Datsun/Nissan 260Z „Hangyász”

  • Gyártási hely: Japán/Magyarország
  • Gyártási idő: 1974
  • Motor: 3498 cm3, soros, hathengeres, 331 LE
  • Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 s
  • Futott kilométer:
  • Tulajdonos: Bazsó Gábor Karotta

Teljesen egyedi építés. Csőváz, üvegszál karosszéria, saját tervezésű futómű, háztáji aerodinamika. 49 éves alapjai ellenére gyorsabb pályán, mint a Nissan GTR. A 80-as évekig a Japánon kívül árult Nissanokat Datsunnak hívták. A Datsun 260Z tehát egy Nissan sportkupé. A korai Z sorozat 300.000 darabbal Amerika egyik kedvenc sportkocsija. Európában drága volt, Nem fogyott úgy, mint a Caprik, Manták, MG-k. Amerikában a Datsun Z sorozat kiugróan sikeres versenyautó, a 70-es évtized minden évében megnyerte a bajnokságot. A Hangyász a korabeli pályaautókat idézi. A héj minden eleme egyedi üvegszálas műanyag. A technika valamivel modernebb, de működésében a motorvezérlést leszámítva ugyanúgy analóg. Az autóból a tetőkeret, a tetőoszlopok, a tűz- és hátfal, a lámpák és a szélvédő gyári. A váz alatt Nissan 200SX S13 állítható pályafutómű és verseny sperrdiffi, Nissan 350Z motor és 6-os váltó, Wilwood és Skyline fékek. A motor Nissan 350Z V6, Nissan Motorsport hengerfej, JWT vezérműtengelyek, Cosworth hajtókarok, Whistler Racing motorépítés és ECU. A kompozit héj alatt a padló teljesen sík és burkolt, splitterrel kezdődik és funkcionális diffúzorban és szárnyban végződik, amik veterános eseményeken leszedhetőek.

Kapcsolódó cikkek