Így szavaztam én – megvannak Az Év Autója 2026 döntősei

Amennyiben Az Év Autója szavazás döntőseinek kiválasztása egyfajta szerencsejáték lenne, azt írnám, hogy öt találatot értem el a hétből. De ez természetesen nem szerencsejáték, hanem szavazás, amelynek során a zsűri 62 tagja megfelelő meglehetősen sok töprengés után otthonról, egyedileg és egyénileg egy internetes szavazólap kitöltésével adja le voksát.

Írta: Gajdán Miklós

Idén 36 típus közül kellett mindenkinek a szerinte hét legígéretesebbet megneveznie, és az a hét autó a legtöbb szavazatot gyűjtötte be, az került a döntőbe.

A szavazatok összesítése alapján Az Év Autója 2026-os szavazás döntőjébe jutott hét típus a Citroën C5 Aircross, a Dacia Bigster, a Fiat Grande Panda, a Kia EV4, a Mercedes-Benz CLA, a Renault 4 és a Skoda Enyaq. Mint előzetesben is jeleztem, ebből találtam el én ötöt, a Citroën C5 Aircross-t és a Renault 4-est nem ikszeltem be az én szavazólapomon.

Citroen C5 Aircross

A Citroën esetében az ok az, hogy egyszerűen semmilyen kapcsolatom nem volt a típussal. Ha minden igaz, idáig csak a Tannistest nevű rendezvényen lehetett kipróbálni, ahol én egyéb elfoglaltságom miatt nem tudtam megjelenni. A Renault 4-es pedig azért maradt ki, mert bár itthon is sikerült vezetnem, úgy gondoltam, hogy technikai szempontból túl közeli leszármazottja a 2025-ös Az Év Autója díjat elhódító Renault 5-ösnek. És talán az is benne volt, hogy a 2024-es Az Év Autója díjat is egy Renault vitte haza, a Scenic.

Renault 4

A másik öt típust viszont én is bejelöltem a szavazólapomon. A Dacia Bigstert nem utolsósorban azért, mert nagyon jó ár-érték arányt képvisel. Egy tágas utasterű, nagy csomagtartójú, a modern kényelmi, vezetőtámogató és biztonsági rendszerével felszerelt, a mindennapokban jól használható és kedvező árú SUV, amelyhez ráadásul sokféle hajtásláncot kínálnak a mild hibridtől kezdve az autógázoson és a teljes hibriden keresztül egészen az összkerékhajtásosig.

Dacia Bigster

Az utolsónak említett érv a Fiat Grande Panda mellett is felhozható, sőt, abból a benzines és mild hibrid kivitelén túl még tisztán elektromos változat is készül, ha valaki olyat szeretne. Ráadásul egy több mint elfogadható belső méretekkel rendelkező, aranyos kisautó tele jópofa ötletekkel, és az ára is elfogadható szinten marad.

Fiat Grande Panda

A mai, SUV-okkal túlzsúfolt kínálatban merész ajánlat az ötajtós ferdehátú, illetve négyajtós fastback karosszériával bemutatkozott Kia EV4. Már a hasonló technikát felvonultató EV3 kis SUV is figyelemre méltó képességeket mutatott fel tavaly, annyira, hogy a 2025-ös Az Év Autója díj szavazásán én is a második helyre tettem a döntők döntőjében, és végül ott is végzett a Renault 5-ös mögött. Az EV4 azonban túltesz rajta, részben azért mert alacsonyabb, így még kisebb a légellenállása és még jobb az útfekvése, de az utasterét is ügyesebben rendezték be, éppen az EV3-al szerzett tapasztalatok alapján. Korszerű, gyorsan tölthető csak elektromos hajtásláncai mellett természetesen a legmodernebb kényelmi, biztonsági és vezetősegítő rendszerekkel is ellátták.

Kia EV4

A teljesen friss fejlesztésű, többféle hajtásláncot befogadni képes padlólemezre épülő Mercedes-Benz CLA elektromos kivitelben mutatkozott be, de abból a lehető legkorszerűbbet vonultatja fel. Mindenekelőtt 800 voltos technikára épül, ami egyszerre ígér gyors tölthetőséget, hosszú hatótávot és alacsony fogyasztást. Vagyis épp azt tudja, amitől az elektromos típusok ellenzői legjobban tartanak. Itt csak egy adatot említenék meg, a 250+ jelű változat hatótávja WLTP szerint mérve 792 km. Mondhatni erre, hogy ez csak ígéret, de az első próbák biztos 550-600 km körüli távokról szólnak. E mellett azonban kiváló az úttartása, jók a menetteljesítményei, biztonságos és mindent tud, amit a mai modern elektronika bármilyen területen kínálni képes.

Mercedes-Benz CLA

A kompakt elektromos SUV-ok közé tartozó Skoda Elroq összességében egy észszerű ajánlat, csakúgy, mint a cseh márka legtöbb típusa. Tágas, igényesen berendezett utastere és nagy csomagtartója alatt a VW konszern már bizonyított elektromos hajtásláncai bújnak meg, amiből négy is akad a 170 lóerős motorral és 52 kWh-s akkumulátorral felszerelt alapváltozattól a 340 lóerős, 79 kWh-s akkujú sportos RS-ig. A csak hátsókerék-hajtású kivitelek vonzó tulajdonsága a kis fordulókör, míg a fedélzeti rendszerek könnyű kezelhetősége és a jó vezethetőség minden kivitelének jellemzője.

Skoda Elroq

És most jöjjön az a két típus, amire én voksoltam az én szavazólapomon. Az egyik az új Jeep Compass volt, ami tulajdonképpen a Citroën C5 Aircross nem is olyan távoli rokona, hiszen a Stellantis konszern ugyanazon padlólemezére, az STLA Mediumra épül. Ennek megfelelően sokféle hajtáslánccal készülhet, a mild hibridtől kezdve a plug-in hibriden keresztül a csak elsőkerék-hajtású és az összkerékhajtású elektromosig. Citroën rokonával összehasonlítva mindenképpen hátránya, hogy drágább, amit csak részben indokol gazdagabb felszereltsége és olyan sajátos tulajdonságai, mint a nagyobb terepszögek, vagy a nagyobb gázlómélység.

Jeep Compass

A másik, a döntőbe nem került jelöltem a tisztán elektromos Toyota C-HR volt, ami azzal nyerte el tetszésemet, hogy nagy előrelépést tapasztaltam nála a vele műszaki értelemben rokon bZ4X korábbi kiviteléhez képest. Alacsony felépítésével és áthangolt futóművével lelkesebben veti be magát a kanyarokba, míg áramvonalassága a fogyasztásra kedvező hatású, ami a hosszú hatótáv egyik záloga. Az utastér kialakítása is megfelel a mai igényeknek, beleértve az immár Google alapú infotainment rendszert.

Toyota C-HR

Népszerű bejegyzések

Éves előfizetés és a BMW 50 éves története