A Ford Tourneo Courier új generációja elektromos hajtással is jön.
A lépés nem teljesen meglepő, hiszen a típus teherszállító kivitelét már korábban is bemutatta a Ford, és az is tisztán elektromos hajtást kapott. A Courier névre keresztelt személyszállító változat lényegében ugyanazt a technikát kapta meg, így inkább a karosszéria kialakításában találni különbséget.

Eltérően a teherváltozattól, a Courier természetesen kapott hátsó üléseket, így öt utas utazhat benne egyszerre. Ráadásul ez nem egy szólam, a Courier valóban tágas belül, méghozzá úgy, hogy csomagból is rengeteg fér bele. Igaz, pontos méretet egyelőre nem közölt a gyár, de azt elárulták, hogy nagyobb, mint a korábbi generációé volt, holott 708 literével az sem tartozott az apróbbak közé. Ráadásul, mivel az elektromotor a hátsó kerekeket hajtja, így elöl, a gépháztető alatt is maradt hely egy 44 literes rekesz (frunk) számára. A hátsó csomagtartó az 1/3-2/3 arányban osztott ülések előredöntésével csaknem két köbméteresre bővíthető.

Az utasokra váró digitális élmények központja a ‘digiboard’ névre hallgató műszerfal a teljesen digitális műszeregységgel és a 12 colos érintőképernyőről kezelhető SYNC 4 infotainment rendszerrel. A teljes körű konnektivitást kínáló kabinban vezeték nélküli Android Auto és Apple CarPlay4 kapcsolat, valamint vezeték nélküli töltőtálca is rendelkezésre áll, így az utasok menet közben is folyamatos kapcsolatban maradhatnak a külvilággal.

Az új Courier a fejlett vezetéssegítő rendszerek átfogó kínálatával jelenik meg a kategóriában, és az autós menet közben az adott körülményeknek megfelelően választhat a Normál, Eco és Csúszós út üzemmódok közül.

Akárcsak a teherszállító kivitelnél, a technika a Volkswagentől származik. A Ford az MEB elektromos platformra építi a típus mindkét kivitelét. A különbség első látásra annyi, hogy a teherkivitel motorjának teljesítménye 98 kW, míg a Courier változaté kerek 100 kW. A padló alá beépített akkumulátor tárolóképességét nem árulta el a gyár, de a töltési teljesítményekből és időkből 60 kWh körüli kapacitású akkumulátorra lehet következtetni.

Tölteni ugyanis váltóáramról 11 kW-al lehet, amivel 5,7 óra alatt lehet 10-ről 100 százalékra növelni a töltöttséget. Egyenáram esetén 100 kW-tal lehet tölteni, erről alig 10 perc alatt 87 kilométerre elegendő áramot képes felvenni, 35 perc alatt pedig 10-ről 80 százalékra tölthető fel.

Az E-Tourneo Courier érkezésére még egy kicsit várni kell gyártása ugyanis a romániai Krajovában 2024 második felétől indul. Ugyanott gyártják majd egyébként, mint ahol a Ford legkelendőbb európai személyautóját, a Puma crossovert is, amelynek 2024-ben érkezik az EV-változata. A vadonatúj Tourneo Courier 125 lóerős, 1,0 literes EcoBoost benzines turbómotorral hajtott változatának gyártása azonban még 2023-ban megkezdődik.