Az Európában kizárólag plug-in hibrid elektromos hajtással, Plug-in Hybrid utónévvel érkező legfrissebb Prius az úttörő elődök nyomában haladva ismét megkérdőjelezi a konvenciókat
A tisztán elektromos (EV) modellek képességeivel és a legújabb hibrid technológia kényelmével felvértezve a Prius Plug-in Hybrid valódi kettős DNS-sel rendelkezik. A 13,6 kWh-s akkumulátornak köszönhetően akár 86 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot tud felmutatni az autó, ami az esetek túlnyomó többségében bőven elegendő a napi használatra. A hosszabb utakra, vagy amikor valamilyen okból nem lehetséges a töltés, a Toyota új generációs plug-in hibrid rendszere fokozott teljesítményt és kiemelkedően alacsony kombinált WLTP széndioxid-kibocsátást biztosít – a 11 g/kilométeres érték a Prius történetének eddigi legalacsonyabb adata.
1997-es bemutatása óta a Prius a hatékonyságról igen, a teljesítményéről kevéssé híres. A Toyota ötödik generációs hibrid technológiája azonban képes meglepetést okozni. A hibrid rendszer javítja a vezetési élményt, valamint nagyobb teljesítményt és fokozott hatékonyságot biztosít. A 2,0 literes TNGA motor 152 lóerős (112 kW) teljesítményt nyújt, és az új, 163 lóerős (120 kW) első transaxle egységgel párhuzamosan működve 223 lóerős (164 kW) rendszerteljesítményt biztosít. Az előző generáció 122 lóerős (90 kW) teljesítményéhez képest az új plug-in hibrid Prius jóval nagyobb erőt, valamint kiváló és közvetlen gyorsulást biztosít.
A legújabb Prius vezetési élménye azonban túlmutat váratlan erején és gyorsulásán. Az egyensúly és a kezelhetőség is javult a Toyota New Global Architecture (TNGA) második generációs GA-C platformjának köszönhetően, amely kisebb tömeget és nagyobb merevséget biztosít a stabilabb úttartás érdekében. Az alacsonyabb súlypont – amelyet az elektromos járművekkel együtt járó akkumulátor hátsó ülés alá helyezésével és az üzemanyagtartály korábbi generációhoz viszonyítva lejjebb és előrébb pozícionálásával értek el a mérnökök – hozzájárul a fokozott menetdinamikához és mozgékonysághoz.
A maximális hatékonyság elérése érdekében az opcionálisan tetőbe integrált napelemekkel naponta akár 8,7 kilométernyi elektromos hatótávolság is nyerhető (a japán Nagoyában a napfény éves átlagos mennyisége alapján számolva). Ez a megoldás immár közvetlenül tölti a plug-in hibrid akkumulátort, anélkül, hogy másik akkumulátorra lenne szükség, mint a korábbi modelleknél. A tető kisebb, mint korábban, de az új napelemeknek köszönhetően az általános hatásfok több mint 15 százalékkal javult.
Az immáron hazánkban is megrendelhető vadonatúj Toyota Prius Comfort kivitele 18,5 millió forintos induló ártól érhető el a magyarországi Toyota márkakereskedésekben. A Prestige változat 19 450 000, a Prestige Skywiew 19 700 000, a csúcs felszereltségű Executive ára pedig 21 900 000 forint.