Aktuális 2023. november 08.

A kínaiak töltik meg a Genfi Autószalont?

Négy év szünet után ismét megrendezik a legendás svájci autószalont, de a kiállítók listája tele van meglepetésekkel!

A Genfi Autószalon legendás helyszín, az év elején itt mutatkoztak be a valóságban az előző évben bejelentett újdonságok. Ott volt az ipar színe java, újságíró hadak a világ minden tájáról, és persze rengeteg látogató. A covid járvány kitörése azonban 2020-ban nem sikerült megtartani a kiállítást. A szervezők 2024-re ígérték a nagy visszatérést, – február 26. és március 3. között meg is tartják a kiállítást, de úgy tűnik, a régi rang visszaszerzése nem fog simán menni.

A Jaguar E genfi bemutatkozása világraszóló esemény volt 1961-ben

Már csak azért sem, mert a német autógyártók nem vesznek részt a 2024-es Genfi Autószalonon.  Sem az Audi, sem a BMW, a Mercedes és a VW is biztos hiányzó lesz. Ezt a cégek szóvivői erősítették meg az Automobilwoche-nak. A Mercedesnél kiemelté, hogy alaposan megfontolták a lemondást, míg az Audinál hangsúlyozzák, hogy ez nem egy, Genfi Autószalon elleni döntés. Akkor mi lehet az ok? A BMW válaszában találhatjuk a magyarázatot. A cég egyértelművé tette, hogy jelenleg inkább a közösségi médiára koncentrál, ezért nem vesz részt kiállításon sem Genfben, sem Párizsban, sem Detroitban. A VW is megerősítette már a lemondást, míg a Seat és a Cupra szintén nem tervez részt venni. A Skoda az aM kérdésére kiemelte, hogy a Genfi Autószalon nagyszerű színpad az újdonságok bemutatására – de úgy döntöttek, hogy 2024-ben más bemutatkozási lehetőségeket keresnek, de ez azonban nem jelenti a vásár alapvető elutasítását. Porsche és Lamborghini? Még nem tudni, de kevés az esély a részvételükre.  A Porsche még a 2023-as Los Angeles-i autókiállítást is lemondja – pedig Kalifornia a 911-es legfontosabb piaca.

Mi a helyzet a japánokkall?

A japán cégek közül a Nissan, a Mitsubishi és a Subaru tájékoztatta az aM-et a távolmaradásukról. A Toyota és a Honda még nem hozott döntést – az ezzel kapcsolatos kommunikációjukban az óvatos kivárás jelet lehet felfedezni. 

A Stellantis csoport az Európában fontos márkáival – Alfa Romeo, Citroën/DS, Peugeot, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati és Opel/Vauxhall – várhatóan szintén távol marad a vásárról. A Stellantis vezérigazgatója, Carlos Tavares jelenleg nem tartja értelmesnek a több millió eurós vásármegjelenéseket, és már le is mondta a Las Vegas-i CES-t, az USA legnagyobb tömegeket vonzó rendezvényét, ami 2024. január 9-12 között kerül megrendezésre.

A Hyundai lemondta

A Hyundai most az Autocarnak is megerősítette, hogy nem vesz részt a 2024-es Genfi Autószalonon. Sok más gyártóhoz hasonlóan a dél-koreaiak sem indokolták részletesen az okokat. A Hyundai leányvállalata, a Kia egyelőre nem nyilatkozott a kiállításon való részvételéről, de meglepő lenne, hogy a leánymárka az anyja nélkül menjen a Genfi Autószalonra.

A Renault nem fog hiányozni

Együttműködő partnereivel, a Nissannal és a Mitsubishivel ellentétben a Renault elmegy Genfbe. A franciák úgy döntöttek, hogy részt vesznek a 2024-es Genfi és a Párizsi Autószalonon, valamint az összes nagyobb kiállításon azokban a régiókban, ahol a Renault járműveket kínál.

A genfi kiállítás szerves részei voltak a leleplezésre váró autók. Idén is látunk ilyet?

Na de akkor ki fog kiállítani? A jelek szerint a kínai márkák. A Genfi Autószalon illetékesei azt mondják, hogy 20 kínai márkával állnak kapcsolatban. Ez persze jelenthet bármit, de optimista nyilatkozataik szerint legalább 13 kínai márka már foglalt kiállítóhelyet Genfben. Úgy tűnik számukra mindennél fontosabb a márkájuk megismertetése, elfogadtatása egy lehetséges új piacon. Azok a gyártók pedig, ahol ez a lépés már megtörtént, évtizedes hagyományokkal rendelkeznek, az autóikat nem egy cirkuszi mutatványra hasonlító zsibvásár közepén akarják a lehetséges vásárlóknak megmutatni, hanem sokkal személyre szabottabban, olcsóbban és hatékonyabban.

Persze ezt a kiállítás szervezői is tudják, és van is, igen meglepő válaszlépésük. Ez pedig a show, a cirkuszi látványosság fokozása. A kiállítás honlapja ugyanis büszkén mutatja be az idén októberben Katarban megrendezett eseményt, mint a genfi kiállítás helyi változatát, ahol nem csak nézelődni lehetett, de VIP jegyekkel a sivatagban, vagy éppen a versenypályán kipróbálni az újdonságokat.

Kapcsolódó cikkek