Aktuális e-autó 2023. november 01.

BMW vetélytárs az Alfától

Amire az Alfa vezérigazgatója, Jean-Philippe Imparato már 2022 elején utalt, most hivatalossá vált, és 2027-től egy nagy SUV-t dob piacra, hogy felvegye a harcot a német presztízsmárkákkal!

A holland Autoweek című lapban az Alfa-főnök akkor így nyilatkozott : „Még nem mondtam el senkinek, de mivel az Alfa, amit a világon mindenhol ismernek, a Stellantis csoport globális prémium márkája akar lenni, szeretnék egy SUV-t piacra dobni a felső szegmensben. Hogy pontosan hogyan, az még nyitott kérdés, de egy D-szegmensbeli modell mellett lesz egy nagyon nagy teljesítményű E-szegmensbeli autó is. A kérdés, amit feltettem magamnak, a következő volt: Európai márka akarunk maradni, vagy a világ legjövedelmezőbb szegmensébe akarunk belépni? A válasz pedig az, hogy a legjövedelmezőbb szegmensbe megyünk, ami azt jelenti, hogy olyan modelleket célzunk meg, mint a BMW X5, X6 és a 7-es sorozat. Ez a döntés nemrégiben született, és lehetővé teszi számunkra, hogy belépjünk az olyan növekedő piacokra, mint Kína.” Arra a kérdésre, hogy mikor mutatják be a nagy Alfát, Imparato tömören válaszolt: „2027-ben”. 

1000 lóerős lehet az Alfa super SUV-ja!

Több mint másfél évvel később a brit Autocarban  Imparato már egyértelműbben fogalmaz. Az E-szegmens modellje laposabb, mint egy hagyományos SUV, hogy javítsa az aerodinamikai hatékonyságot és vonzó dinamikát kínáljon. Az alatta lévő D szegmensbeli Selvio és Giulia utódokhoz hasonlóan a SUV is az STLA Large platformra épül. Ezt az új platformot kifejezetten a Stellantis prémium márkák, vagyis az Alfa, DS, Lancia és Maserati járművei számára fejlesztették ki. A 800 voltos architektúra lehetővé teszi, hogy a töltés körülbelül 30 perc alatt 80 százalékos legyen – a hatótávolság állítólag 500 kilométer körül van. A modellváltozattól függően három villanymotoros is lehet a meghajtás. A hírek szerint ezt a kialakítást fogja majd az elektromos Giulia Quadrifoglio csúcsváltozatát is használni.

A nagyméretű prémium SUV elsősorban a kínai és az amerikai piacokat szolgálja majd ki, bár Európában is elérhető lesz. Ha csak az öreg kontinensen lenne elérhető, soha nem építenénk meg, mert túl kicsi lenne az eladható mennyiség – idézi az Autocar az Alfa-főnököt. 

Az Alfa Castello a 4. számú SUV

Az Alfa 2027-től kizárólag elektromos járműveket tervez kínálni Európában, az USA-ban és Kínában. 2024-től a tradicionális márka egyre inkább el akarja kezdeni modellpalettájának villamosítását. A vállalat saját mottója: „2024-től az Alfa Alfa e-Romeo lesz”. A pletykák szerint Castello nevet kapó nagy újdonsággal az Alfának már négy SUV-ja lesz a kínálatban. Az Alfa Tonale már bemutatkozott a „Small Wide” vagy SCCS (Small Common Components and Systems) platformon.

A kompakt SUV után az Alfa jövőre az Alfa Brennero gyártását indítja be. A kisautó formátumú SUV az első modell, amely az Imparato égisze alatt készül. A Brennero egyelőre az e-CMP platformra épül, akárcsak a Fiat 500x vagy a Jeep Renegade. Csak később tér át a modell az STLA-Small alapra. Ezt követi az elektromos Stelvio.

Castello az STLA Large platformon

Hogy a nagy Alfa SUV-t valóban Castellónak fogják-e hívni, az még bizonytalan, bár a modell elnevezés jól illeszkedik a SUV-programba. Mind a négy SUV híres hágókról kapta vagy kapja a nevét. Emellett a név a Castello Sfortzesóra, a milánói óvárosban található Castello Sfortzeso kastélyra utal – ahonnan az Alfa márka ered.

Kapcsolódó cikkek