A külső megjelenés minden autó esetében lényeges tényező, és ebből a szempontból igazán kihúzhatja magát a betűrendi felsorolás miatt utolsó, hetedik döntőbe jutottunk, az új, immár teljesen elektromos Renault 5-ös. Mondhatjuk, könnyű dolga volt, hiszen volt egy legendás elődje, amely annak idején is már sokak szívébe belopta magát. Annyira, hogy az első Renault 5-ös az 1973-as Év Autója szavazáson a második helyet szerezte meg, alig 5 ponttal lemaradva a végül a díjat hazavivő Audi 80-as mögött. Azt, hogy ezúttal hogyan végez, még korai lenne megjósolni, de tény, hogy a régi formát sikeresen ültették át a mába, és a még négy méternél is rövidebb kisautónak egyéb tulajdonságai miatt sem kell kisebbségi érzéstől szenvednie. Utastere elegendően nagy, berendezése modern, fedélzeti rendszereit könnyű kezelni, vezetni is kellemes, és mindemellett takarékos is. Nagyobb akkumulátoros kivitel például akár 400 kilométerre is eljuthat egy töltéssel, míg a később érkező kisebb akkumulátoros változat kedvezőbb árával csábíthat vásárlásra. De bizonyos értelemben felfelé is lehet nyújtózkodni, ugyanis Alpine név alatt sportváltozat is készül belőle 180, vagy 220 lóerővel. Utóbbi nemcsak 6,4 s alatt gyorsul százas tempóra, de még lelkesebben kanyarodik, mint a témában egyébként szintén jól szereplő alapkivitel.
A Renault 5 remekül néz ki, de nem csak ez a jó benne. Persze a külső megjelenés minden autó esetében lényeges tényező, és ebből a szempontból igazán kihúzhatja magát a betűrendi felsorolás miatt utolsó, hetedik döntőbe jutottunk, az új, immár teljesen elektromos Renault 5-ös. Mondhatjuk, könnyű dolga volt, hiszen volt egy legendás elődje, amely annak idején is már sokak szívébe belopta magát. Annyira, hogy az első Renault 5-ös az 1973-as Év Autója szavazáson a második helyet szerezte meg, alig 5 ponttal lemaradva a végül a díjat hazavivő Audi 80-as mögött. Azt, hogy ezúttal hogyan végez, még korai lenne megelőlegezni, de tény, hogy a régi formát egészen sikeresen ültették át a mába, és a még négy méternél is rövidebb kisautónak egyéb tulajdonságai miatt sem kell kisebbségi érzéstől szenvednie. Utastere elegendően nagy, berendezése modern, fedélzeti rendszereit könnyű kezelni, vezetni is kellemes, és mindemellett takarékos is. Nagyobb akkumulátoros kivitel például akár 400 kilométerre is eljuthat egy töltéssel, míg a később érkező kisebb akkumulátoros változat kedvezőbb árával csábíthat vásárlásra. De bizonyos értelemben felfelé is lehet nyújtózkodni, ugyanis Alpine név alatt sportváltozat is készül belőle 180, vagy 220 lóerővel. Utóbbi nemcsak 6,4 s alatt gyorsul százas tempóra, de még lelkesebben kanyarodik, mint a témában egyébként szintén jól szereplő alapkivitel.
Az új Turbó 500 lóerővel hajtja majd a hátsó kerekeket
Az ős R5
Az eredeti R5 Turbó, középmotorral, komoly sárvédőszélesítésekkel, a rali pályákra építve