Csúcsról a csúcsra?

Egy kompakt kombi vásárlásakor az érzelmeket felejtsük el, esetükben minden arról szól, hogy mennyire praktikusak. Ebből a szempontból a Škoda Octavia mindig is jól teljesített, de ez a nemrég ráncfelvarrást kapott modellre is igaz? Kompakt kombik? Igen, ez a kompakt jelző az idők folyamán relatív fogalommá vált. A Ford Focus Turnier, a Kia Ceed SW, a Škoda Octavia […]

Teljes cikk

UGYANAZ MÁSKÉPP

Másfél évtizedet kellett várni a Land Cruiser új generációjára, amely már a statikus bemutatóján is akkora feltűnést keltett, hogy az első 1000 darab Németországba szánt autót 30 perc alatt online elkapkodták, és azóta csak várólista van. Szöveg: Torsten Seibt/BL, Fotók: Harald Dawo/Toyota Ez a váratlan rendelési roham, a kifutó generáció után ugyanis már nem nagyon […]

Teljes cikk

Városi vagányok

A Hyundai i20, az Opel Corsa és a Toyota Yaris városi kisautói friss külsőt, új, valamilyen szintű hibrid hajtásrendszert és nagyobb monitort kaptak. Muszáj volt kipróbálnunk őket. Azok az autók a legizgalmasabbak, amik valami különlegeset nyújtanak. Például a sportkocsik, a valódi terepjárók, a kabriók vagy a gyártó saját tuningcége által gyártott különlegességek. Ezek nem készülnek nagy […]

Teljes cikk

Hibridek japán módra

Nagyon másképp néznek ki, de eltérő megoldású hibrid hajtásával a Honda ZR-V és a Toyota Corolla Cross egyetlen dolgot akar, üzemanyagot megtakarítani. A kérdés az, hogy melyik SUV jobb ebben, és mi különbözteti meg őket? Gratulálunk a születésnaposnak! Hogy ki az? A 30 km/h-s zóna. Épp most lett 40 éves. Mi köze van ennek a […]

Teljes cikk

Félig már villanyautó az új Toyota CH-R

A 2024-es Év Autója választás döntőjének kakukktojása a Toyota CH-R, hiszen a másik hat típus vagy kizárólag elektromos hajtással kerül eladósorba, vagy más hajtásmódok mellett kínálnak belőle olyat is. Az új Toyota CH-R azonban csak hibridként kapható, igaz, immár kívülről, azaz konnektorról tölthető hibridként is, így papír szerint 66 kilométert képes csak tisztán elektromos hajtással […]

Teljes cikk

Élre tör?

Mindig puritán volt az autók között, önmegtartóztatást hirdetett és elfogadottá tette a hibrid hajtást. De mit hoz a Toyota Prius ötödik generációja, ék alakú karosszériával, négyhengeres motorral, konnektorról tölthető hibrid kivitelben? Benzin és villanymotor, bolygóműves erőátvitel és egy nagy akkumulátor. A Toyota Priusban elég sok olyan alkatrész van, amely elromolhat. De nem szokott! A hibridforradalom […]

Teljes cikk

Kell ennél több? 

Lehet, hogy valójában nincs szükség nagyobb, drágább, pazarlóbb kocsira ezeknél az apró japán autóknál? 1000 pontos összehasonlító tesztünkben erre keressük a választ a Suzuki Ignis és a Toyota Aygo X párbajával. Ha Önt, kedves Olvasónk, a hatalmas lökettérfogatú dugattyús motorok vonzzák sok száz lóerős teljesítménnyel, esetleg a rémisztő kanyarsebesség vagy a vattába ágyazott kényelem ejti rabul, […]

Teljes cikk

Kicsi autók, nagy árak

Divatos még a kisautó? Biztos, mert a gyártók már-már aranyárban mérik őket. Megnézzük, hogy mit kínál ezen a téren az átdolgozott Honda Jazz, a Toyota Yaris és a Seat Ibiza. Chiphiány, infláció, koronavírus és energiaválságok egyfelől, szigorúbb károsanyag-kibocsátási és biztonsági követelmények másfelől. Az eredmény: a kisautók ma gyakran elérik azt az árszintet, amibe négy-öt évvel […]

Teljes cikk

TOY Story

Az elmúlt években a Toyota eléggé sokszínűvé tette a játszósautó-kínálatát a GazooRacing modellekkel. Egy kis raliautó vad, feltöltött háromhengeressel, egy könnyű, régimódi sportkupé szívóbokszerrel és hátsókerék-hajtással, meg egy nagyobb szabású kupé turbós sorhatossal. Beszéljünk a GR Yarisról, a GR86-ról és a GR Supráról, na meg a vezetés élvezetéről! A GR-jelvények a Toyota modelleken még mindig viszonylag […]

Teljes cikk

Miért nem rajonganak a japánok az elektromos autókért?

Japán fejlett ipari ország, a hibrid hajtásláncú autók építésében és fejlesztésében egyértelműen az éllovas, és nagyjából mindent gyártanak, ami árammal megy. A tisztán elektromos autók viszont lassan terjednek náluk, és a szigetországi gyártók sem erőltetik őket túlzottan, ahogy ez a tokiói kiállításon is látható volt. De miért van ez így? Bár a japán elektronikai óriás, […]

Teljes cikk