Aktuális e-autó 2023. október 20.

Az új Panda olcsó lesz, és nem csak elektromos

2024-ben őrségváltás lesz a Fiat Pandánál . A kisautó elektromos autóként érkezik, amelyről már most rendelkezésre állnak a legfontosabb adatokés tudjuk azt is, hogy milyen platformra épül majd.

A Fiat a Topolinó és a 600E- bejelentése után sem marad újdonságok nélkül. Ez lesz hamarosan az új Panda. A kisautó már tizenkét éve fut a piacon, és az ősbemutató óta eltelt 43 év alatt a Fiat mindössze három generációját gyártotta praktikus kisautónak..

Egy új Panda a Fiat 125. születésnapjára

A Fiat 2024. július 11-én ünnepli 125. születésnapját, és magát megajándékozva, azon a napon mutatkozik be az új Panda. Ezt nem más, mint Olivier François, a Fiat és az Abarth vezérigazgatója árulta el. A készülő újdonság François szerint „menő, népszerű és megfizethető” lesz. Azt is megerősítette, hogy az 2019-ben a Genfi Autószalonon bemutatott Centoventi tanulmányt fejlesztik tovább. Az akkor bemutatott koncepció elektromos autó volt kivehető akkumulátorokkal, utóbbi azonban nem kerül majd sorozatgyártásba.

Benzinmotorral és elektromos meghajtással is

A Centoventi tanulmány néhány stílusbeli részletét viszont valószínűleg beépítik a készülő szériaautóba, amely az autóipar általános trendjét követve crossoverként kerül majd forgalomba. Mivel a Pandát a globális piacra tervezik, nem tisztán elektromos padlólemezre épül majd, hanem kedvező árú, belsőégésű motort használó modellként is elérhető lesz. A kisautók számára szánt, tisztán elektromos STLA-Small platform csak 2026-ban debütál a Stellantisnál a tervezett E-platformok utolsó változataként.

Az új Citroën e-C3 premierje óta egyértelmű, hogy mi lesz a készülő Panda alatt: A jelenleg még a Stellantis által használt Common Modular Platform (CMP) továbbfejlesztett platformja, amelyet a PSA (Peugeot és Citroën) fejlesztett ki a Stellantis egyesülése előtt. A Stellantis szerint az ebből származtatott „Smart Car” platformot a csoport összesen hét márkája fogja használni alacsony árú kisautóként, amelyek közül az egyik az új Fiat Panda lesz.

A már bemutatott Citroën e-C3-ból a hajtásrendszerre vonatkozó legfontosabb adatokat is megtudhatjuk, ami a készülő elektromos Pandában nem térhet el jelentősen. Eszerint egy 83 kW (113 LE) teljesítményű villanymotor szolgál az első kerék meghajtására, az energiatárolásra pedig egy 44 kWh LFP (lítiumvas-foszfát) akkumulátor szolgál. Az elektromos hatótávolság ideális körülmények között 300 kilométer körül lehet, a későbbre várható, kisebb akkumulátorral szerelt változat esetében pedig 200 kilométer körül.

A Fiat az új Panda crossoverrel a Renault olcsó márkája, a Dacia ellen is támadást akar indítani. A leendő Panda valószínűleg benzinmotorral a 15 000 euró körüli árkategóriában, és kedvező árú elektromos változatban a 25 000 euró alatti szegmensben lesz kapható; a jelenleg legolcsóbb Fiat 500 E 30 990 eurótól indul.

Kapcsolódó cikkek