

Kedves olvasóink! Kis csapatunk immár másfél éve készíti önöknek hónapról hónapra az autóMAGAZINT, ami rengeteg örömet hoz és büszkeséget jelent számunkra. Viszont attól tartok, nem sikerült egészen titokban tartanunk, hogy nem minden újdonságért tudunk szívből lelkesedni, de az autógyártásban, illetve az autózás – bocsánat, az egyéni mobilitás – világában zajló folyamatok sem töltenek el bennünket mindig felhőtlen örömmel. Ráadásul bevallom, nem is mindig értjük a valódi okokat és célokat. Szinte nem telik el úgy nap, hogy ne kérdezné valamelyik ismerő söm: Feri, ezt most miért?
Persze, megértem azokat az olvasóinkat, akik tűzbe jönnek egy új rendszerű invertertől, akiknek az autó fejlődését az érintőképernyő méretének növekedése jelenti, amelyről akár az otthoni okostűz helyüket is irányíthatják.
Viszont mi továbbra is jobban lelkesedünk egy jól sikerült formáért, egy ügyesen működő hajtásláncért, egy használható keze lési koncepcióért – és persze mindenekfelett az autóvezetés öröméért. Félre ne értsenek, a kiadónk három frontembere közül kettő hibrid autóval jár. Lapkészítés közben mégis néha szinte már az az érzésem, hogy nem is egy autós szaklapot, hanem a Lúdas Matyit, fiatalkorom népszerű szatirikus hetilapját szerkesztem.
De most egy másik lapról szeretnék önöknek beszélni, és az a Veterán. Változatos és magas szakmai színvonalú tartalmával immár huszonöt éve az öreg vasak kedvelőinek meghatározó magazinja. Életem egyik legnagyobb autós élménye volt a Fiat 124 Touring Cabriolettel való találkozás. Az egyetlen példányban létező autót a Liener könyvből és a kora beli AutóMotorból ismerhettük, hosszas kutatás és szervezés után Milánóban sikerült megtalálnom. Az autóról és a vezetéséről szóló sztori is a Veteránban jelent meg.
A nyáron jutott el hozzánk a hír, hogy alapító főszerkesztője, Ocskay Zoltán a jövőben inkább autótörténészi munkájára szeretne koncentrálni, így a lapot a megszűnés fenyegette. Ugye, kedves olvasónk, az előbbi bekezdések elolvasása után ön is úgy érzi, hogy lép nünk kellett. Így januártól a kiadónk gondozásában jelenik meg a Veterán autó és motor. Ocskay Zoltán továbbra is jelen lesz a lapban, amelyet a hagyo mányait megőrizve, de lépésről lépésre megújítva, nagyrészt az eddigi szerzői gárdával viszünk tovább. Hamarosan jelentkezünk előfizetői ajánlatainkkal, amelyek között lesz az autóMAGAZINNAL kombinált változat is.
Azért természetesen a Magazinból sem fognak eltűnni a veterán autók és a youngtimerek, aho gyan például ha most a 90. oldalra lapoznak, az ötvenéves BMW Ötössel, pontosabban egy 1979es évjáratú 518assal találkozhatnak. ■
