- Gyártási hely: Franciaország
- Gyártási idő: 1969
- Motor: 1985 cm3, soros, négyhengeres, 91 LE
- Végsebesség: 167 km/h
- Futott kilométer: 80 000 km
- Tulajdonos: Csák Levente
Az 1955-ös párizsi Autókiállításon hatalmas szenzációt okozott a Citroën vadonatúj típusának bemutatója. A futurisztikus külsejű DS, azaz kiejtve Déesse (magyarul: Istennő) nem csupán külsejével, de műszaki megoldásaival is előremutató konstrukció volt. A formáját Flaminio Bertoni szobrászművész rajzolta, aki a Traction Avant és a Kacsa külsejét is megálmodta. Ez volt az első sorozatgyártású autó, amely első tárcsaféket, hidropneumatikus felfüggesztést (és ezáltal variálható hasmagasságot), szervokormányt, félautomata váltót, fékpedál helyett fékgombát kapott. Bemutatásának napján a modellre 12 ezer megrendelés érkezett. Ez a Pallas kivitelű autó 2011-ben került Magyarországra, két évig tartott a felújítása. Ebben a kivitelben csak 1969-ben gyártották, ez egy átmeneti évjárat volt.