A Lamborghini Squadra Corse bemutatja első hibrid hosszútávúverseny prototípusát, az SC63-at a Goodwood Festival of Speed-en!
Az SC63, amelynek tesztelése heteken belül megkezdődik, a 2024-es FIA Hosszútávú Világbajnokság Hypercar osztályában, beleértve a Le Mans-i 24 órás versenyt, valamint az IMSA WeatherTech Sports Car Championship Endurance Cup GTP osztályában, amely olyan klasszikus versenyeket foglal magában, mint a Daytonai 24 órás és a Sebringi 12 órás versenyen fog indulni. A Lamborghini az olasz Iron Lynx csapattal kötött partnerséget az autó nemzetközi versenyeken való indítása érdekében, és világklasszis pilótákat szerződtetett a Forma-1 és az endurance versenyek világából.
Az SC63 egy teljesen új 3,8 literes, duplaturbós V8-as motorral rendelkezik, amelyet a Lamborghini mérnökei kifejezetten a versenyprogramhoz fejlesztettek ki. A motor “hideg V” konfigurációjú, ami azt jelenti, hogy a turbókat a motor V-szögén kívülre szerelték, ami megkönnyíti a hűtést és a szervizelést. A “hideg V” megoldás továbbá csökkenti a tömeget és optimalizálja az autó súlypontját. Ez a megoldás, kombinálva a kifejezetten erre a célra kifejlesztett aero egyensúlyával és beállításával, a leghatékonyabbnak bizonyult a legjobb gumiabroncs tapadás, valamint a tökéletes egyensúly, vezethetőség és egyenletes sebesség eléréséhez, mind egy körön, mind pedig a hosszú távú versenyeken.
A motor és a hibrid rendszer teljesítményét, amely az LMDh-kategóriájú autókban alapfelszereltség, a szabályozás 500 kW-ra (680 CV) korlátozza. A Power Unitot a Bosch elektronikus vezérlőegysége irányítja. Az LMDh szabályrendszer szabványos sebességváltót, akkumulátort és motorgenerátor egységet (MGU) ír elő, ami segít a prototípus fejlesztési költségeinek visszafogásában.
A Lamborghini a Ligier-t választotta partneréül a monocoque fejlesztéséhez és megépítéséhez. Mivel a gyártó elsőként választotta a Ligier-t egy LMDh projekthez, a Lamborghini szabadon meghatározhatta követelményeit, beleértve a tolórudas első felfüggesztés kialakítását, a teljes súlyelosztást és az autó kritikus alkatrészeinek könnyű szervizelhetőségét. A motor hátsó része és a sebességváltó eleje közötti rést kitöltő, a torziós merevséget pozitívan befolyásoló harangház az elektromos motor elhelyezésére lett tervezve.
A fejlesztés másik kulcsfontosságú szempontja a fékrendszer, amelynek minden körülmények között a legmagasabb szintű teljesítményt és megbízhatóságot kell nyújtania. A hosszú távú versenyzés nagy terhelést jelent a fékekre, és az első cél az volt, hogy kompromisszumot találjunk a súly és a tartósság, a hatékony hűtés, valamint a különböző vezetési stílusokhoz alkalmazkodó rendszer között.
A karosszériát a Lamborghini Centro Stile tervezési részlege tervezte, a versenytervező csapattal közösen. Az egész autón nagyon egyértelmű márka stílusjegyeket találunk, beleértve az ikonikus Y alakú lámpákat elöl és hátul.
A fejlesztésben oroszlánrészt vállaltak a Lamborghini gyári pilótái, Mirko Bortolotti és Andrea Caldarelli, valamint az új pilóták, Daniil Kvyat és Romain Grosjean. Utóbbi két pilóta a közelmúltban szerzett versenytapasztalattal rendelkezik a hibridekkel kapcsolatban a Forma-1-ben, és segíthettek a mérnököknek az LMDh rendszer hangolásában.