A Subaru Corporation európai leányvállalata, a Subaru Europe ma bejelentette, hogy a kontinens piacán forgalmazni kezdi a vadonatúj Crosstrek modellt
A Crosstrek a Subaru XV vadonatúj interpretációja; ez a modell váltja az XV-t a Subaru európai kínálatában. Az először 2011-ben bemutatott Subaru XV nagyon hamar népszerűvé vált a vásárlók körében, és erre az autóra épült a márka európai újrapozícionálása is, amely túlmutatott a rally-sikereken és az outdoor-programokhoz kiválóan alkalmas SUV képén, kiegészítve mindezt egy sor olyan értékkel, mint a biztonság, a vezetés öröme és a tartósság.
Állandó szimmetrikus összkerékhajtási rendszerével (S-AWD) és e-BOXER hibrid hajtásával a vadonatúj Crosstrek továbbra is ugyanezeket az értékeket kínálja. A modern hajtásláncban a közvetlen befecskendezéses, négyhengeres, 2,0 literes, vízszintes hengerelrendezésű boxermotor teljesítményét a Lineartronic sebességváltóba beépített elektromotor egészíti ki. Az e-BOXER hibrid hajtás bevezetésével még az eddiginél is alacsonyabbra került az autó tömegközéppontja, és tökéletesebb lett az első-hátsó súlyelosztás is.
Az alapfelszereltséghez tartozó SI-DRIVE rendszerrel a különböző vezetési helyzetekhez igazítható az autó teljesítménye. Az “I” üzemmód az alacsony üzemanyag-fogyasztáshoz hangolja a jármű reakcióit, míg az “S” beállításban a lendületes gyorsítás a legfontosabb szempont
A Subaru Global Platform padlólemezt is tökéletesítették. A menetstabilitást érezhetően javítja a torziós merevség 10%-os növelése, a karosszéria és a felfüggesztési pontok merevségének növelése, valamint a késlekedés nélküli kormányreakciók biztosítása. A jármű oldalsó részén plusz megerősítéseket és nagy szakítószilárdságú acélelemeket építettek be, javítva ezzel az autó ütközésbiztonságát.
Az új Crosstrek e-BOXER külső formaterve hűen tükrözi az autó kemény, strapabíró karakterét. A karosszériát élesebb, dinamikusabb vonalak határolják, megtestesítve a SUBARU DINAMIKUS és TÖMÖR dizájn-filozófiáját. A hűtőrács védőelemei nagyobbak lettek, a hátsó lámpatest dizájnja kifejezetten magabiztos kiállást kölcsönöz az autónak, és ezt a hatást tovább erősítik a domború sárvédők és a magasra húzott motorháztető.
Az európai vásárlók összesen 10 külső fényezés közül választhatnak, amelyek közt négy új szín is szerepel (Sun Blaze Pearl, Oasis Blue, Offshore Blue Metallic és Sapphire Blue Pearl).
A Crosstrek csomagtere akár 1314 literes is lehet. A könnyen megközelíthető hátsó üléssor 6:4 arányban dönthető, így a poggyásztér szabadon bővíthető. A széles nyílást feltáró csomagtérajtó küszöbe viszonylag alacsonyan húzódik, hogy megkönnyítse a ki- és berakodást.
A Crosstrek felhasználóbarát kezelőfelülete a 11,6 colos full HD érintőképernyő, amely központi információs kijelzőként szolgál. A tervezők emellett megtartották a valós, fizikai kapcsolókat is azokhoz a műveletekhez, amelyeknél fontos, hogy a vezető a tekintete elfordítása nélkül is elvégezhesse őket.
Az új Crosstrekben az X-MODE rendszer is rendelkezésre áll, amely átveszi az irányítást a motor, a sebességváltó, az összkerékhajtási rendszer és a fékek felett, optimális tapadást biztosítva a csúszós szakaszokon vagy a lejtőkön. A különböző útfelületeknek és vezetési helyzetnek megfelelően a vezető többféle üzemmód közül választhat; ilyen például az Ereszkedés-szabályozás, amely biztonságosan, állandó sebességet tartva engedi le az autót a meredek lejtőn, miközben a vezetőnek nem kell a fékpedált nyomnia, vagyis teljes egészében a kormányzásra összpontosíthat. A Crosstrek újdonsága, hogy az X-MODE mostantól hátramenetben is működik.
Az autó legkisebb szabad hasmagassága 220 mm, és nagyobbak lettek az első és hátsó terepszögek is, ezért a Crosstrek sok olyan szabadidős tevékenységhez is használható, amihez el kell hagyni az aszfaltozott utakat. Az aktív életmódot az is támogatja, hogy a jármű vontatási kapacitása 1270 kg.
A vadonatúj Crosstrekben az EyeSight vezetéstámogató technológia legújabb változata, egy sztereó kamerás ütközésmegelőző rendszer működik, amely sokkal nagyobb, közel kétszer akkora területet tekint át, mint elődje. Az új berendezés az autótól balra és jobbra feltűnő kétkerekű járműveket és gyalogosokat is felismeri. A rendszer egyik új eleme az érzékenyebben működő elektromos fékrásegítő, amely fokozza az Ütközésmegelőző fékezés reakciókészségét, emellett pedig csökkenti a működés zaját.
Az alapfelszereltség részeként kínált funkciók közt szerepel még többek között a Hátrameneti automatikus fékezés (RAB), a Vezetőfigyelő rendszer (DMS), a Subaru hátsó járműészlelő rendszer (SRVD), valamint a Subarukban most először alkalmazott LED kanyarvilágítás, ami éjjel javítja a látási viszonyokat, és segít időben észlelni a gyalogosokat és a kerékpárosokat. A Crosstrek e-BOXER modellt kilenc légzsákkal szerelik fel.
