Autósport 2024. május 21.

A közép-európai FIA F4 bajnokság nyitóhétvégéje az új hazai pályán a Balaton Park Circuit-en

A mezőny nagy része már a hét közepén megkezdte a munkát. A GRT csapata is élt a versenyhétvége előtt megrendezésre kerülő csütörtöki teszt nappal, ahol számos fontos kilométert sikerült gyűjtenünk. Az autót is sikerült hibátlanul felkészíteni a hétvégre, pilótánk pedig körről-körre alkalmazkodott az autóhoz és a körülményekhez, így magabiztosan vághattunk neki a pénteki programnak.
A hétvége első hivatalos napján két szabadedzést rendeztek, ahol tovább finomítottuk az autó beállításait az időmérőre, valamint a hosszabb etapok teljesítményét is igyekeztük minél tovább javítani. Délután pedig már tétre ment a körözés, ugyanis kezdődött a kvalifikáció, melynek során pilótánk a 6. helyet tudta megszerezni.

Szombaton pedig elérkezett a szezon első versenye. A csapat már hónapok óta várt erre a pillanatra, hogy végre kialudjanak a piros lámpák! Nem hiába, ugyanis fiatal francia versenyzőnk egy szenzációs rajt után már az első kanyarban a 3. helyen fordult. A pálya nyújtott bal kanyarjában mellé került a Jenzer Motorsport kínai versenyzője, akivel nem értették meg egymást és többször összeértek, melynek következtében Jonathan visszaesett a mezőny hátsó felébe, ahonnan egy sérült oldaldobozzal kellett tovább versenyeznie. Ennek ellenére a versenytempó bíztató volt, ugyanis a sérülés ellenére jó köridőket autózott, egészen a 8. helyig vissza tudott zárkózni a mezőnyre.

Vasárnap a hétvége legfontosabb napjára virradtunk. Két verseny volt csupán hátra a hétvégéből, viszont azokat ezen az egy napon kellett lefutni. Kulcsfontosságú ilyenkor, hogy a délelőtti futamon ne történjen semmi komolyabb probléma az autóval, hiszen a minimális résidőből kifolyólag nem lenne idő egy nagyobb sérülés javítására a záró versenyre. Jonathan ezzel a tudattal állt ki a rajtrácsra délelőtt. Sajnálatos módon, már a piros lámpák kialvása után megpecsételődött a versenye, ugyanis a rajt során hibát vétett és nem tudott a többiekkel neki vágni a versenytávnak, a boxutcából volt kénytelen a mezőny után eredni. Ennek ellenére a szektoridők tekintetében végig a középmezőny elejébe tartozott.

„Lefulladtam a rajtnál és úgy érzem, hogy cserben hagytam a csapatot. Nagyon mérges vagyok magamra, ugyanis így nem volt lehetőségünk megmutatni a bennünk rejlő potenciált. Mindent megteszek azért, hogy ez többet ne fordulhasson elő, ugyanis ez elfogadhatatlan az én részemről!”

Mérnökeinkkel való hosszas elemzések után, az utolsó futamra versenyzőnk újra kitisztult fejjel ülhetett autóba. Tudtuk, hogy nagyon megszeretné mutatni mire képes, ugyanis érezte, hogy a csapat kemény munkájának köszönhetően az autó versenyképes a hétvégén. Egy jó rajttal rögtön pozíciót szerzett, majd kemény csatákban, további szép manővereket bemutatva előzött, a kockászászlót pedig az 5. helyen látta meg. A leintést követően a versenybíróság büntetéseket osztott ki, így némileg átalakult a végleges sorrend, aminek köszönhetően a 4. hely szerepelt Jonathan Correrella és a GRT neve mellett.

„Egy nagyon jó alappal dolgozhatunk tovább és készülhetünk az osztrák fordulóra. A tempónk végig jó volt és az autó megértését is sikerült folytatni a hétvége során. Úgy gondolom, hogy a szezon hátralévő részében lesz lehetőségünk megmutatni a bennünk rejlő potenciált!”

Kapcsolódó cikkek