Mielőtt a Chevrolet nyugdíjba küldené a Camarót, az SVE egy gigantikus teljesítménylöketet ad neki – egy 7,0 literes V8-as motorral.
A New Jersey állambeli Toms Riverben működő Specialty Vehicle Engineering (SVE) szoros kapcsolatban áll a GM-mel, és még szorosabb a kapcsolata a GM Chevrolet márkájával, valahogy úgy, mint az AMG a Mercedessel. A Chevrolet 2024-ben befejezi a Camaro gyártását, de utoljára még valami nagyot akar gurítani, amiről még hosszú ideig beszélnek az autórajongók. Ehhez pedig az SVE-t kérték fel, ahol megszületett az 1520 lóerős, kézi váltós változatot.
A Camaro csúcsteljesítményű változata Yenko-ként erül piacra. Ez jól fog csengeni izomautók rajongói körében. Don Yenko amerikai autóversenyző, aki 1987-ben halt meg repülőbalesetben, a Yenko Stinger Stage 1-3 Chevrolet Corvair második szériájával és az általa kifejlesztett Yenko Camaróval szerzett hírnevet. Amikor a Chevrolet 1966-ban piacra dobta a Camarót, a GM gyári előírások szerint a V8-as motorja nem haladhatta meg a 6555 köbcentimétert (400 köbcentiméter).
Ez komoly hátrányt jelentett. A Camaro közvetlen versenytársainak, a Ford Mustangnak, a Plymouth Barracudanak és a Dodge Dartnak nem volt ilyen lökettérfogat limitje. Don Yenkót ez bosszantotta, ezért a Camaro SS-t L78-as motorral rendelte meg, és a Corvette L72-es, 6.997 köbcentis, vagyis 427 köbinches motorját szerelte át. 427. Ezt a számhármast az izomautók rajongói bűvös számnak tartják. A 427-es pedig most visszatér az új Yenko Camaróban.
Stage 1 és 2 eredeti motorral
Az SVE már két komoly Yenko teljesítménynövelő csomagot adott a jelenlegi Camarónak: A Stage 1 1166 lóerőt, míg a Stage 2 1216 lóerőt biztosít. Az alap mindig egy Camaro SS 1LE, a gyárilag elérhető összes teljesítménynövelő alkatrésszel. Az alapot Chevy 6,2 literes LT1 V8-as motorja adja, amihez még versenypályára hangolt mágnesfolyadékos felfüggesztés, további olaj-, differenciálmű- és sebességváltó-hűtők, elektronikus differenciálmű és Recaro Performance ülések tartoznak. Az SVE az 1. és 2. szinten 6,2 literről 6,8 literre (378-ról 416 köbinchre) növeli az LT1 motor lökettérfogatát, és kompresszorral szereli fel az egységet, a 3. szinten azonban egy teljesen más motort kap.
Stage 3 7 literes V8-as motorral
A Yenko Camaro Stage 3 V8-as motorja a GM vaddisznójának számít: a 6,6 literes egységet általában a vállalat nehéz pickupjaiban használják. Az SVE hét literre növeli a lökettérfogatot, ami a már említett bűvös 427 köbinchnek felel meg. A további teljesítménynövelésért egy kompresszoral is megfúvatják a motort. Emellett olyanfejlesztések is vannak, mint a kovácsolt acél forgattyústengely, a kovácsolt alumínium dugattyúk és a masszívabb hajtókarok, amelyek a könnyű, H-profilú hajtókarokkal ellentétben nagyon nagy nyomást bírnak el. Optimalizált szelepvezérlést és nagyobb légáramlásra tervezett szívórendszer, valamint feltöltésszabályozás is van. A végeredmény 1520 lóerő és 1350 newtonméter maximális forgatónyomaték – ha megfelelő üzemanyag van a tankban. A 7 literes V8-as csak akkor éri el maximális teljesítményét, ha 100 oktános üzemanyagot éget el, az SVE például a Sunoco 260 GT versenyüzemanyagot ajánlja. A Stage 3 nevű szörnyetegnél az SVE a hatfokozatú kézi váltót részesíti előnyben, mert a Chevy tízfokozatú automatájával gondok lehetnének a túl nagy nyomatékkal.
A Yenko Camaro SC Stage 3 a légbeömlővel ellátott motorháztetőről ismerhető fel. Bár maga a motorháztető mindig karbonból készül, a karosszéria színére van festve. Az YSC logó az első motorháztetőn a Yenko Super Car rövidítése. A hűtőrácson, a szárnyakon és a hátsó részen is Yenko címeres jelvények találhatók. Az oldalsó csíkok opcionálisak, a nagyméretű hátsó spoiler a Stage 3 tuninghoz tartozik. Belül Yenko küszöbvédő lemezek, valamint Yenko hímzés található a fejtámlákon és a padlószőnyegeken.
Míg az SVE az 1-es és 2-es teljesítményszintekből egyenként 50 példányt gyárt, addig a 3-as teljesítményszintű Yenko Camarókból 100 darab készül. Ezeket kizárólag az USA-ban és Kanadában működő GM-kereskedők fogják értékesíteni.