Az Alfa Romeo örömmel jelenti be, hogy visszatér a legendás 33 Stradale, az 1960-as évek ikonja, amelyet sokan minden idők egyik legszebb autójának tartanak, és amely közvetlenül a Tipo 33-ból származik, amely a világ motorsportjának sztárja volt.
Álom szép, és arról is csak álmodhatunk, hogy lesz egy új Alfa 33-asunk, mert a mindössze 33 darabban gyártott újdonság már mind elkelt. És még ez a 33 példány is mind más. Az Alfa külön erre a célra hozta létre a “Bottegát”, az Alfa Romeo szakemberekből álló csapatot, amely a kezdetektől fogva bevonja az ügyfeleket, hogy együtt alkossák meg saját autójukat, amely minden részletében egyedi, egészen az alvázszám “aláírásának” lehetőségéig. Maga a az autó megépítése már a Touring Superleggera műhelyben történik.
Az új Alfa Romeo 33-ba beépíthető a 620 lóerős, duplaturbós V6-os motor, de kérhető volt 750 lóerős BEV konfigurációban. A teljesítmény mindkét változatban kiváló. A végsebesség 333 km/h, míg a 0-ról 100 km/h-ra való gyorsulás kevesebb mint 3 másodperc alatt történik. Az aktív lengéscsillapítókkal ellátott kettős lengőkaros felfüggesztés és az első tengelyemelő gondoskodik a kezelhetőségről és a kényelemről. Az Alfa Romeo Brake-By-Wire fékrendszer és a Brembo karbon-kerámia fékek csúcsszintű teljesítményt nyújtanak. Az alumínium H-váz és a szénszálas monocoque merevséget és könnyűséget garantál. A pillangóajtókat rögzítő zsanérokkal ellátott szénszálas és alumínium tetőszerkezet szintén a nagy merevség és biztonság érdekében készült. Az ablakkeretek szintén szénszálas anyagból készültek, míg a hátsó ablak polikarbonátból.
Az autó beállításaiban Valtteri Bottas F1-es pilóta a legendás Balocco pályán Valtteri Bottas támogatását élvezi majd, így az F1-es élményt a mindennapi vezetésbe is átültetve, és biztosítva az Alfa Romeo összetéveszthetetlen kezelhetőségét.