint már nem ülök a Peugeotba az EB első fordulójáig, de ettől függetlenül a háttérben céltudatosan folytatjuk a felkészülést a saját, illetve az autó teljesítményét illetően!”
Kovács Sámuel: „A verseny elsődleges célja az volt, hogy tapasztalatot és adatokat gyűjtsünk az Európa bajnokságon kötelezően használható új Hoosier gumikról, ami lényegesen lassabb tempóra képes, mint a Cooper abroncs. Nyilván a nagy különbség miatt nem volt lehetőségünk az első helyért harcolni. Azonban így is tartogatott izgalmakat a verseny. Az elődöntők után a második helyen végeztem, így a döntőben az első sorból indulhattam. A rajtom nem sikerült a legjobban, és csak harmadiknak tudtam elfordulni az első kanyarban, azonban az első helyen haladó ellenfelem feladni kényszerült a versenyt, így egy nagyon szoros befutóval végül a második helyen értem célba. Összességében egy nagyon pozitív hétvégét zártunk és sok tapasztalatot gyűjtöttünk. Ezúton is szeretném megköszönni a csapatnak az egész hétvégés segítséget és támogatást.”
A magyar bajnokságban most egy hosszabb szünet következik, azonban a Korda Racingnél a nyár az Európa Bajnokságról szól, ahol Benyó Máté mellett Kovács Sámuel is rajthoz áll a teljes szezonban.